Ducati 750ss project

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
Gebruikersavatar
peter139
Berichten: 85
Lid geworden op: 30 mar 2016 01:01
Locatie: Groningen

Re: Ducati 750ss project

Ongelezen bericht door peter139 »

Zo de eerste paar 100 kilometers staan erop na de revisie.

Toch een heel spannend moment na al het sleutellen. Ben erg tevreden met het resultaat en de motor voelt nu goed en krachtig aan. Het lichtere vliegwiel is duidelijk merkbaar.

Ik weet het een ducati trilt, maar er zit er nog een rare trilling in het blok bij 1 toerental en dat is tussen 3 en 4k, het is wel sterk minder geworden maar toch nog steeds aanwezig. Vanavond even opnieuw gesynchroniseerd op 3500 toeren i.p.v. stationair en er zat toch verschil tussen de cilinders, ben benieuwd of dit merkbaar is.

2 plaatjes van het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Ducati 750ss 1995
Ducati 999 2002

Gebruikersavatar
janjaapdeluxe
donateur
donateur
Berichten: 1215
Lid geworden op: 12 dec 2006 13:39
Locatie: Eindhoven

Re: Ducati 750ss project

Ongelezen bericht door janjaapdeluxe »

Wauw, wat een plaatje! :good:
Afbeelding

JanJaapdeluxe
S4Rs (2007)
M900 (2000) (verkocht)

Gebruikersavatar
Droomduc
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 mei 2016 00:58
Locatie: Twente

Re: Ducati 750ss project

Ongelezen bericht door Droomduc »

Mn complimenten, ziet er heel mooi strak uit. Nu hopen dat je de oorzaak van die trilling boven water krijgt.
Ducati 900ss 1992
Achter wolken...... :smile:

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Ducati 750ss project

Ongelezen bericht door 750sport »

Synchroniseren doe je op stationair en met de gasschuiven een klein beetje open omdat dan het vacuum het grootst is.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Ducatinus
Berichten: 829
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Ducati 750ss project

Ongelezen bericht door Ducatinus »

Zo,die is echt heel mooi geworden zeg. Complimenten!
There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Ducati 750ss project

Ongelezen bericht door fedde71 »

Echt een prachtige motor, mijn complimenten.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
peter139
Berichten: 85
Lid geworden op: 30 mar 2016 01:01
Locatie: Groningen

Re: Ducati 750ss project

Ongelezen bericht door peter139 »

Thanks voor de complimenten :)

@bauke ik snap best dat je dit bij stationair hoort te doen. Alleen om ff te testen leek me dit wel even de moeite waard.
Ducati 750ss 1995
Ducati 999 2002

Bas750ss
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2012 10:56

Re: Ducati 750ss project

Ongelezen bericht door Bas750ss »

Ziet er mooi uit hoor! Vraagje, hoe heb je het motorblok weer zo mooi gekregen? Als je het hebt laten stralen, waarmee is het gedaan? Ben zelf namelijk ook met opknappen van mijn ss bezig. Thanks!

Gebruikersavatar
peter139
Berichten: 85
Lid geworden op: 30 mar 2016 01:01
Locatie: Groningen

Re: Ducati 750ss project

Ongelezen bericht door peter139 »

Kleine update.

Ik heb dit mooie setje gekocht. Colortune van het merk gunson.
Afbeelding
Is ideaal om je motor goed af te stellen. Je schroeft deze erin en je kijkt als het ware in de verbrandingskamer. Het is voor elk toerengebied, ideaal om dipjes er uit te krijgen.
heb een iets grotere stationair sproeier geplaats van 37.5 naar 40. daardoor hoeft de stelschroef minder ver uit en kun je beter regelen.

