op punt aankoop te doen MTS 1200S 2012 - tips & advies?
- E-riko
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 14 sep 2014 23:23
- Locatie: Gent, België
- Contacteer:
op punt aankoop te doen MTS 1200S 2012 - tips & advies?
Liefste Ducatistas
ik ben vandaag een Multistrada gaan bezoeken bij een particulier, en ik ben relatief zeker dat dit em wordt, hoewel ik in de eerste plaats op zoek was naar een 2013-2014 model wegens laatste bouwjaren (= meer betrouwbaar mss), en vooral omwille van de kleine technische aanpassingen aan het blok die hem wat 'braver' zouden maken bij lagere toeren.
Dubbele ontsteking per cilinder enzo.
Plan B is een Honda Crosstourer met DCT.
Had die al getest gedurende 2u, maar ik had toen geen autosnelweg gedaan, en ik moet dat nog dringend doen om te weten hoe die is op de autoweg (hernemingen, windbescherming etc)
Behoudens dat de testrit van de DCT Crosstourer doorgaat na de paasvakantie én me niet kan overtuigen, koop ik deze zwarte 2012 Multistrada S die ik vandaag heb bezocht.
Prijs net iets onder 10.000 euro.
46.000km
Motorblok is compleet (& gratis) gereviseerd vanwege een gebroken drijfstang :/
Quasi alles werd vernieuwd: carters, cilinders, koppen, zuigers, versnellingsbak, krukas...dus op de koppeling en ontsteking na is alles nieuw.
Dit alles is gebeurd op 36.000km, het blok zoals die nu staat, heeft dus 8.000 km gereden, quasi nieuw blok eigenlijk.
opties:
- alle koffers (top- en zijkoffers)
- verwarmde handvaten
- Givi kliksysteem tanktas
- volledige termignoni uitlaatlijn twv 2050 euro
- mooie Xenon lichten geïnstalleerd
- comfortzadel & verlaagd zadel
- rexxer mapping, standaard map
- hier en daar Rizoma onderdeeltjes opgemerkt, oa valbeugels, CNC koppelingspomp
- extra usb aansluitingen (1 aan stuur, 1 onder zadel)
- gps houder boven het dash
- batterij aansluiting
- volledig onderhoudsboekje, van Hautekiet (dealer met goede rep)
Moto ziet er inderdaad proper uit, er werd niet mee gereden in de winter.
Werd gestart en alles zag er perfect uit.
Verkoper bood zelfs naar het einde toe zelf een testrit aan zonder zelf iets te vragen.
Minpuntjes:
- lichte krasjes aan linkerkant van tupperware van te laten vallen blijkbaar
- het opbergvakje rechts sluit niet mooi
- persoonlijk ben ik niet zo een fan van de manuele aanpassing van het windscherm, terwijl die in het 2013-2014 model wel geupdate werd...
Geen semi active update van de Ohlin ophanging, das het enigste dat er niet op zit.
Hoewel ik eerder voor een 2013-2014 opteerde met lage km stand heeft deze teveel opties om te laten liggen.
En ook de recent uitgevoerde motorrevisie is uiteraard een heel positief punt.
Ook zei de eigenaar dat door die rexxer map + open uitlaatsysteem hij soepeler loopt dan een standaard 2013-2014, dat zal wel zeker
Tips, dingen die ik over het hoofd gezien heb?
Normaal na de paasvakantie een Crosstourer mogen huren voor 2u, zou er dan mee naar de verkoper van de Multi rijden en dan kan ik een directe vergelijking maken tussen de twee...
Dank alvast!
ik ben vandaag een Multistrada gaan bezoeken bij een particulier, en ik ben relatief zeker dat dit em wordt, hoewel ik in de eerste plaats op zoek was naar een 2013-2014 model wegens laatste bouwjaren (= meer betrouwbaar mss), en vooral omwille van de kleine technische aanpassingen aan het blok die hem wat 'braver' zouden maken bij lagere toeren.
Dubbele ontsteking per cilinder enzo.
Plan B is een Honda Crosstourer met DCT.
