newby -> ST2 vs ST4s

PASO t/m ST3.
spikey1973
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 apr 2013 18:06
Locatie: Korbeek-lo

newby -> ST2 vs ST4s

Ongelezen bericht door spikey1973 »

Hallo, Ik ben Matthieu, nieuw forum lid

ik heb me net voorgesteld in het voorstel deel, maar gezien ik vooral een ST'er ben dacht ik hier lokaal ook nog even ene korte verzie te doen..

Ik had een ST4, maar helaas een (economisch) total loss en ben opzoek naar een nieuwe ST... twijfelend tussen een ST2 en ene ST4s. allebei voor en nadelen. Net test rit gehad op ene ST2 (tandwielen voor en achter wel aangepast (-1 en +1)) en was als ST4-er positief verrast.. hopelijk binnenkort een test ritje op een sT4s... dan kan ik gaan beslissen.. geleid door de inhoud van mijn portomonee.

Ohja, ik probeer zoveel mogelijk van mijn onderhoud zelf te doen,hence extra interesse in de ST2.

Zelf ben ik ook lid van het meer internationaal georienteerd ducati.ms forum, maar kom hier om iets lokaler (minder VS) georienteerde antwoorden te krijgen.

anyway, ik als student zit in een examen periode dus ik zal momenteel mijn tijd op t forum moeten minimaliseren.

maar alle imput op het ST2 vs ST4s punt dilemma ben ik zeker geintresseerd
duvati ST4-2000

spikey1973
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 apr 2013 18:06
Locatie: Korbeek-lo

Re: newby -> ST2 vs ST4s

Ongelezen bericht door spikey1973 »

hmm das vreemd, blijkt dat ik hier al langer geleden eerder ben geweest. oeps. my bad.
zoals ik zei, ik zat meer internationaal. :/
duvati ST4-2000

Kuncing
donateur
donateur
Berichten: 4141
Lid geworden op: 28 apr 2005 18:06
Locatie: Rand v. Teutoburger Wald
Contacteer:

Re: newby -> ST2 vs ST4s

Ongelezen bericht door Kuncing »

Hier in de schuur staan zowel een ST2 als een ST4s. Ik rijd persoonlijk liever op de ST2, al is die wat minder 'schakellui' dan de ST4s.
Riemen voor de tweekleppers zijn wat voordeliger dan voor de vierkleppers. Als je het kleppen stellen uitbesteedt, is dat bij de ST4s ook wat duurder.
Verder ontloopt het elkaar niet zo veel, geloof ik.

Proefrijden op beiden en dan beslissen. Het karakter van beide motoren is behoorlijk verschillend.

Gebruikersavatar
rustige motorrijder
Berichten: 248
Lid geworden op: 13 aug 2013 21:15
Locatie: kapelle

Re: newby -> ST2 vs ST4s

Ongelezen bericht door rustige motorrijder »

Welkom Matthieu,waarschijnlijk degene die op kapaza op mijn st2 reageerde.
De st2 is nog steeds te koop. http://www.ducatifora.com/dutchforum/vi ... 44&t=35992 :smile:
Gass der op.
Ducati st2

spikey1973
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 apr 2013 18:06
Locatie: Korbeek-lo

Re: newby -> ST2 vs ST4s

Ongelezen bericht door spikey1973 »

Ja dat geloof ik, Ik was echt wel al onder de indruk van het verschil tussen de ST2 en de ST4.
op binnen kort de ST4s ook op m'n ervarings lijstje te kunnen zetten. Opzich geen probleemmet het minderschakel lui.
Blijkt dat ik daar niet zo lui in ben dan ik zelf dacht, is gewoon een automatisme he.

Wat is jouw ervaring in het verbruik? is daar veel verschil tussen?

En wat betreft de vering, ik snap dat dat stuk superieurder zou moeten zijn (ST4s) maar in de praktjk.
Als je eenmaal de ST2 zn vering goed (professioneel) laat afstellen.. (had dat achter pas voor de ST4 laten doen en dacht de vering over te laten zetten) is die vering van de ST4s nog zo 'noodzakelijk'

Let wel op, ik rijd 365 dagen per jaar (uitzondering hier en daar natuurlijk maar) zn 25-30.000km/jr

De ABS trekt me wel sterk.

