PANIGALE PROJECT
-
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41
Re: PANIGALE PROJECT
Door mijn sprong van de motor had ik zaterdag wat last van mijn linker schouder (+ enige geestelijke, nog niet te bepalen tijdelijke schade). De schouder Is inmiddels bijna over! Ben wel blij dat ik eraf gespongen ben, want anders had ik, denk ik, ook wat lichaamsonderdelen beschadigd..... Ik heb een all-riskverzekering, dus dat zal wel goed komen. Ik ben wel benieuwd hoe de taxateur al mijn handwerk van de beschadigde zelfbouwonderdelen gaat taxeren. Bedankt voor jullie belangstelling!
- surfroy01
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 5124
- Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
- Locatie: le Coin de Pays-Bas
Re: PANIGALE PROJECT
Vergeet ook evt schade aan pak, laarzen, handschoenen en helm niet mee te nemen bij verzekering!
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
- Kiekejan
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 27 okt 2005 11:48
- Locatie: Dordrecht
Re: PANIGALE PROJECT
Zo das zwaar klote, daar je all-risk verzekerd bent komt er ieder geval (snel) een uitkering.
Vraag me af of de wegbeheerder/gemeente hier aansprakelijk is, bedoel er ligt olie op de weg maar konden ze dit al weten?
Een gevalletje waarborgfonds?
Bij een ongeval waar je gelukkig goed vanaf bent gekomen ben je blij dat je goed verzekerd bent.
Vraag me af of de wegbeheerder/gemeente hier aansprakelijk is, bedoel er ligt olie op de weg maar konden ze dit al weten?
Een gevalletje waarborgfonds?
Bij een ongeval waar je gelukkig goed vanaf bent gekomen ben je blij dat je goed verzekerd bent.
- Droomduc
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 23 mei 2016 00:58
- Locatie: Twente
Re: PANIGALE PROJECT
Het is niet echt een bochtje waar je hem hard doorheen jast als ik zo de omstandigheden zie, nat, blad en andere rommel.en dan ook nog olie op de weg. Best knap dat je er nog af hebt kunnen springen, meestal met olie op de weg ben je hem eerder kwijt dan dat je het in de gaten hebt. Zo te zien is de Panigale nog best heftig door de bossages heen getrokken.
Ducati 900ss 1992
Achter wolken......
Achter wolken......
-
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41
Re: PANIGALE PROJECT
Mijn verzekering gaat overwegen om te achterhalen hoe de olie daar terecht is gekomen, hoe lang het er al lag (niet lang denk ik) en wie er aansprakelijk voor is. Maar eerst afwachten wanneer de taxateur komt. Best spannend!
En inderdaad het was een bocht waar je voorzichtig doorheen moet. Het ging zeker niet hard, maar als je remt en stuurt zonder dat de motor reageert, wordt het wel erg spannend. De Pani heeft (gezien de schade en de sporen op de bomen) duidelijk geprobeerd om zoveel mogelijk bomen te raken....
En inderdaad het was een bocht waar je voorzichtig doorheen moet. Het ging zeker niet hard, maar als je remt en stuurt zonder dat de motor reageert, wordt het wel erg spannend. De Pani heeft (gezien de schade en de sporen op de bomen) duidelijk geprobeerd om zoveel mogelijk bomen te raken....
- Spartaan
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 16 apr 2010 07:50
- Contacteer:
Re: PANIGALE PROJECT
Beste Frans laat de taxateur ook zien de foto's en verslag van je bouw dat kan de waarde alleen maar ten goede komen.
- Desmodream
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 13 jun 2012 10:55
- Locatie: Beuningen
Re: PANIGALE PROJECT
Toen je project af was heb je hem toen laten taxeren voor de verzekering? Een zelfbouw caferacer/panigale heeft natuurlijk een andere waarde dan een standaard Pani, hierdoor voorkom je in ieder geval dat je onderverzekerd bent.