Had die al getest gedurende 2u, maar ik had toen geen autosnelweg gedaan, en ik moet dat nog dringend doen om te weten hoe die is op de autoweg (hernemingen, windbescherming etc)
Behoudens dat de testrit van de DCT Crosstourer doorgaat na de paasvakantie én me niet kan overtuigen, koop ik deze zwarte 2012 Multistrada S die ik vandaag heb bezocht.
Prijs net iets onder 10.000 euro.
46.000km
Motorblok is compleet (& gratis) gereviseerd vanwege een gebroken drijfstang :/
Quasi alles werd vernieuwd: carters, cilinders, koppen, zuigers, versnellingsbak, krukas...dus op de koppeling en ontsteking na is alles nieuw.
Dit alles is gebeurd op 36.000km, het blok zoals die nu staat, heeft dus 8.000 km gereden, quasi nieuw blok eigenlijk.
opties:
- alle koffers (top- en zijkoffers)
- verwarmde handvaten
- Givi kliksysteem tanktas
- volledige termignoni uitlaatlijn twv 2050 euro
- mooie Xenon lichten geïnstalleerd
- comfortzadel & verlaagd zadel
- rexxer mapping, standaard map
- hier en daar Rizoma onderdeeltjes opgemerkt, oa valbeugels, CNC koppelingspomp
- extra usb aansluitingen (1 aan stuur, 1 onder zadel)
- gps houder boven het dash
- batterij aansluiting
- volledig onderhoudsboekje, van Hautekiet (dealer met goede rep)
Moto ziet er inderdaad proper uit, er werd niet mee gereden in de winter.
Werd gestart en alles zag er perfect uit.
Verkoper bood zelfs naar het einde toe zelf een testrit aan zonder zelf iets te vragen.
Minpuntjes:
- lichte krasjes aan linkerkant van tupperware van te laten vallen blijkbaar
- het opbergvakje rechts sluit niet mooi
- persoonlijk ben ik niet zo een fan van de manuele aanpassing van het windscherm, terwijl die in het 2013-2014 model wel geupdate werd...
Geen semi active update van de Ohlin ophanging, das het enigste dat er niet op zit.
Hoewel ik eerder voor een 2013-2014 opteerde met lage km stand heeft deze teveel opties om te laten liggen.
En ook de recent uitgevoerde motorrevisie is uiteraard een heel positief punt.
Ook zei de eigenaar dat door die rexxer map + open uitlaatsysteem hij soepeler loopt dan een standaard 2013-2014, dat zal wel zeker
Tips, dingen die ik over het hoofd gezien heb?
Normaal na de paasvakantie een Crosstourer mogen huren voor 2u, zou er dan mee naar de verkoper van de Multi rijden en dan kan ik een directe vergelijking maken tussen de twee...
Dank alvast!
Laatst gewijzigd door E-riko op 08 apr 2017 12:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: op punt aankoop te doen MTS 1200S 2012 - tips & advies?
Bespaar je de moeite van een rit op een crosstourer , zo,n ding heeft helemaal geen pit , als je vandaag gas geeft gaat hij morgen pas een beetje vooruit Ik heb er een uitgebreide proefrit op gemaakt voor ik m,n eerste mts kocht in 2015 (nu de tweede)
maar ik vond het een slome duikelaar . De Duc heeft veeeeeel meer karakter en pit .
Succes met kiezen .
maar ik vond het een slome duikelaar . De Duc heeft veeeeeel meer karakter en pit .
Succes met kiezen .
- E-riko
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 14 sep 2014 23:23
- Locatie: Gent, België
- Contacteer:
Re: op punt aankoop te doen MTS 1200S 2012 - tips & advies?
hehehe, ja mss, maar ben toch benieuwd naar windbescherming etc
- E-riko
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 14 sep 2014 23:23
- Locatie: Gent, België
- Contacteer:
Re: op punt aankoop te doen MTS 1200S 2012 - tips & advies?
Wederom een bezoekje gedaan aan een praticulier die zijn Multi verkoopt:
2014 standard model, dus geen S model.
Volledig standaard.
Geen speciale opties, buiten:
- centrale stand
- verwarmde handvaten (niet geinstalleerd)
- bagage (geen topcase)
- motorbeugel
- gps houder op het stuur
Dit is een tweede eigenaar die hem nu ongeveer 1 jaar heeft en er in dat jaar 10.000km mee gereden heeft.