Groeten Matthieu
duvati ST4-2000

spikey1973
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 apr 2013 18:06
Locatie: Korbeek-lo

Re: newby -> ST2 vs ST4s

Ongelezen bericht door spikey1973 »

@rustige motorrijder..

Hey :D

Eh ja dat is heeeeel goed mogelijk dat ik dat was/ben en ben nog steeds zoekende!

Jij had die nl-se plaat toch? heb je ervaring mee met verkoop van nl naar be? Neem aan dat daar wel wat extra kosten aan hangen. Ik zie je prijs nogal fluctueren.. Wat is je vraag prijs nu? is die 1600 nog haalbaar. Er staan helaas wel wat KM op de teller maar als de prijs ernaar is. Qua onderhoud hoef ik niet te klagen zo te lezen. Neem aan dat alle papieren ervan aanwezig zijn? (ik vraag maar he). Bij mn ST4 ben ik een beetje in het zak gezet (tellers terug enzo) dus ben extra voorzichtig nu. Weet er ook ietsjes meer va af ondertussen. toen wist ik niks.

De kleur komt op de foto's wel wat magenta (roze)achtig over, zijn dat gewoon de foto's en is dat de originele lak of heb je hem laten overdoen? vooral ook omdat het ST2 logo anders is dan ik gewoon ben. Ik neem aan geen zijkoffers (anders stonden die er wel bij) . Het zadel wel leuk, wat voor schuim zit erin? want was idd wel naar een sargent of colsen zadel aan het kijken.

Hoe is het gesteld met je alternator ('98 model) is dat vervangen, neem aan van wel met de km stand maar voor de zekersheid.

Groeten Matthieu
duvati ST4-2000

Kuncing
donateur
donateur
Berichten: 4141
Lid geworden op: 28 apr 2005 18:06
Locatie: Rand v. Teutoburger Wald
Contacteer:

Re: newby -> ST2 vs ST4s

Ongelezen bericht door Kuncing »

Het verbruik van de ST4s hier is gunstiger dan van de ST2, maar de laatste had (wagenwijd) open dempers en aangepaste ecu toen we hem kochten.
Inmiddels wel standaard dempers en standaard ecu, maar nog nooit op een testbank gehad ofzo. Moet nog wel zuiniger kunnen.
Verbruik ligt natuurlijk ook aan de rijstijl. Ik heb een zuip-rijstijl, Rob Troost (mijn vriend en mede-eigenaar van ons motorpark) rijdt zo ongeveer op alles wat wij hebben zuiniger dan ik :blush:
ABS heeft de ST4s hier niet. Daarover kan ik niets zeggen. Je hebt dan een 2003-model (of nieuwer) op het oog?
Overigens heeft geen enkele van onze motoren ABS (de ST4s van 2002 is de nieuwste). Ik heb het persoonlijk nog nooit gemist.

Veel plezier met proefrijden, ik ben benieuwd wat het gaat worden :wink:

Gebruikersavatar
rustige motorrijder
Berichten: 248
Lid geworden op: 13 aug 2013 21:15
Locatie: kapelle

Re: newby -> ST2 vs ST4s

Ongelezen bericht door rustige motorrijder »

spikey1973 schreef:@rustige motorrijder..

Hey :D

Eh ja dat is heeeeel goed mogelijk dat ik dat was/ben en ben nog steeds zoekende!

Jij had die nl-se plaat toch? heb je ervaring mee met verkoop van nl naar be? Neem aan dat daar wel wat extra kosten aan hangen. Ik zie je prijs nogal fluctueren.. Wat is je vraag prijs nu? is die 1600 nog haalbaar. Er staan helaas wel wat KM op de teller maar als de prijs ernaar is. Qua onderhoud hoef ik niet te klagen zo te lezen. Neem aan dat alle papieren ervan aanwezig zijn? (ik vraag maar he). Bij mn ST4 ben ik een beetje in het zak gezet (tellers terug enzo) dus ben extra voorzichtig nu. Weet er ook ietsjes meer va af ondertussen. toen wist ik niks.