Verder ben ik een reis aan het voorbereiden voor over 2 weken. Heb zitten dubben of ik met de 999 of met de 750ss ga maar het wordt de 750ss :) deze reis gaat dit keer verder dan de vorige keer probeer italie te halen samen met een kameraad, Heb de dingen hopelijk goed voorbereid, we zullen zien. Ik heb er in elk geval wel zin in.
Ducati 750ss 1995
Ducati 999 2002

Gebruikersavatar
peter139
Berichten: 85
Lid geworden op: 30 mar 2016 01:01
Locatie: Groningen

Re: Ducati 750ss project

Ongelezen bericht door peter139 »

Kleine update.

Afgelopen periode veel fijne kilometers gemaakt met de 750ss. Heb nog 1 probleem gehad dat de motor steeds slechter ging schakelen. Het werd zo erg dat er geen versnelling meer mogelijk was alleen de 3e. uiteraad was ik ca 200km van huis toen dat gebeurde. Ik dacht aan een verbogen schakelfork of geknapte veer, maar het bleek dat de schakelas bout was losgetrild (geen idee of dit de goed naam is). Het is in elk geval bout met de veer en kogel die de schakelas in de juiste positie houdt.

Morgen ga ik samer met een kameraad lekker op vakantie richting de zon en ook deze keer neem ik weer de 750ss mee. Heb nog overwogen met de 999 te gaan maar gezien de houding en de vele kilometers is dit nog geen optie.

Ik ben even creatief bezig geweest en heb een rekje gemaakt waarop ik een topkkoffer gemonterd heb.
Het is voor het aanzicht niet heel fraai om te zien, maar met een rugtas en tanktas is de vorige keer niet zo goed bevallen. De koffer is afsluitbaar en afneembaar.

Laat maar weten wat jullie er van vinden :)
1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ducati 750ss 1995
Ducati 999 2002

Ducatinus
Berichten: 829
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Ducati 750ss project

Ongelezen bericht door Ducatinus »

Knap gemaakt maar een ramp voor je gewichtsverdeling en ligging van je zwaartepunt.

Daarom gebruik ik gewoon zadeltassen.
There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
JohnM600
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 jan 2015 10:59
Locatie: bij Zwolle (maar aan de goede kant van de ijssel)

Re: Ducati 750ss project

Ongelezen bericht door JohnM600 »

ja hij lijkt mij ook wat ver naar achteren te zitten, ik zou hem omdraaien, dat hij boven het afgedekte duozadel hangt. maar als je nog tijd hebt zou ik ff een testritje maken voor je gaat, met bagage erin, dan kun je voelen hoe het rijd.
beter als onderweg naar de vakantie er achter komen dat de rugtas toch fijner was

Gebruikersavatar
peter139
Berichten: 85
Lid geworden op: 30 mar 2016 01:01
Locatie: Groningen

Re: Ducati 750ss project

Ongelezen bericht door peter139 »

Thanks voor de reacties
De reden dat ik het zo heb gedaan is omdat dan het zitje er nog af kan (waar mijn slot onder ligt).
Ik had al even test gereden met gewicht en opzich voel je er niks van. Alleen boven de 140-150 begint de motor een beetje nerveus te worden i.v.m. wind.

Ik ben ondertussen in de alpen aangekomen naar een reis van ca 1300km. Tussen de buien door is het prachtig. Het is een aanslag voor mens en motor, maar de motor is wel betrouwbaar.
De reacties onderweg zijn zo leuk, mensen zijn allemaal zo enthousiast dat je helemaal vanauit nederland met zo'n oude ducati afreist. Echt leuk.
Ducati 750ss 1995
Ducati 999 2002

Gebruikersavatar
peter139
Berichten: 85
Lid geworden op: 30 mar 2016 01:01
Locatie: Groningen

Re: Ducati 750ss project

Ongelezen bericht door peter139 »

goedendag

lang geen updates meer geplaatst, helaas zijn al mijn foto's van het project verdwenen. Erg jammer, maar komt wss omdat ik ze extern had gepost.
Ik heb afgelopen jaar veel aan de motor gedaan, en de moeite waard om dit even te delen voor de liefhebbers.

Ik zal vanavond even een paar fotos posten
Ducati 750ss 1995
Ducati 999 2002

Plaats reactie