Hallo allemaal,
Een korte vraag; ik heb een monster 1100s. Hij schakelt goed. Alleen krijg ik hem nooit in zijn neutraal bij stoplichten enz. Het is 1 of 2, tenzij ik de motor afzet, dan kan ik in neutral schakelen.
Zijn er meer mensen met dit probleem en is er een oplossing bekend?
Thnks!
In neutral schakelen
-
- donateur
- Berichten: 4141
- Lid geworden op: 28 apr 2005 18:06
- Locatie: Rand v. Teutoburger Wald
- Contacteer:
Re: In neutral schakelen
Redelijk bekend. Zorgen dat je naar N schakelt net voordat je stilstaat.
- surfroy01
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 5124
- Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
- Locatie: le Coin de Pays-Bas
Re: In neutral schakelen
Precies al rijdend gaat het meestal goed. Maar zorg ook dat de koppeling goed ontlucht is, als hij niet helemaal goed los kan komen het zijn dat er lucht in het systeem zit of je slave cilinder kan lek zijn, dan kun je de rubbertjes vervangen. Ik heb onlangs alles vernieuwd op mijn 25 jaar oude 996 SPS (pomp, slave, platen en korf) en nu doet hij zelfs stilstaand stationair in vrij schakelen.
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
- DucATIRadeon
- Donateur 2010
- Berichten: 4654
- Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
- Locatie: bie Azz'n
- Contacteer:
Re: In neutral schakelen
het is idd bekend echter nog nooit hoeven ervaren, ook niet op de MTS1000DS/ST2/900ss/HM1100/900ie Elefant/pantah... altijd keuring met originele slave en zelfs ingesleten platen in de N kunnen schakelen bij stilstand en draaiende motor.
aftermarket slaves (groter dan origineel) en pompen (kleinere plunjer dia) die het koppelen lichter maken allemaal nutteloze investering en dan krijg je wel meer moeite in N te krijgen bij stilstand. beetje logisch denken, 5 minuten werk met inbus 4 en 5 en je hebt gratis een lichtere koppeling. maar goed dat ter zijde.
aftermarket slaves (groter dan origineel) en pompen (kleinere plunjer dia) die het koppelen lichter maken allemaal nutteloze investering en dan krijg je wel meer moeite in N te krijgen bij stilstand. beetje logisch denken, 5 minuten werk met inbus 4 en 5 en je hebt gratis een lichtere koppeling. maar goed dat ter zijde.
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)
- surfroy01
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 5124
- Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
- Locatie: le Coin de Pays-Bas
Re: In neutral schakelen
Dan wel verklappen dat je er 2 veren uithaalt!
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
- DucATIRadeon
- Donateur 2010
- Berichten: 4654
- Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
- Locatie: bie Azz'n
- Contacteer:
Re: In neutral schakelen
staat hier al vele malen beschreven...
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)