ST4S moet nog wel e&a geklust worden remproblemen

PASO t/m ST3.
Gebruikersavatar
Brutushullie
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2005 10:04

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden

Ongelezen bericht door Brutushullie »

mark 5t schreef:zo hee!

vandaag even gebeld met een duc specialist hier uit de buurt
ik vroeg hem om mijn riemen te vervangen en de kleppen te stellen.
antwoord was ga maar uit van €1000,-
tuurlijk kost onderhoud geld en is het veel werk een 4 klepper maar dit?

iemand nog een goed en betaalbaar adresje?
Zelf doen. :wink:
Riemen is zo moeilijk niet. Wel even opletten dat de nokkenassen goed zijn uitgelijnd tov krukas. Kleppen stellen is iets ingewikkelder, maar ook zeker goed zelf te doen. Mocht je zelf geen shims hebben kun je de huidige speling meten, de shims verwijderen (waar nodig) en deze ruilen bij een specialist. Via Youtube zijn wat filmpjes te zien hoe mensen dit doen. Zoek maar eens onder "ducati 4 valve". Alvast de maten waarvan ik uitga:
-intake >> opening rocker 0,10 mm
-intake >> closing rocker 0,01 - 0,05mm
-exhaust >> opening rocker 0,15 mm
-exhaust >> closing rocker 0,01-0,05mm

Kost je uiteindelijk alleen materiaal, tijd en een ritje naar de specialist. Vergeet dan ook niet de nodige pakkingen aan te schaffen.
Indicatie kosten:
-riempjes 100euro
-olie 80euro
-oliefilter 10euro
-ring carterplug 1euro
-bougies 20euro
-shims circa 8euro per stuk via dealer. Ebay vind je ze goedkoper.
-pakkingen 20euro

Wellicht dat je de remleiding- en koelvloeistof wilt vervangen. Kost ook een paar tientjes.
Afhankelijk van het gereedschap dat je hebt is alles zelf te doen.
Brutus

Gebruikersavatar
Ben
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 619
Lid geworden op: 04 feb 2004 19:15
Locatie: axel

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden

Ongelezen bericht door Ben »

Ben schreef:Aan de mijne word gewerkt bij M.C.T.
Na breuk van de klinkschakel van de ketting is er nog al wat schade ontstaan zodat het blok los moet om de as en lagers waar het tandwiel op zit te vervangen en ook het linker motordeksel.
Het zijn niet de mooiste maar wel de makkelijkste met veel rij plezier.
Succes en veel plezier met de ST :good:
De ST is weer thuis alles is vernieuwd +grote beurt .
Was het maar weer voorjaar :smile:
st4s

mark 5t
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 jun 2010 20:40

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden

Ongelezen bericht door mark 5t »

vandaag bij boonstra een origineel koppelingsdeksel gescoord.

kan dat met een speedboor en vol met bramen opengeboorde ding van de vorige eigenaar wieberen! :smile:

mark 5t
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 jun 2010 20:40

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden

Ongelezen bericht door mark 5t »

zo vrijdag bij boonstra even een originele kopelingsdeksel gescoord.
kan dat met de speedboor doorboorde en onder de bramen zittende ding van de vorige eigenaar er vanaf.

motor gaat btw deze week voor kleppen stellen en riemen naar de ducati specialist waar hij voorheen ook in onderhoud was.

Gebruikersavatar
Ben
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 619
Lid geworden op: 04 feb 2004 19:15
Locatie: axel

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden

Ongelezen bericht door Ben »

mark 5t schreef:zo vrijdag bij boonstra even een originele kopelingsdeksel gescoord.
kan dat met de speedboor doorboorde en onder de bramen zittende ding van de vorige eigenaar er vanaf.

motor gaat btw deze week voor kleppen stellen en riemen naar de ducati specialist waar hij voorheen ook in onderhoud was.
Dan is hij op plek waar hij wezen moet want daar kennen ze hem :read:
Neem aan ook de olie en anderen sapjes.
st4s

Gebruikersavatar
Psbb
donateur
donateur
Berichten: 131
Lid geworden op: 05 mar 2011 19:47
Locatie: Midden Drenthe
Contacteer:

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden

Ongelezen bericht door Psbb »

Beetje laat misschien. Maar als je in het noorden woont zou je voor onderhoud ook eens kunnen informeren bij HMI motoren in Kiel Windeweer of bij HdB. Je kan al voor een deel besparen door zelf alle beplating eraf te halen voordat je hem wegbrengt. Deed ik ook in de tijd dat ik nog een ST4s had.
PS: ik heb eventueel nog een open koppelingsdeksel (goud) en stuurverhogers.
Bezoek ook de Dutch Ducati Hypermotard & Hyperstrada Group op Facebook.
https://www.facebook.com/groups/837228316343689/

mark 5t
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 jun 2010 20:40

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden

Ongelezen bericht door mark 5t »

Vanavond effe geklust

nieuwe kleinere knipperlichten gemonteerd en kofferrek er vanaf gehaald.
verder alle tupperware verwijderd vanwege de klepstel en riemenbeurt.

