ST2 1998 storingkje

PASO t/m ST3.
Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

ST2 1998 storingkje

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

met mijn ST2 van '98 heb ik af en toe een hikje. tijdens het rijden (en dan met name als de gaskraan open gaat) valt de motor uit en gaat de rpm naald neer, contact blijft wel aan overigens. na een seconde gaat ie weer aan en niks aan de hand, tenzij je nog steeds gas geeft, dan valt ie weer uit voor een 2de keer en daarna is het over.

overigens is het wel starten en lopen iedere ochtend, en soms wil ze niet starten als ze al warm is, zeg boven de 70graden water temp.
voorheen de 2 relais onder de zadel iets gerommeld en ze deed het weer en dat heb ik tot heden nog steeds als boosdoeners in het vizier.

echter, ik ben niet helemaal overtuigd dat dat de echte boosdoeners zijn.
kan en ga ook deze 2 relais vervangen voor een of andere obscuur merk, zijn de kosten niet, maar....

wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn?

wil ook de spleet meten tussen opnemer en tandwiel achter de waterpomp, maar moet eerst uivogelen hoe de kuip er normaal af te krijgen...

hoor graag de ideeen.
tnx,
Arthur
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: ST2 1998 storingkje

Ongelezen bericht door Rob Troost »

kuip demonteren, bij de spiegels beginnen en naar beneden werken...
alleen het onderste stukje kan er gelijk af.

demonteer dan ook even het koppelingsdeksel en boor 1 van de gaten groter.
dan hoeft de kuip er niet af voor het deksel..
Ducati Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: ST2 1998 storingkje

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

Rob Troost schreef:demonteer dan ook even het koppelingsdeksel en boor 1 van de gaten groter.
dan hoeft de kuip er niet af voor het deksel..
heb ik al omheen gewerkt. met de grote schroef in de kuip eruit halen is de kuip wat "flexibeler" en kon ik de lange bout van de deksel er ook zo uithalen.

spacers uit de rubber ring gehaald en deksel terug met spacers. :smile:

goed, heb de ST net op de heftafel gezet en zal bovenaan beginnen.
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: ST2 1998 storingkje

Ongelezen bericht door TinTin »

ik zou die relais in ieder geval vervangen door Hella's... kost je nog geen 2 tientjes, de origineel gemonteerde hebben een dubieuze reputatie...
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: ST2 1998 storingkje

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

TinTin schreef:ik zou die relais in ieder geval vervangen door Hella's... kost je nog geen 2 tientjes, de origineel gemonteerde hebben een dubieuze reputatie...
dat is niet de goede die onder het zadel zitten...
daar zitten de "normale" relais in, en die heb ik nodig. zal de goedkoopte kopen uit china, zijn wel ok. :crazy:
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: ST2 1998 storingkje

Ongelezen bericht door TinTin »

je hebt dus mini relais ipv micro... daar staat ook ergens op het forum een nummer van en ook van die dikke gele alhoewel dat geloof ik een Bosch vervanger was omdat Hella die (niet) meer maakt :)
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: ST2 1998 storingkje

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

heb ze inmiddels gekocht, de gele en de 2 voor onder de zadel en dat waren incl afdichting ala AMP superseal.
intussen de riemen maar vervangen en de olieververst+filter en poetsen.
blijft goed starten en vandaag was het weer heel even raak: 80 in de 4 (±4000rpm) uit het dorp rijden het gas open getrokken tot ie weer heel even uitviel bij 7000rpm, daarna weer aanslaan en weer uit en weer aan, en daarna bleef ze het gewoon doen, hoe vaak ik ook probeerde en wisselende gasstanden en snelheid waarmee het gas open ging.

bij 3000rpm zit een soort kantelpunt waaronder het net niet lekker loopt en met afremmen op de motor veel ploffen geeft. uitlaat is lekvrij dus vermoed dat de mengsel aan de rijke kant staat.

wel intussen bijna 1:20 gereden!
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Gebruikersavatar
rustige motorrijder
Berichten: 248
Lid geworden op: 13 aug 2013 21:15
Locatie: kapelle

Re: ST2 1998 storingkje

Ongelezen bericht door rustige motorrijder »

Lijkt op wat ik zelf met de st2 heb gehad.
Dat waren bij mij de temperatuursensoren.
Dan blijft hij op de koud loop rijk mengsel lopen en ploffen of uitvallen.
Meestal gaat de sensor van de liggende cilinder defect met bougies op een onhandige manier vervangen.
Meet de weerstand bij beide en kijk op er een verschil in zit.
Moeten beide gelijk zijn.
Kunnen er ook van Bosch in de werkten erg goed en niet duur.
Gass der op.
Ducati st2

Gebruikersavatar
rustige motorrijder
Berichten: 248
Lid geworden op: 13 aug 2013 21:15
Locatie: kapelle

Re: ST2 1998 storingkje

Ongelezen bericht door rustige motorrijder »

Lijkt op wat ik zelf met de st2 heb gehad.
Dat waren bij mij de temperatuursensoren.
Dan blijft hij op de koud loop rijk mengsel lopen en ploffen of uitvallen.
Meestal gaat de sensor van de liggende cilinder defect met bougies op een onhandige manier vervangen.
Meet de weerstand bij beide en kijk op er een verschil in zit.
Moeten beide gelijk zijn.
Kunnen er ook van Bosch in de werkten erg goed en niet duur.
http://www.ducatifora.com/dutchforum/vi ... =3&t=34051
Gass der op.
Ducati st2

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: ST2 1998 storingkje

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

heb net jou thread doorgelezen en ook ik heb een temperatuur tijdens het rijden tussen 60 en 75 graden. bij stilstaan in de spits ringweg groningen liep deze op tot 97 graden. met rijden liep deze weer terug naar 85 en uiteindelijk op de snelweg zelfs terug naar 69 graden (140kmph in de 6 ~5500rpm). fan is bij nog nooit vanzelf aangegaan, alleen met de overbrugging schakelaar heb ik deze aan laten gaan.

zal eens de 2 temp sensoren doormeten bij koud en warm; mogelijk hetzelfde als wat jij had.
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: ST2 1998 storingkje

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

heb de sensor bij de staande cilinder vervangen met een FACET sensor (ze hadden geen andere en ook maar 1 op de plank), de liggende laat ik even zitten als dat toch maar de temp aangeeft en geen invloed heeft op de motorloop.
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Gebruikersavatar
rustige motorrijder
Berichten: 248
Lid geworden op: 13 aug 2013 21:15
Locatie: kapelle

Re: ST2 1998 storingkje

Ongelezen bericht door rustige motorrijder »

DucATIRadeon schreef:heb de sensor bij de staande cilinder vervangen met een FACET sensor (ze hadden geen andere en ook maar 1 op de plank), de liggende laat ik even zitten als dat toch maar de temp aangeeft en geen invloed heeft op de motorloop.
Beide sensoren worden voor de injectie gebruikt.
Werkt er een niet goed dan blijft deze bijvoorbeeld een te rijk mengsel aansturen ivm niet op temp dus koudloop.
Gass der op.
Ducati st2

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: ST2 1998 storingkje

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

op de amerikaanse forum wordt veelvuldig gemeld dat enkel de achterste echt van belang is...

anyhow, na vervanging loopt de motor merkbaar beter onder de 3500rpm! maar het ploffen is nog gebleven...
fiets staat nu bij HdeB voor banden en ketting en wat ander klein grut, moet eind v/d week naar qatar voor 3 weken...
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Plaats reactie