Speed is my Religion
- fedde71
- donateur
- Berichten: 4510
- Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05
Re: PANIGALE PROJECT
[quote="Desmodream"]Toen je project af was heb je hem toen laten taxeren voor de verzekering? Een zelfbouw caferacer/panigale heeft natuurlijk een andere waarde dan een standaard Pani, hierdoor voorkom je in ieder geval dat je onderverzekerd bent.[/quote
hij was all risk verzekerd en met zo'n zelfbouw moet je dan volgens mij altijd een taxatie laten uitvoeren om überhaupt een all risk verzekering te kunnen krijgen
hij was all risk verzekerd en met zo'n zelfbouw moet je dan volgens mij altijd een taxatie laten uitvoeren om überhaupt een all risk verzekering te kunnen krijgen
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl
www.tibomotorparts.nl
- Desmodream
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 13 jun 2012 10:55
- Locatie: Beuningen
Re: PANIGALE PROJECT
Hij was all risk verzekerd en met zo'n zelfbouw moet je dan volgens mij altijd een taxatie laten uitvoeren om überhaupt een all risk verzekering te kunnen krijgen[/quote]
Wat ik eigenlijk bedoel is dat veel zelfbouw motoren/caferacers wel all Risk zijn verzekerd maar op basis van een originele motor. Veel bouwers staan er niet bij stil dat je zo'n motor opnieuw moet laten taxeren of vinden zo'n taxatie te duur. Als jij niks doorgeeft aan je verzekeringsmaatschappij kun je gewoon all Risk verzekeren alleen de verzekering dekt de lading dan niet
Wat ik eigenlijk bedoel is dat veel zelfbouw motoren/caferacers wel all Risk zijn verzekerd maar op basis van een originele motor. Veel bouwers staan er niet bij stil dat je zo'n motor opnieuw moet laten taxeren of vinden zo'n taxatie te duur. Als jij niks doorgeeft aan je verzekeringsmaatschappij kun je gewoon all Risk verzekeren alleen de verzekering dekt de lading dan niet
Speed is my Religion
-
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41
Re: PANIGALE PROJECT
De Panigale heb ik in 2015 (toen hij klaar was) laten taxeren door IDEX. Goedkoop en goed taxatierapport en zeer goede taxatiewaarde. Dit jaar is hij weer door IDEX getaxeerd (moet eigenlijk elke 3 jaar). De taxatiewaarde was nu ietsje lager, maar ik heb er dan ook ruim 13000 km mee gereden.
Tijdens de schadetaxatie (die hopelijk binnenkort gaat gebeuren) kan er naar mijn mening nooit een discussie ontstaan wat de waarde was voor het ongeval. Wel verwacht ik nog een mogelijk strijdpunt over de dagwaarde NA het ongeval. Want het schadebedrag dat via mijn All-Riksverzekering (of door de wegbeheerder die ik aansprakelijk heb gesteld) uitbetaald gaat worden, is uiteraard het verschil tussen de taxatiewaarde en de dagwaarde zoals de Pani er nu bijstaat. Als alles geregeld is, kan ik weer flink aan de slag om er weer iets van te maken!
Tijdens de schadetaxatie (die hopelijk binnenkort gaat gebeuren) kan er naar mijn mening nooit een discussie ontstaan wat de waarde was voor het ongeval. Wel verwacht ik nog een mogelijk strijdpunt over de dagwaarde NA het ongeval. Want het schadebedrag dat via mijn All-Riksverzekering (of door de wegbeheerder die ik aansprakelijk heb gesteld) uitbetaald gaat worden, is uiteraard het verschil tussen de taxatiewaarde en de dagwaarde zoals de Pani er nu bijstaat. Als alles geregeld is, kan ik weer flink aan de slag om er weer iets van te maken!
-
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41
Re: PANIGALE PROJECT
De schadetaxatie heeft vorige week eindelijk plaatsgevonden. De restwaarde wordt bepaald door de biedingen van een aantal geselecteerde opkopers, die hun bod moeten bepalen aan de hand van de foto's die de schadeexpert heeft gemaakt. Maar ik had geen zin om op de uitslag te wachten, dus ben ik gisteren begonnen met het slopen van de beschadigde onderdelen. Ook heb ik de (zelfbouw)-kop van het frame losgeslepen, omdat die ook ontzet is. Daarna heb ik wel een uur naar de ontmantelde Panigale zitten kijken om te besluiten wat ik nu ga doen. Ik heb 3 keuzes: 1e keus, de Panigale in onderdelen verkopen. 2e keus, de motor weer precies opbouwen zoals hij voor het ongeval was. 3e keus is om er iets geheel anders van te bouwen.
