het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR.

Ducati Club Race

Moderator: Ducati Club Nederland

co kroon
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 aug 2005 18:12
Locatie: doesburg

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door co kroon »

het is niet peroonlijk bedoeld, maar je laatste regel ......... spreekt boekdelen

Dottore Desmo
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 sep 2003 17:50
Locatie: Bakhuuz'n (Frl)
Contacteer:

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door Dottore Desmo »

co kroon schreef:het is niet peroonlijk bedoeld, maar je laatste regel ......... spreekt boekdelen
dat was geen vraag op mijn antwoord
Afbeelding
Contactpersoon 851/888 (en andere vierklepsgevallen)
851, de eerste superbike op kenteken...
851 '92 con molto ricambi secondo mano

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5414
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door mkm »

Beste Fré,

Waarom zouden niet-dcn leden niets op dit forum mogen lezen over bestuursperikelen?
De huidige gang van zaken bij rc assen, rc heinenoord en de crc zijn nu niet echt een motivator om lid te worden van de dcn, laat staan om actief vrijwilliger te worden binnen de dcn.

En, gezien het enthousiasme dat ik van diverse leden ken, is dat jammer, om niet te zeggen schadelijk dat het bestuur niets laat weten. Waarom zou iemand lid worden, of vrijwilliger, als mensen eenvoudig gewipt worden,
want, dat is de indruk die je als buitenstaander krijgt. Terecht, of onterecht.

En dat is jammer.

Groet,

Mark
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/

Dottore Desmo
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 sep 2003 17:50
Locatie: Bakhuuz'n (Frl)
Contacteer:

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door Dottore Desmo »

Dit forum is openbaar.. zie het als een online krant.. wat zou je ervan denken als het bestuur haar standpunten in dergelijke kwesties zou meedelen via nu.nl?
de site van de Club is het officiële communicatie-kanaal van de club, naast het clubblad..
de Strada is communicatiemiddel #1

Als het bestuur wat te melden heeft, lijkt me dat ze dat wel doet via de Strada.. is het "urgent" zoals het opstappen van Ton, dan melden ze dat via de Website.. 't lijkt me dan ook duidelijk dat als je wilt weten wat er aan de hand is.. of wat het standpunt van het bestuur is.. dat je zoals eerder opgemerkt iemand in het bestuur daarover een mailtje schrijft.. of aanspreekt als je ze ontmoet op een evenement.. ga dan alsjeblieft niet zitten drammen op een forum waar het bestuur niet zal posten..

op de ALV worden bestuursleden gekozen door de leden.. die hebben dus vertrouwen in het gekozen bestuur.. als je dat niet hebt. dan kun je dat kenbaar maken op de ALV. lijkt me duidelijk.. wat heeft het dan per saldo voor zin om daar hier over te discussiëren?

dit forum.. jongens.. dit hoort toch te gaan over de dingen die het rijden met een DUCATI leuk maken.. over het uitwisselen van sterke verhalen, technische tips.. geneuzel of mooie routes voor de GPS?.. dat zijn de dingen die anderen moeten bewegen lid te worden van de club..
we laten dit forum toch niet afglijden tot een niveau als dat van FOK.NL?.. asjeblieft.. doe me dat niet aan..
Negatieve geluiden zijn er altijd. in elke club.. je kunt het namelijk helaas niet iedereen naar de zin maken..
't is en blijft een club door en voor vrijwilligers...
Ik ben één van die vrijwilligers, ik mag mensen met een 4klepper terzijde staan met adviezen omtrent hun raspaardje. Ik wil me eigenlijk niet bezighouden met bestuursperikelen ik ga ook niet inhoudelijk in op het gezever.. ik wil eerst alle verhalen van alle betrokkenen gehoord hebben alvorens ik me daarover een mening ga vormen..

