duc 749 caferacer project

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

IMG_2181.JPG
IMG_2178.JPG
IMG_2144.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

IMG_2535.JPG
IMG_2502.JPG
IMG_2319.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

IMG_2548.JPG
IMG_2536.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door harm86 op 08 jul 2017 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.

harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

IMG_2630.JPG
IMG_2628.JPG
IMG_2629.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

IMG_2602.JPG
IMG_2599.JPG
IMG_2552.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

IMG_2550.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

dat waren de foto's eerst wel weer. hoop dat ze het allemaal doen, ben dr blijkbaar niet heel handig mee :sorry:
denk ook niet dat ze allemaal op goeie volgorde staat maar dan nemen we maar voor lief. zoals jullie op de fotos kunnen zien heb ik ook al de koelertjes aangepakt. schoongemaakt, gespoten en een mooi gaasje gemaakt. naja mooi :secret: t gaasje van de grote koeler die gaat nog een keer overnieuw. verder heb ik de 2 leidingen van t blok naar t kleine koelertje vervangen.

Volgende stappen zijn, de nieuwe ketting op maat maken en vast klinken, de stabilisatorstang biij de schokbreker vervangen 1 kogel zit vast. verder ga ik het schokbreker montage punt op het frame voor elkaar maken, uitlaat op maat maken en uiteraard zal er vast nog weer meer bij komen :wink:

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door fedde71 »

Netjes opgelost met de achterbrug.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

vandaag was het eindelijk zover :sunglasses:

Zaterdag lekker lopen klussen met de (tijdelijke) uitlaat in elkaar te bakken, en druk gemaakt om een achterrem :fool: :fool: :fool: wat een $%*& is dat zeg. met geen mogelijkheid kreeg ik de lucht eruit en had echt alles geprobeerd. in eerste instantie gewoon normaal druk pompen en nippeltje los, totdat ik dr een lamme arm van kreeg. toen het speciale gereedschap van t werk erbij. eerst met een vacuumpomp de remvloeistof onder bij t nippel eruit zuigen, ook geen succes. toen een verloopstuk op t reservoir gemaakt en met t remvloeistof apparaat onder druk de vloeistof er door spuiten... ok geen succes. toen de hele boel compleet (gesloten systeem gedemonteerd en in de werkbank ontlucht. rempomp in de werkbank en de klauw naar beneden laten hangen, eindelijk begon ik beetje druk op t pedaaltje te voelen.

toen de boel dus weer als gesloten systeem door de achterbrug gevouwen en alles weer in elkaar gezet. Heb de eerst een blokje om gereden om te kijken hoe t voelt. voor alsnog voelt t allemaal goed. vrijdag ga ik lekker rondje maken en kijken en voelen hoe die rijdt :good:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Niels23
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 feb 2009 04:00

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door Niels23 »

Lekker bezig Harm!
'94 916 Strada, '95 748SP, '03 999S, '02/'03 748R/749S project........'91 GSXR750, '91 GSXR750,

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door fedde71 »

Ziet er goed uit en succes met de proefrit
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door franserna »

Komen er nog kappen over de distributieriemen? Ikzelf vind naakte riemen het mooiste, omdat je dan de geweldige techniek kunt bewonderen. En ik weet, dat een steentje tussen de riemen een puinhoop kan veroorzaken, maar wanneer springt zo'n steenje nou tussen de distribitie? Alleen als je in het grind gaat crossen..... Succes met jouw project!

harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

ik heb voornemens om de distributiekappen er vanaf te laten, maar ik wil nog wel eens switchen van idee :blush:

vandaag de motor weer op de bok gezet, het was een korte zomer om te rijden maar de kilometers die ik heb gemaakt met de nieuwe achterbrug waren wel heerlijke kilometers. Qua rijden voel ik geen verschil met de nieuwe achterburg dus de eerste fase is gelukt.

Heb nu een nieuw kontje gekocht die hoop ik voor mn vakantie (begin nov.) binnen komt van t weekend ook nog een nieuwe koplamp bestellen, iemand ervaring hier met Octane lightning? het plan is om de originele koplamp te vervangen voor 1 ronde variant (foto's volgen) Nu heb ik al wel het een en ander gelezen over de immo die in het dashboard zit, maar weet het fijne er nog niet vanaf. uit eindelijk komt er ook een andere teller unit op dus zou de startblokkering wel omzeild moeten worden.

tips zijn wederom welkom :good:

Gebruikersavatar
STUKGATINIET
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2004 13:42
Locatie: Beuningen

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door STUKGATINIET »

