M600 startmotor

zowel het originele model van 400 t/m S4RS, de tweede generatie van 696 - 1100 evo en de derde generatie met de 821 en 1200(S)
Duc_Marcel
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 nov 2019 11:16

M600 startmotor

Ongelezen bericht door Duc_Marcel »

Hi,

Dit weekend wilde mijn Monster niet starten. Ik hoor wel een klik en als ik hem in de versnelling zet en iets naar voren rijdt dan start hij wel. Dat lijkt er op dat de startmotor niet goed werkt.
Die wil ik gaan vervangen. Nu zie ik op het internet veel startmotoren die lijken op de originele, echter bij de ene shop hebben die 13 tanden en bij de andere shop hebben ze 15 tanden. Ook zijn die goedkoper. Heeft iemand ervaring met die goedkopere versie? En welke zou ik dan kunnen kopen? En hoeveel tanden zouden ze moeten hebben?
Het is een Monster 600 uit 2000.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: M600 startmotor

Ongelezen bericht door 750sport »

Tandwiel kan je overzetten van de oude op de nieuwe startmotor. Bij stein dinse staat dat jou Monster een 13 tands tandwiel heeft.
Waarom niet laten reviseren bij Auto Electric Delft?

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: M600 startmotor

Ongelezen bericht door Rob Troost »

test eens met een multimeter of er spanning op de startmotor staat als je alleen die klik hoort.
duwen tegen de motor doet niets met de startmotor, of het moet achteruit duwen zijn.
Ducati Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
JohnM600
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 jan 2015 10:59
Locatie: bij Zwolle (maar aan de goede kant van de ijssel)

Re: M600 startmotor

Ongelezen bericht door JohnM600 »

ik had soms ook startproblemen, vooral als de motor warm was, dat hij moeilijk rond ging.
ik had in mijn startmotor vette drab zitten, zag ik toen ik hem loshaalde.
dit was een combinatie van stof van de koolborstels met iets olie wat door de keerring naar binnen lekte.
even schoongemaakt en nieuwe keerringen en rubber ringen om hem af te dichten, en hij start weer goed.
dus misschien is loshalen en schoonmaken voor jou ook een optie.

Plaats reactie