Panigaleproject deel 2

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door TinTin »

"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door fedde71 »

poedercoaten gebeurt normaal tussen de 130 en 200 graden dus als de de uitlaat heter wordt dan 200 graden denk ik dan dat de laag ook weer kan smelten. Een bekende heeft een poedercoat bedrijf, kan hem wel eens vragen over hoe en wat als je dat wilt.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Bedankt voor jullie reacties! Ik zit nog te wachten op bericht van diegene die de hitteschilden heeft gepoedercoat. En nog een ander probleempje: binnenkort (als het een dag mooi weer wordt) komt fotograaf Onno Wieringa een fotoshoot maken van de Panigale. Daar horen ook rijfoto's bij. En met deze uitlaat ziet hij er niet uit. Heeft iemand ervaring met hittebestendige verf uit een spuitbus (bijvoorbeeld Motip of VHL)? Dan hoef ik de uitlaat niet te demonteren (is best wel een klus) en dan kan ik later altijd nog een keramische coating laten aanbrengen. En dan zit ik ook te denken aan nieuwe uitlaatdempers, want mijn Panigale maakt best veel herrie tegenwoordig. Vermoedelijk is er dempingsmateriaal weggebrand?

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door Rob Troost »

ik hoor goede verhalen over Cerakote, bijvoorbeeld op Motor-forum
https://www.motor-forum.nl/threads/onde ... en.458666/
Ducati Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Hittebestendige lak werkt prima! Maar neem aan dat je dan eerst de poedercoating weg haalt?
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door TinTin »

"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door fedde71 »

over VHT heb ik ook alleen maar goede verhalen gehoord. Maar wat Surfroy zegt is natuurlijk ook een ding, moet de huidige poedercoat er eerst af maar dat is natuurlijk een simpel klusje voor degene die het erop heeft gedaan.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Na uren slijpen, schuren en polijsten is al de poedercoating er weer af en zijn de hitteschilden weer mooi blank aluminium. Voorlopig laat ik ze zo, ook al betekent dat er voortaan nog meer gepoetst moet worden.
En mooi weer is wel fijn, want zaterdag komt fotograaf Onno voor de fotoshoot.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door franserna op 01 jun 2021 21:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door fedde71 »

Foto foto foto!!! Kan begrijpen dat het een heel karwei is geweest. Wordt een mooie week volgens de meteorologen dus veel rijplezier gewenst.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Wat is het rustig op dit forum! Toch even een (in ieder geval voor mij) leuk nieuwtje: in het weekend van 5 t/m 7 november was er weer een BigTwin Bikeshow in Houten. Ondanks dat er, zoals altijd, veel Harleys stonden, heb ik daar toch mijn Panigale neergezet. En niet zonder succes: als caferacer won ik de eerste prijs! Was een superleuke dag en ik kwam weer leuke bekenden (en anderen) tegen.
Oeps: doordat de foto's die ik heb te groot zijn, kan ik er geen plaatsen....

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door TinTin »

foto's even door https://www.fotoverkleinen.nl/ halen, ik ben benieuwd want was er niet
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

TinTin bedankt. Ik heb tot nu de 3 zelfgemaakte foto's. Van de prijsuitreiking zelf zijn heel veel foto's gemaakt door een professionele fotograaf. Van hem krijg ik t.z.t. een aantal. Ook komt de Pani binnenkort met een reportage in het motorblad BigTwin. Altijd leuk!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Eindelijk kan ik weer op dit forum. Fedde, bedankt voor jouw tip. Een paar maanden geleden had ik al vermeld dat mijn uitlaat een erg knetterend geluid maakt en dat er zelfs vlammen uit de uitlaat komen als de motor goed warm is. Dat bericht is op de 1 of andere manier verdwenen, vermoedelijik door wat problemen op dit forum. Maar dat knetterprobleem is inmiddels opgelost omdat ik een zeer goede gebruikte uitlaatdemperset kon kopen bij Ducatiparts.(zie foto) Ik vermoedde dat het dempend materiaal uit mijn oude dempers weggebrand was, omdat ik geen uitwendige lek kon ontdekken. Ik heb uit nieuwsgierigheid mijn oude dempers opengeslepen om te zien wat de oorzaak van het knetteren en de vlammen was. Maar wat bleek: er zit of zat totaal geen dempend materiaal in en de demping bestaat alleen uit 2 katalysatoren en wat pijpjes en kamers. Alles in die oude dempers verkeert in een heel goede staat, dus voor mij is het een raadsel waarom de nieuwe dempers niet meer knetteren en ook geen vlammen meer laten zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door fedde71 »

Dat is vreemd, afwachten hoe de nieuwe gebruikte demper presteert.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Plaats reactie