Nu staat die op 16.000km
Geen problemen, en onderhouden bij dezelfde dealer als van het 2012 model dat ik eerder vorige weekend bezocht.
Deze ziet er echt proper uit, bijna showroom staat, duidelijk mooi voor gezorgd geweest, en ook een leuk weetje, de eigenaar is een motoragent
Mijn keuze wordt er bij deze niet echt gemakkelijker op, moet ik de 2012 kiezen met alle opties waardoor die rijdt als een 2013/2014?
Of gewoon voor deze 2014 gaan?
En ik vraag me af of ik echt die elektronische ophanging nodig heb?
Ik las in diverse artikelen dat je het (kleine) verschil enkel zou kunnen merken als je extreem rijdt en vooral als je met passagier rijdt. (wat ik sowieso al niet doe)
En ook: minder elektronica = minder zorgen
Moest zijn prijs niet zo hoog zijn, zou ik niet twijfelen, dan zou ik niet eens een Crosstourer voor de 2e keer willen testrijden.
Hij vraagt 13.000 euro.
Hij kan wss wel zakken tot 12.000.
Maar de 2012 eigenaar vraag 10.000 euro en kan ook een beetje zakken..
Zou ik dus moeten springen op deze 2014 en hem eventueel doen zakken tot 11.500?
Of niet twijfelen en gaan voor de 2012?
Voorlopig wil ik de CT nog een kans geven door er op de autosnelweg mee te rijden, wat we vorige keer niet gedaan hebben:
2014 standard model, dus geen S model.
Volledig standaard.
Geen speciale opties, buiten:
- centrale stand
- verwarmde handvaten (niet geinstalleerd)
- bagage (geen topcase)
- motorbeugel
- gps houder op het stuur
Dit is een tweede eigenaar die hem nu ongeveer 1 jaar heeft en er in dat jaar 10.000km mee gereden heeft.
Nu staat die op 16.000km
Geen problemen, en onderhouden bij dezelfde dealer als van het 2012 model dat ik eerder vorige weekend bezocht.
Deze ziet er echt proper uit, bijna showroom staat, duidelijk mooi voor gezorgd geweest, en ook een leuk weetje, de eigenaar is een motoragent
Mijn keuze wordt er bij deze niet echt gemakkelijker op, moet ik de 2012 kiezen met alle opties waardoor die rijdt als een 2013/2014?
Of gewoon voor deze 2014 gaan?
En ik vraag me af of ik echt die elektronische ophanging nodig heb?
Ik las in diverse artikelen dat je het (kleine) verschil enkel zou kunnen merken als je extreem rijdt en vooral als je met passagier rijdt. (wat ik sowieso al niet doe)
En ook: minder elektronica = minder zorgen
Moest zijn prijs niet zo hoog zijn, zou ik niet twijfelen, dan zou ik niet eens een Crosstourer voor de 2e keer willen testrijden.
Hij vraagt 13.000 euro.
Hij kan wss wel zakken tot 12.000.
Maar de 2012 eigenaar vraag 10.000 euro en kan ook een beetje zakken..
Zou ik dus moeten springen op deze 2014 en hem eventueel doen zakken tot 11.500?
Of niet twijfelen en gaan voor de 2012?
Voorlopig wil ik de CT nog een kans geven door er op de autosnelweg mee te rijden, wat we vorige keer niet gedaan hebben:
- E-riko
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 14 sep 2014 23:23
- Locatie: Gent, België
- Contacteer:
Re: op punt aankoop te doen MTS 1200S 2012 - tips & advies?
wordt wss iets totaal anders.
DVT 1200S met 11.000km en full option
Was een demo moto van bij Hautekiet...lijkt wel of half vlaanderen naar hem gaat
14.000 euro
en samen (ik, verkoper en dealer) aant uitvissen hoe ik aan 2 jaar bijkomende Ducati garantie kan komen
Alst maandag goe weer is, gaak die DVT gaan bezoeken.