Keuze 1 valt af, omdat bijna geen enkel onderdeel nog origineel is en omdat ik er daardoor weinig voor zal krijgen.
Keuze 2 heb ik ook laten vallen omdat ik weet dat het ontzettend veel werk is om alle vernielde onderdelen nog een keer te gaan maken en dan heb ik uiteindelijk weer diezelfde Panigale.
Daarom wordt het keuze 3: Zoals eerder vermeld had ik een tijd geleden (dus voor het ongeval) het plan om een (nog te kopen) Ducati (deels) van hout te maken. Dat zou dan mijn derde Ducati worden. Maar door het ongeval zijn de plannen nu gewijzigd en ga ik van deze Panigale iets speciaals maken, een soort caferacer met delen van hout.
Een vraagje aan de volgers: zal ik hiervoor een nieuw topic openen (bijvoorbeeld Panigale-2-project) of zal ik op dit topic maar gewoon verder mijn vorderingen laten zien?
Keuze 1 valt af, omdat bijna geen enkel onderdeel nog origineel is en omdat ik er daardoor weinig voor zal krijgen.
Keuze 2 heb ik ook laten vallen omdat ik weet dat het ontzettend veel werk is om alle vernielde onderdelen nog een keer te gaan maken en dan heb ik uiteindelijk weer diezelfde Panigale.
Daarom wordt het keuze 3: Zoals eerder vermeld had ik een tijd geleden (dus voor het ongeval) het plan om een (nog te kopen) Ducati (deels) van hout te maken. Dat zou dan mijn derde Ducati worden. Maar door het ongeval zijn de plannen nu gewijzigd en ga ik van deze Panigale iets speciaals maken, een soort caferacer met delen van hout.
Een vraagje aan de volgers: zal ik hiervoor een nieuw topic openen (bijvoorbeeld Panigale-2-project) of zal ik op dit topic maar gewoon verder mijn vorderingen laten zien?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door franserna op 08 jun 2020 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- surfroy01
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 5124
- Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
- Locatie: le Coin de Pays-Bas
Re: PANIGALE PROJECT
Waarom niet onderdelen verkopen? Blok, frame, vork brug kabelboom leveren het meeste op, dat is toch allemaal nog origineel?
Denk een andere type fiets meer creativiteit bij je op levert, een pani heb je al eens gedaan. MTS, Diavel???? Hmmm ik zie een houten kuip, kont, tankcover al op een diavel omgebouwde racer voor me......
Denk een andere type fiets meer creativiteit bij je op levert, een pani heb je al eens gedaan. MTS, Diavel???? Hmmm ik zie een houten kuip, kont, tankcover al op een diavel omgebouwde racer voor me......
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
- fedde71
- donateur
- Berichten: 4510
- Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05
Re: PANIGALE PROJECT
wat is wijsheid, ikzelf zou denk ik een andere motor kopen voor het project en zoals Roy ook al aangeeft misschien deze toch in onderdelen verkopen. In deze heb je veel tijd, energie en zaligheid in zitten en zelf zou ik geloof ik zo nu en dan afknappen dat ik iets dat ik met veel inspanningen heb gemaakt zelf weer zou moeten slopen om er iets anders voor in de plaats te maken.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl
www.tibomotorparts.nl
-
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41
Re: PANIGALE PROJECT
Het frame en de kabelboom zijn totaal veranderd en de achterbrug etc. heb ik ook flink gemodificeerd (dus vrijwel onverkoopbaar). Bovendien heb ik nog aardig wat originele onderdelen van de Panigale (en ook van de Monster) liggen die ik al een paar jaar tevergeefs probeer te verkopen. Alleen het motorblok is origineel, maar omdat ik dit zo'n mooi, krachtig en betrouwbaar blok vind, is dit voor mij alleen al een reden om deze Pani weer iets anders te gaan maken. En ik beloof jullie dat ik er weer iets heel speciaals van ga maken; een motor die totaal niet meer lijkt op mijn 1e Panigale-project!
- Zjanke
- donateur
- Berichten: 686
- Lid geworden op: 04 nov 2012 17:59
- Locatie: Waalre
- fedde71
- donateur
- Berichten: 4510
- Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05
Re: PANIGALE PROJECT
Veel succes Frans en ik zal je project absoluut weer volgen.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl
www.tibomotorparts.nl