Aanschaf Multistrada

620, 1200 S, 1200 S D|air
Neono76
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2018 11:47

Aanschaf Multistrada

Ongelezen bericht door Neono76 »

Hallo Multistrada experts!
Ik ben enthousiast over een Multistrada 1200S uit 2010. Maar ik weet weinig inhoudelijks over deze motor.
Waar moet ik op letten en rekening mee houden bij de aanschaf? Bij mijn vorige Multistrada 1000DS was het dashboard bv een zwakke plek.
Ik hoor graag van jullie expertise.
Bedankt alvast.
Han.

Neono76
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2018 11:47

Re: Aanschaf Multistrada

Ongelezen bericht door Neono76 »

Hallo allemaal,
Is er een reden waarom niemand reageert...?

Gebruikersavatar
Coppe
donateur
donateur
Berichten: 2624
Lid geworden op: 23 aug 2012 08:47
Locatie: Hengelo

Re: Aanschaf Multistrada

Ongelezen bericht door Coppe »

Het forum is al een tijdje een stuk rustiger. Daarnaast is het een vakantieperiode.

Ik kan je helaas niet verder helpen.

Zandduc
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2013 13:05

Re: Aanschaf Multistrada

Ongelezen bericht door Zandduc »

En alle Multistrada rijders zitten op de Facebook groep.

Zandduc
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2013 13:05

Re: Aanschaf Multistrada

Ongelezen bericht door Zandduc »

Ik had een 2010, nu een 2015. Onderhoud, recalls etc. zijn natuurlijk belangrijk. Het dashboard kan inderdaad aan vervanging toe zijn. De ohlins upgrade naar actieve vering is zeker aan te bevelen. Al met al een heerlijke motor! Als je meer specifieke vragen hebt, dan lees ik het wel.

Gebruikersavatar
E-riko
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2014 23:23
Locatie: Gent, België
Contacteer:

Re: Aanschaf Multistrada

Ongelezen bericht door E-riko »

ik hoop dat je er al mee testgereden hebt?

want ze verschillen tussen jaartallen en per generatie enorm, naar het schijnt.

Ik van een boterzachte Japanse 4 cilinder, en was dus nieuwsgierig naar die bokkerige Ducati L twins en heb een '15 DVT model gehuurd en dat beviel mij heel hard.

Maar de generaties daarvoor had ik niet gereden, maar die zouden in lage toeren en lage snelheden typisch ducati zijn, bokkerig....misschien iets om wel rekening mee te houden.

De 2010 tot 2012 modellen (dacht ik) hebben 2 bougies per cilinder, daarna 4 bougies, wat dus efficienter is en ook zachter.
De ophangingsupdates zijn hierboven al besproken.
Met een full termi + eventueel grotere vertanding achteraan, kan je hem ook zachter en dus minder bokkerig maken.

Mijn 2015 heb ik nu 42T gestoken achteraan en maakt een wereld van veschil!
Zal nooit in de buurt komen van mijn oude CB1100, maar het is wel een mooie stap richting zachter rijden bij lagere snelheden.
En bij hogere snelheden is de pick up fenomenaal.
Wat mij betreft is dus een andere vertanding een must.

Let wel, verbruik is met 1L meer gestegen! Dus ook iets om rekening mee te houden.
:cool: CB1100EX :cool:
Follow The Belgian Build

Plaats reactie