De kleur komt op de foto's wel wat magenta (roze)achtig over, zijn dat gewoon de foto's en is dat de originele lak of heb je hem laten overdoen? vooral ook omdat het ST2 logo anders is dan ik gewoon ben. Ik neem aan geen zijkoffers (anders stonden die er wel bij) . Het zadel wel leuk, wat voor schuim zit erin? want was idd wel naar een sargent of colsen zadel aan het kijken.

Hoe is het gesteld met je alternator ('98 model) is dat vervangen, neem aan van wel met de km stand maar voor de zekersheid.

Groeten Matthieu
Hoi een beetje info meer en goed door lezen.
Zo krijg je hem alleen bij een goede dealer mee voor een veel hogere prijs http://board.zmvc.nl/index.php?topic=84 ... #msg326060
Hier zijn de foto,s ook duidelijker.
Overschrijven naar een ander land ,daar de rdw of wat dan ook raadplegen en niet gokken.
Dan is het duidelijker en weet je ook de werkelijke kosten.
Prijs is €1700,-
Gass der op.
Ducati st2

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: newby -> ST2 vs ST4s

Ongelezen bericht door fedde71 »

Zowel ST2 als ST4s gehad en zoals Kuncing al aangeeft hoef je op de ST4s iets minder te schakelen. Zelf vond ik de ST4s bij lagere snelheden (lees stadsverkeer en rotondes) wat gemakkelijker te rijden vanwege het iets minder bokken in de lagere toerentallen. Verder zijn ze onderling uitwisselbaar qua zithouding etc.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

spikey1973
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 apr 2013 18:06
Locatie: Korbeek-lo

Re: newby -> ST2 vs ST4s

Ongelezen bericht door spikey1973 »

Hoi Dick, even snel alles zitten doorbladeren..

zijn wel veel pagina's dus dat gaat even duren om helemaal door te nemen. wel de laatste pagina's gelezen over t zadel en de stuur ophogers (waar ik ook in geintresseerd ben, onafhankelijk of ik nu jouw motor wel of niet koop)

maar om even te weten , voor dat ik alle 21 pagina's door blader. weet je iets over je alternator? is een belangrijk issue bij deze fiets van dat jaar.

Voor de rest ga ik lezen.. maar blijf dus nog geintresseerd. ik ga eens kijken naar het hoe en wat van het inschrijven in belgie.

Groeten en vast goed uiteinde.

MAtthieu
duvati ST4-2000

Gebruikersavatar
rustige motorrijder
Berichten: 248
Lid geworden op: 13 aug 2013 21:15
Locatie: kapelle

Re: newby -> ST2 vs ST4s

Ongelezen bericht door rustige motorrijder »

spikey1973 schreef:Hoi Dick, even snel alles zitten doorbladeren..

zijn wel veel pagina's dus dat gaat even duren om helemaal door te nemen. wel de laatste pagina's gelezen over t zadel en de stuur ophogers (waar ik ook in geintresseerd ben, onafhankelijk of ik nu jouw motor wel of niet koop)

maar om even te weten , voor dat ik alle 21 pagina's door blader. weet je iets over je alternator? is een belangrijk issue bij deze fiets van dat jaar.

Voor de rest ga ik lezen.. maar blijf dus nog geintresseerd. ik ga eens kijken naar het hoe en wat van het inschrijven in belgie.

Groeten en vast goed uiteinde.

MAtthieu
Stuurophogers zijn al verkocht...
Dynamo is al eens vervangen ,er zit een 2 fase op.
De stekkers zijn er al tussen uit en de draden zitten aan elkaar gesoldeerd.
Zadel is begin dit jaar opnieuw bekleed en met een steviger schuim gevuld.
Daarna is er een half uur op gezeten ivm een stukje te rijden.
Dus nog nieuw. :smile:
Startkoppeling is vernieuwd.
ook de temperatuursensoren nieuw.
Gass der op.
Ducati st2

Plaats reactie