Hoi Harm,
Wat de start blokkering betreft. Wellicht dat Biggelaar een mapping heeft zonder startblokkering zodat je een andere teller unit kan aansluiten.
Ik weet dat het bij een 999 wel kan.Misschien even checken bij Toine?
Ciao!
STUKGATINIETGROETEN VAN MICHIEL.

harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

yes daar waren we eindelijk weer een keer.... het mocht ff duren maar hier komt weer een update.
Koplamp die ik zou bestellen moet nog steeds besteld worden :blush: wat dat betreft dus niet echt opgeschoten.. Heb wel contact gehad met Biggelaar voor de start blokkering, deze willen het liefst de complete motor hebben zodat ze kunnen zien welke mapping er het beste bij past. Dat is ook zeker mijn plan, alleen dan wel wanneer de motor volledig afgebouwd is. Ik wil eerst van t zomer weer gaan rijden.

Het volgende heb ik de afgelopen tijd aangepakt. Ik wilde graag dat het subframe precies de ronding volgde van het zitje, dit was nog wel even stoeien maar uiteindelijk wel goed gelukt al zeg ik het zelf. daarna het subframe dichtgelast en dat gaat de basis worden waar al het electra moet gaan komen. zoals je kan zien op de foto's heb ik de tank aan de achterkant een klein stukje omhoog gebracht zodat de aansluiting van het zitje en de tank mooier uitkwam. doordat het hele spulletje iets de lucht in kwam ontstond er ook een mooie ruimte voor de computer, zekeringen enz. toen dat allemaal passend was ben ik begonnen met de electra spaghetti, eerlijk gezegd is dat niet mijn sterkste punt maar ik kom tot op heden een heel eind al zeg ik het zelf :good: . Heb gelukkig een hele handige electro monteur als collega die me af en toe wat handige tips kan geven. Zoals de foto's laten zien heeft de motor niet altijd alleen maar van t zonnetje genoten :skull: :skull: :skull: toen ik de motor kocht vertelde te verkoper dat de rechter koelvin kapot was, dus ik deze netjes controleren toen ik hem er toch vanaf had, en ja hoor... hij deed het gewoon. nu ik de kabelboom uit elkaar aan het pluizen ben is de oorzaak wel gevonden, een breuk in de bedrading en oxidatie.... veel oxidatie, overal in elke stekker tussen elke pin van een relais. Zelfde als het grote licht die niet werkte, relais/ pinnen geoxideerd. de hele routing van de boom wordt anders, maar tot op heden valt het qua passing nog wel mee. de Plus kabel van de accu tot aan de startmotor zijn al vervangen door een dikkere variant, het zelfde geld voor de nieuwe massakabels.

Zo nu wel weer genoeg getypt... ff kijken of ik de foto's erbij kan krijgen :smile:

harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

de eerste 3
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

en weer zie ik ze op de kop staan :fool: :fool: :fool:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

en nog een paar
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

en de laatste voorlopig
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

ff nog wat uitleg.... op 1 van de foto's is het zitje te zien met een stukje karton met 749 erop, mijn idee is om dit gedeelte straks dicht te maken met polyester zodat het een geheel wordt, op een ander foto waar de motor in een heftruck hangt zie je een paar isolatie buizen aan elkaar getapte zitten.. dit is het formaat uitlaat wat ik graag zou willen. het liefst wil ik aan allebei de kanten zo'n uitlaat maken, ik ben alleen bang dat deze aan de grond gaan komen als ik door een bocht ga.. wordt vervolgd.. t kan ff duren

en ik heb ook nog weer een vraag voor de liefhebber haha... in de kabelboom zit een setje van 4 zekeringhouders en 1 set van 2, ik ben eigelijk opzoek naar nog 2 van deze zekeringhouders en de 2 eindstukjes waarmee ik ze kan vast schroeven.. kan iemand mij hier aan helpen? ik heb al verschillende bedrijven gebeld maar die verkopen uiteraard alleen een complete kabelboom.

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door Rob Troost »

zijn het SuperSeal zekeringhouders?
Ducati Stoer en Aaibaar

harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

hey rob,

ja als ik op google zoek naar de superseal zekeringhouder dan lijkt het 100 punten. ik kom alleen nog niet de 2 eindstukjes tegen.

Ik was in de veronderstelling dat dit specifiek ducati was.

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door Rob Troost »

Ducati Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
Desmodream
Berichten: 203
Lid geworden op: 13 jun 2012 10:55
Locatie: Beuningen

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door Desmodream »

http://s.aliexpress.com/7FrA3Qnm Ik heb ze hier al een paar keer gekocht, kost geen drol en prima kwaliteit
Speed is my Religion

harm86
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 apr 2017 21:36

Re: duc 749 caferacer project

Ongelezen bericht door harm86 »

top, bedankt! ik heb ze besteld :sunglasses:

Plaats reactie