Voor de (nog) niet leden.. trek je van deze perikelen niet te veel aan.. kom gewoon eens aanwaaien op een regio..neem slappe koffie en sterke verhalen ( maar het kan ook andersom zijn ) tot je.. en ervaar de band die we met "ons" merk hebben...
Afbeelding
Contactpersoon 851/888 (en andere vierklepsgevallen)
851, de eerste superbike op kenteken...
851 '92 con molto ricambi secondo mano

JFPantah
donateur
donateur
Berichten: 2031
Lid geworden op: 03 dec 2006 10:52
Locatie: Ommen

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door JFPantah »

Als na Ton de complete CRC opstapt, dan denk ik er het mijne van.
En wat dat is laat ik effe in het midden.
Maar laten wij inderdaad de verklaring van het bestuur voor dit gesodemieter
maar eerst lezen in de Strada.
Twee cilinders zijn genoeg, vier verpesten het karakter.
(Duc 620 ie Monster Capirex , Duc 600 Pantah, Duc ST 4, Triumph Thruxton 900 cafe racer)

Gebruikersavatar
Daan van den Brink
donateur
donateur
Berichten: 2040
Lid geworden op: 21 apr 2009 15:21
Locatie: Den Haag

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door Daan van den Brink »

Volgende week is er nieuwjaarsreceptie in Huizen. Misschien daar maar eens heen en een praatje maken met één van de bestuursleden. Daar zal meer échte duidelijkheid komen dan er nu komt via de Strada en het forum.

Zie jullie daar?!
Daan van den Brink
ST2

"Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbegrensd als daarbuiten” (Jules Deelder)

co kroon
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 aug 2005 18:12
Locatie: doesburg

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door co kroon »

Dottore Desmo schreef:
co kroon schreef:het is niet peroonlijk bedoeld, maar je laatste regel ......... spreekt boekdelen
dat was geen vraag op mijn antwoord
als jouw standpunt en vooroordelen , want die heb je wel duidelijk, mensen die niet of zelden op een ALV komen moeten de mond houden dat is wat je schrijft....
de koers gaat worden die het bestuur gaat volgen , hou ik me hart vast voor de toekomst van de club
ik vind dat het bestuur openheid van zaken moet geven, jij leest in mijn reactie NERGENS !!! dat dat hier op het forum moet gebeuren.

verder ga je er al vanuit omdat je een reactie geeft op mijn schrijven dat ik niet op een ALV zou komen ...dat heet een vooroordeel
en verder zal ik je raad opvolgen om een mail naar het bestuur te zenden om uitleg te vragen...
wellicht krijg ik antwoord. Of zal het t.z.t in de Strada lezen

mieter
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 437
Lid geworden op: 03 sep 2006 08:40

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door mieter »

een aantal van jullie hebben gelijk, dit is niet het juiste medium om interne zaken te bespreken, omdat ook niet leden dit lezen en daar niets mee te maken hebben, ik had het formulier al uitgeprint en klaarliggen om op te sturen, ik twijfel nu , wat betreft het forum dat is voor iedereen die van Ducati,s houdt en daar heb ik nu wel mijn bijdrage aangelevert, wat ik niet begrijp is dat er wordt opgemerkt dat DCN dit forum steunt, ik dacht begrepen te hebben dat dit niet zo is en dat ze daar mee gestopt zijn, ik ben gek op Ducati,s en alles wat er om heen zit, maar moet ik en natuurlijk ook andere lid worden van een club, waar, dat komt bij mij zo over, een aantal mensen de dienst uitmaken en als een soort Midden Oosten land de boel regeren, maar misschien zie ik dat allemaal verkeerd, het best wat JULLIE bestuur kan doen is ieder lid een mail te sturen en alles uitlegt, ben je volgens mij klaar en kunnen we het hier weer over leuke dingen hebben, wel of geen lid. m.v.g. mieter

Dottore Desmo
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 sep 2003 17:50
Locatie: Bakhuuz'n (Frl)
Contacteer:

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door Dottore Desmo »

