Monster of ST serie ?

PASO t/m ST3.
De Neck
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2020 19:28

Monster of ST serie ?

Ongelezen bericht door De Neck »

Hallo Ducatisti,
Ik sta deze week op het punt om een Ducati te kopen ,bij een motorzaak met een goede naam.
Het gaat om een Monster 750 of een ST 3 beide Ducs komen uit de eerste jaren van 2000.
Ik ben al een veteraan van 58 jaar en rij al mijn hele leven.
Maar ben jong van lijf en leden en word denk nooit echt volwassen.De laatste 6 jaar rij ik Moto Guzzi wat ik ook een leuk merk vind.Maar Ducati staat ook al tig jaar op mijn lijstje,maar het kwam er niet van.Italiaans rijden geeft voor mij gewoon de leukste beleving.Ik heb nog niet proef gereden maar dat gaat waarschijnlijk deze week gebeuren.Wat raden jullie me aan?Beide motoren hebben nog niet zo veel gelopen en staan bij een gerenomeerde motorzaak.En krijg garantie en zijn prachtig.
Hebben jullie nog aan koop tips?Dat van die snaartjes weet ik wel.
Oh ja jaren geleden heb ik eens proef gereden op een Monster 900 een pracht bike,maar was er ntoen niet kapot van....zo bokkig als de pest.Maar dat kan natuurlijk ook aan een verkeerde afstelling gelegen hebben.Het werd me toen ook allemaal heel erg opgedrongen bij een motorzaak.Was toen eigelijk helemaal niet aan een andere motor op zoek.En heb toen gepast.Maar dit heeft nu niets dit te maken.Ciao 👍😎
Had me ook effe voorgesteld😉

De Neck
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2020 19:28

Re: Monster of ST serie ?

Ongelezen bericht door De Neck »

Oh ja,even toevoegen dat ik 1.90 m lang ben en 100kg .
Volgens mij hebben de Monsters allemaal de zelfde afmetingen.Maar hoef er ook niet mee naar Frankrijk ofzo.Het is voor in de Provincie Zeeland.
Groeten en bij voorbaat dank voor info.✌👍😎

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Monster of ST serie ?

Ongelezen bericht door TinTin »

ik heb je onderwerp ff verplaatst naar het ST hoekje, daar past je vraag beter
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: Monster of ST serie ?

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

denk je beter op een ST past dan een monster. komende van een '98 ST2:
- ST2 is de bigbore versie van de 900, een dijk van een machine.
- ST4 (916) en ST4S(abs) komen ook ver maar vraag mij af of je het extra vermogen gaat gebruiken in de hogere toerentallen dan de ST2? ze gaan veruit asociaal snel!
- en de ST3 is beetje de beste van beide werelden: koppel van de 1000DS met vermogen van de 916. schijnt heel erg lekker te rijden (heb ooit proef gereden en het was vortreffelijk).

de oude ST2/4S hebben een zeer sportief zitpositie, andere stuur of slip-ons (monster S4 bijvoorbeeld, of ABM kroonplaat met spiegler sbk stuur) en je moet een heel eind komen.
de facelift ST3(s)/4(s) hebben een veel betere zitpositie!

suc6 met je keuze/zoektocht!
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

martijn76
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 okt 2016 17:45

Re: Monster of ST serie ?

Ongelezen bericht door martijn76 »

De lichtere wielen van een ST4s maken wel positief verschil tov de 2/4, ook een mooiere vork en demper, fijner 996 blok.. ik ben wel bevooroordeeld natuurlijk.
De zitpositie zeer sportief? Ik noem het semi sportief, voor mij te rechtop.
Een monster is mooi, maar ik vind ze te klein voor mijn lijf.
Waar ga je heen, MCT?
851
RSV R
SP1

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Monster of ST serie ?

Ongelezen bericht door fedde71 »

Zit van de ST vind ik niet sportief maar zit tussen sportief en tour in. De ST3 is zoals hier al geschreven een combi van de 2 en 4 maar weet niet hoe die rijdt. Denk dat je op de ST gelukkiger wordt dan op een Monster dit alleen al gebaseerd op je lengte.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: Monster of ST serie ?

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

ieder lichaam is anders, mijn polsen hebben een andere (medische) verleden dan die van jullie, net als mn rug (geen hernia maar wel zwak).
de ST2/4 ervaar ik als sportief, relatief zwaar leunend op de polsen. ok, "zeer" had ik weg kunnen laten...

noot: heb nu een KTM SMT990 en die overtreft mijn verwachtingen en voldoening. maar ja nu die 100kmph er is rijd ik vaker op mijn Royal Enfield Bullet 500 die ik vanuit de Emiraten heb gereden.
gelukkig bestaat er meer dan Ducati alleen...!
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Plaats reactie