die 2 specialisten heb ik beide gebeld maar ik was niet erg content met de antwoorden die ik kreeg.
zelfs als ik zelf alle tupperware verwijderde vroegen ze de hoofdprijs (erg wazig want heb van meerdere mensen gehoord dat dit goeie bedrijven zijn) ik zal ze dus ook niet afkraken of zo.

het bedrijf waar ie altijd in onderhoud geweest is stond mij keurig te woord en wist gelijk om welke fiets het ging.
dit gaf mij veel vertrouwen en derhalve heb ik er voor gekozen de motor daar ook maar weer heen te brengen.
de prijs was ook normaal zoals jullie hier aangeven op het forum tussen de 5 en 600 euries.

ik moet woensdag toch die kant op voor een beurs dus neem de motor mee achterin mijn servicebus.
smorgens brengen en eind van de dag weer ophalen.
kijk daar kan ik wat mee.

wat mij verder nog opviel tijdens het demonteren is dat er waarschijnlijk een andere ECU op de motor zit
er zit een sticker op van fuelinmoto.com.au

dit bedrijf schijnt niet meer te bestaan en als ik de code intoets op google dan krijg ik allemaal verwijzingen naar een ECU voor een 2008 model monster 1000ie.
ik lees zoiets als closed loop ECU??

iemand een idee wat er aan gedaan is?

Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 523
Lid geworden op: 17 jun 2012 19:28
Locatie: Almere

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden

Ongelezen bericht door Redhead »

Fuel in moto leverde aangepaste Chipsets en powercommander gelijke regelbare apparatuur.

Misschien hebben ze een inregelbare ECU erop gezet, die dan extern benaderbaar is om te regelen.
Is het een metalen vierkante box met lange zijstekker, of een zwarte kunststof met een rode kap?

ff typenummer van je ECU vermelden, dan is er vast iemand die hem herkent.
ook op http://ducatidiag.xooit.com/index.php kan je veel terugvinden. Franse site. Moet je ff naar international section.
AfbeeldingST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

mark 5t
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 jun 2010 20:40

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden

Ongelezen bericht door mark 5t »

type U59 G3

zal wel effe een foto maken en die er bij zetten als ik meer tijd heb

Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 523
Lid geworden op: 17 jun 2012 19:28
Locatie: Almere

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden

Ongelezen bericht door Redhead »

AfbeeldingST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

Gebruikersavatar
Remquo
Berichten: 532
Lid geworden op: 15 nov 2004 11:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden

Ongelezen bericht door Remquo »

mark 5t schreef:die 2 specialisten heb ik beide gebeld maar ik was niet erg content met de antwoorden die ik kreeg. zelfs als ik zelf alle tupperware verwijderde vroegen ze de hoofdprijs (erg wazig want heb van meerdere mensen gehoord dat dit goeie bedrijven zijn) ik zal ze dus ook niet afkraken of zo.
Wat maakte dat je niet content was? Door toevoegen van de zin er achteraan denk ik een te hoog bedrag? Zelf je kuip (de-)monteren scheelt 20 minuten, dus maar een fractie van het eigenlijke werk. Verder vind ik het altijd knap als collega's een vast bedrag kunnen noemen voor het controleren van de klepspeling. Als het alleen bij controleren blijft ben je zo klaar, moet je ook gaan corrigeren dan komt er naast de tijd nog wat extra materiaal bij in de vorm van hoedjes/ calibers, halfrings, o-ringen en pakkingen.

De Ultimap chip maakt dat je de aansturing van 2 van de 4 injectoren los kunt halen, de dual-injector-setup van de 996 blokken zorgde voor nogal wat ergernissen, mn rond 4000 rpm.

mark 5t
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 jun 2010 20:40

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden

Ongelezen bericht door mark 5t »

Hierbij de foto van de ecu en sticker.

Afbeelding

mark 5t
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 jun 2010 20:40

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden

Ongelezen bericht door mark 5t »

ik ben niet slecht benaderd of te woord gestaan door de andere bedrijven.
enkel de bedragen waar men mij mee confronteerde waren schrikbarend hoog.

de specialist waar de motor voorheen in onderhoud was kende de motor en verwacht niet erg veel bijzonders.
hij heeft wel gezegd mits er verder niets schrikbarends aan de hand is.
plaatjes ed moet ik natuurlijk ook gewoon betalen.

ik weet niet hoe ik het moet uitleggen het voelt gewoon beter bij deze heren.
verder krijg ik gewoon 10000km garantie.

het kan dus zo zijn dat mijn blok op 2 injectoren loopt ipv op 4?
loopt ie dan niet veel te arm?
zeker omdat ik in de toekomst graag open dempers er op wil hebben.

is er in nederland eigenlijk wel iemand die iets kan aanpassen aan deze ecu?

Gebruikersavatar
monster ed
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 2052
Lid geworden op: 20 feb 2010 12:56
Locatie: Klaaswaal

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden ECU???