Ik had deze moto een halve dag gehuurd vorig jaar en da was het moment waarbij alles is begonnen
DVT 1200S met 11.000km en full option
Was een demo moto van bij Hautekiet...lijkt wel of half vlaanderen naar hem gaat
14.000 euro
en samen (ik, verkoper en dealer) aant uitvissen hoe ik aan 2 jaar bijkomende Ducati garantie kan komen
Alst maandag goe weer is, gaak die DVT gaan bezoeken.
Ik had deze moto een halve dag gehuurd vorig jaar en da was het moment waarbij alles is begonnen
- E-riko
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 14 sep 2014 23:23
- Locatie: Gent, België
- Contacteer:
Re: op punt aankoop te doen MTS 1200S 2012 - tips & advies?
Normaal gezien wordt dit em eind deze maand!
Kon het niet laten om weer zoveel mogelijk beelden te maken, kwestie van de wachttijd dragelijker te maken
Dus we wachten gewoon nog op bericht van de eerste dealer, die van Ducati nog bevestiging moet krijgen voor die bijkomende garantie....maar zou normaal gezien een formaliteit zijn.
Aftellen tot 29 april, T Minus 14 days!
Kon het niet laten om weer zoveel mogelijk beelden te maken, kwestie van de wachttijd dragelijker te maken
Dus we wachten gewoon nog op bericht van de eerste dealer, die van Ducati nog bevestiging moet krijgen voor die bijkomende garantie....maar zou normaal gezien een formaliteit zijn.
Aftellen tot 29 april, T Minus 14 days!
- fedde71
- donateur
- Berichten: 4510
- Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05
Re: op punt aankoop te doen MTS 1200S 2012 - tips & advies?
Gefeliciteerd, mooie fiets, heel veel plezier met de MTS
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl
www.tibomotorparts.nl
- E-riko
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 14 sep 2014 23:23
- Locatie: Gent, België
- Contacteer:
Re: op punt aankoop te doen MTS 1200S 2012 - tips & advies?
T minus MINDER dan 1 dag!!
ALS (normaal gezien) de nummerplaat morgen aankomt, kan ik de Multi ophalen en direct mee naar de Dealer rijden...niet voor een Ducati betrouwbaarheidsprobleem maar voor een gewone kleine oliebeurt en om enkele officiele recalls uit te voeren.
Hopelijk kunnen ze alles gedaan hebben tegen zaterdag...
Tot dusver is de communicatie zoals ik verwachtte, perfect.
Ze hebben me zelfs een screenshot gestuurd van de reeds uitgevoerde recalls, en de recalls die moeten gebeuren:
Toen ze vroegen wanneer ik de moto terug wou ophalen ( ), zei ik natuurlijk zaterdag.
Ik zei hen ook dat ze zich niet hoeven te haasten, gezien ik in het verleden al miserie had die men leven kon kosten door zich te haasten.
De dealer van mijn huidige CB1100 had zich zodanig gehaast na het installeren van de verwarmde handvaten, dat ze vergaten om de brandstoflijn deftig heraan te sluiten met als gevolg dat ik na x aantal km een lekkende moto had, die gelukkig niet in brand vloog...
Hoe dan ook, verwacht binnenkort enkele kiekjes en filmpjes van mij die de moto komt ophalen
ALS (normaal gezien) de nummerplaat morgen aankomt, kan ik de Multi ophalen en direct mee naar de Dealer rijden...niet voor een Ducati betrouwbaarheidsprobleem maar voor een gewone kleine oliebeurt en om enkele officiele recalls uit te voeren.
Hopelijk kunnen ze alles gedaan hebben tegen zaterdag...
Tot dusver is de communicatie zoals ik verwachtte, perfect.
Ze hebben me zelfs een screenshot gestuurd van de reeds uitgevoerde recalls, en de recalls die moeten gebeuren:
Toen ze vroegen wanneer ik de moto terug wou ophalen ( ), zei ik natuurlijk zaterdag.
Ik zei hen ook dat ze zich niet hoeven te haasten, gezien ik in het verleden al miserie had die men leven kon kosten door zich te haasten.
De dealer van mijn huidige CB1100 had zich zodanig gehaast na het installeren van de verwarmde handvaten, dat ze vergaten om de brandstoflijn deftig heraan te sluiten met als gevolg dat ik na x aantal km een lekkende moto had, die gelukkig niet in brand vloog...