Ongelezen bericht door monster ed »

Ecu herschrijven bij de Biggelaar!!
1200S

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5414
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden ECU???

Ongelezen bericht door mkm »

Ik snap niet dat er zoveel prijsverschil in kan zitten. Er moet toch een vast aantal uur gewerkt worden, plus nog wat variabele uren indien er iets meer aan de hand is. En de uurtarieven zullen elkaar ook niet veel ontlopen. Idem materiaalkosten.
(uitzondering is van den Biggelaar met hun grote beurt. Die is omvangrijker als gebruikelijk, dus duurder. Met voordeel dat je er 24000 km mee kan rijden).

En een 4 klepper is meer werk dan een tweeklepper. En een Duc is wat meer werk dan een 4 cilinder japanner... :sick:
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/

Gebruikersavatar
Remquo
Berichten: 532
Lid geworden op: 15 nov 2004 11:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden

Ongelezen bericht door Remquo »

mark 5t schreef:ik ben niet slecht benaderd of te woord gestaan door de andere bedrijven.
enkel de bedragen waar men mij mee confronteerde waren schrikbarend hoog.
Duidelijk.
mark 5t schreef:het kan dus zo zijn dat mijn blok op 2 injectoren loopt ipv op 4?
loopt ie dan niet veel te arm?
zeker omdat ik in de toekomst graag open dempers er op wil hebben.
is er in nederland eigenlijk wel iemand die iets kan aanpassen aan deze ecu?
Excuses, ik ging van de Superbike 996 uit. Jouw ST4S heeft weliswaar 1 injector per cilinder, maar dat hoort zo.

kleibos
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 mei 2012 19:42
Locatie: Drenthe

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden ECU???

Ongelezen bericht door kleibos »

Ben benieuwd Mark :superman:
DUCATI 749.

mark 5t
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 jun 2010 20:40

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden ECU???

Ongelezen bericht door mark 5t »

Ducati Verduyn Rotterdam.

een echte aanrader mensen!

zeer netjes te woord gestaan absoluut geen poespas mensen gewoon eerlijk en hardwerkende
ondernemers (vader en zoon/Sjaak en Ton).

ze racen ook nog op assen met ducs en hebben er echt veel verstand van.
ook doen ze zaken met dyno goes alwaar mijn motor in de toekomst zeker een keer afgesteld gaat worden
als er andere dempers en filter op zitten.

om half 9 de motor gebracht en om half 7 savonds weer opgehaald.

O ja ze gooien je helemaal vol met overheerlijke koffie of cola :smile:

de stelbeurt was echt nodig was de eerste keer voor mijn blok
tevens alle vloeistoffen bougies ed laten doen.

dan de prijs iets boven afgesproken maar verder echt netjes zoals het in mijn ogen hoort.
ik ga er zeer zeker weer heen.

mark 5t
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 jun 2010 20:40

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden ketting

Ongelezen bericht door mark 5t »

aangezien mijn achterbrug erg vet is en er erg veel smurrie tussen het bloktandwiel zit wil ik graag de ketting er geheel afhalen.
nu zie ik nergens een sluiting zitten.
iemand een idee hoe ik het gemakkelijk loshaal om alles eens lekker schoon te maken?

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5414
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden ketting

Ongelezen bericht door mkm »

Kan niet, je ketting zit geklonken.
Je van natuurlijk wel op zoek naar de klinkschakel, daar lospersen, of klink wegslijpen, maar dat lijkt me wat overdreven voor een beetje poetswerk. :crazy:
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/

Gebruikersavatar
Brutushullie
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2005 10:04

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden ketting

Ongelezen bericht door Brutushullie »

Bij mijn fietsen kun je relatief eenvoudig de achterbrug er even uitnemen en de ketting er in z'n geheel uithalen.
Brutus

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5414
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden ketting

Ongelezen bericht door mkm »

Uh, ja, achterbrug eruit, dan zal het ook wel lukken.
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/

mark 5t
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 jun 2010 20:40

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden ketting

Ongelezen bericht door mark 5t »

brug of wiel demonteren?

hele brug is dat niet wat drastisch?

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5414
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden ketting

Ongelezen bericht door mkm »

Vind ik wel.

Paar spuitbussen wd40, kwastje of borstel, en je krijgt het ook lekker schoon.
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/

mark 5t
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 jun 2010 20:40

Re: ST4S moet nog wel e&a geklust worden ketting

Ongelezen bericht door mark 5t »

uitlaatsysteem zelf bouwen / zelf dempers kopen / losse rvs pijpen / bestaan de pijpen verlassen
ik heb al vanalles bedacht.
het zelf maken is het probleem nog niet eens zo echter als ik alles tegen elkaar afweeg
betreffende de tijd die het me kost en alle losse parts .

is het goedkoper en sneller een bestaande set te kopen.
dus alle verkoopsites afgestruind en een carbon set gevonden (als nieuw en past 1op 1 op de ST4s)
het mooie is dat deze set zijn geld ook altijd waard blijft omdat het niet meer gemaakt word.

we klussen lekker verder.

Plaats reactie