Hoe dan ook, verwacht binnenkort enkele kiekjes en filmpjes van mij die de moto komt ophalen
- E-riko
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 14 sep 2014 23:23
- Locatie: Gent, België
- Contacteer:
Re: op punt aankoop te doen MTS 1200S 2012 - tips & advies?
moto is binnen sinds vrijdagavond!
Dealer stelde overigens zelf voor dat ik hem hou voor het weekend en hem dinsdag pas binnensteek, en ik krijg een vervangmoto!
Toppie!
Maaar, ik heb denk ik een 100pk DVT, met verlaagd vermogen dus.
Ondanks dat dit zo op het GVA staat, beweert de eigenaar dat hij op vol vermogen staat...
Ik denk het niet, in oktober kon ik op teller tot ongeveer 221km/u gaan, en hij ging nog...
Nu kon ik maximum maar tot 191 op GPS, das ietske over 200 op de teller...
De vermindering in pk's heeft ongetwijfeld ook een zekere invloed op het optrekken en in hernemingen, althans het voelt minder direct en explosief aan dan de vorige keer
Hoe dan ook, dinsdag gaat em binnen voor de kleine oliebeurt, extra garantie, de 2 recalls en tegelijk om te zien of hij full power staat.
Dealer stelde overigens zelf voor dat ik hem hou voor het weekend en hem dinsdag pas binnensteek, en ik krijg een vervangmoto!
Toppie!
Maaar, ik heb denk ik een 100pk DVT, met verlaagd vermogen dus.
Ondanks dat dit zo op het GVA staat, beweert de eigenaar dat hij op vol vermogen staat...
Ik denk het niet, in oktober kon ik op teller tot ongeveer 221km/u gaan, en hij ging nog...
Nu kon ik maximum maar tot 191 op GPS, das ietske over 200 op de teller...
De vermindering in pk's heeft ongetwijfeld ook een zekere invloed op het optrekken en in hernemingen, althans het voelt minder direct en explosief aan dan de vorige keer
Hoe dan ook, dinsdag gaat em binnen voor de kleine oliebeurt, extra garantie, de 2 recalls en tegelijk om te zien of hij full power staat.
- E-riko
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 14 sep 2014 23:23
- Locatie: Gent, België
- Contacteer:
Re: op punt aankoop te doen MTS 1200S 2012 - tips & advies?
UPDATE: waarom hij zo 'traag' ging was gelukkig omdat hij inderdaad op 100pk stond....vandaag is hij af, dus ik ga ze vol ongeduld morgen oppikken
160pk full power!!!!
Daarnaast de 2 recalls uitgevoerd, kleine oliebeurt en 2 jaar garantie bijgekocht.
De moto moest hiervoor gecontroleerd worden op 35 punten.
650 euro voor de garantie en
260 euro voor al de rest.
Factuur moet ik nog zien, maar ik veronderstel dat dit omvat:
oliebeurt en algemene werken (gps hardwire-en, check up, administratie garantie, full power, pincode reset)
Eindelijk gaak er van kunnen genieten!
160pk full power!!!!
Daarnaast de 2 recalls uitgevoerd, kleine oliebeurt en 2 jaar garantie bijgekocht.
De moto moest hiervoor gecontroleerd worden op 35 punten.
650 euro voor de garantie en
260 euro voor al de rest.
Factuur moet ik nog zien, maar ik veronderstel dat dit omvat:
oliebeurt en algemene werken (gps hardwire-en, check up, administratie garantie, full power, pincode reset)
Eindelijk gaak er van kunnen genieten!
- Maykel
- Donateur 2010
- Berichten: 2816
- Lid geworden op: 15 jun 2009 20:44
- Locatie: Tilburg aan de Moezel
Re: op punt aankoop te doen MTS 1200S 2012 - tips & advies?
Dat gaat helemaal goedkomen! Van harte gefeliciteerd met je prachtige Italiaanse volbloed!
- E-riko
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 14 sep 2014 23:23
- Locatie: Gent, België
- Contacteer:
Re: op punt aankoop te doen MTS 1200S 2012 - tips & advies?
thx man! ik ben (voorlopig) een gelukkig mens