Kijk.. nu gaan we de goede kant op met deze discussie..
Ik denk niet dat het een haalbare zaak is om elk lid een mail te sturen.. ik weet niet eens of elk lid een PC heeft en daarmee kennis kan nemen van die berichtgeving.
Ik ben van mening dat als het bestuur wat te melden heeft dat ze dat doet middels een artikel in de Strada, dat is tenslotte "first and foremost" ons officiële orgaan.
de website is een leuke uitbreiding, makkelijk en snel, maar nogmaals.. niet ieder lid heeft misschien een pc, dus ook niet iedereen zal op de site kijken, ik kijk ook niet elke dag op de DCN Site..

Mieter, als het bij jou overkomt dat het bestuur als een "Midden Oosten regime" handelt, dan moet ik zeggen dat het me pijn doet..
In elke club zijn er regels, en meningsverschillen over die regels, als bestuur moet je dan soms hard zijn.
Ik durf hier hardop te stellen dat ik vertrouwen heb in het bestuur.
dat dat beeld bij je ontstaan is, dat is dus het gevolg van de eenzijdige berichtgeving hier op het forum, omdat het bestuur dit forum niet hanteert als officiëel communicatie-kanaal naar de leden toe, maar de mensen die door meningsverschillen met het bestuur zijn opgestapt, of weggestuurd,doen dat wel, en die gaan hier hun gal spuwen, en hun gram halen..
Ik vind dat persoonlijk niet getuigen van integriteit en intelligentie, 2 eigenschappen die je als vrijwilliger voor de club wel moet hebben.(tel 1 bij 1 op, en je weet wat ik bedoel met bovenstaande )

Ik zou zeggen mocht je overwegen om lid te worden. gewoon insturen dat formuliertje.. volgende week hebben we de nieuwjaarsborrel, over een paar maandjes alweer de Clubrace, 2 goede redenen om lid te worden.. en gezamelijk de passie voor dat ene speciale merk uit te dragen en te delen
Afbeelding
Contactpersoon 851/888 (en andere vierklepsgevallen)
851, de eerste superbike op kenteken...
851 '92 con molto ricambi secondo mano

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door Rules »

Dottore, ik ben het helemaal met je eens.

En Mieter, lekker lid worden. Veel leuke evenementen, regio cafés, DCR en als kers op de slagroom de Strada :smile:

Er zijn het afgelopen jaar een aantal vrijwilligers opgestapt. Hoe en wat precies weet ik ook niet, maar ik vind dat het bestuur nogal snel de schuld krijgt.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

John Dark

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door John Dark »

Nieuwe petten nieuwe wetten.

JFPantah
donateur
donateur
Berichten: 2031
Lid geworden op: 03 dec 2006 10:52
Locatie: Ommen

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door JFPantah »

John Dark schreef:Nieuwe petten nieuwe wetten.
Om met bovenstaande beeldspraak door te gaan:
Soms kan het wel eens goed zijn om met een nieuwe pet op zaken met een frisse blik te bekijken.
Maar dan hoef je nog niet ineens je in gebruik zijnde petten achterloos in de chredder te dumpen.
Twee cilinders zijn genoeg, vier verpesten het karakter.
(Duc 620 ie Monster Capirex , Duc 600 Pantah, Duc ST 4, Triumph Thruxton 900 cafe racer)

Dottore Desmo
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 sep 2003 17:50
Locatie: Bakhuuz'n (Frl)
Contacteer:

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door Dottore Desmo »

JFPantah schreef:Soms kan het wel eens goed zijn om met een nieuwe pet op zaken met een frisse blik te bekijken.
Dat ben ik met je eens , zoals John ook al stelde met zijn opmerking "nieuwe petten, nieuwe wetten" geldt ook, Nieuwe bezems vegen schoner, en zachte heelmeesters maken stinkende wonden..
Maar dan hoef je nog niet ineens je in gebruik zijnde petten achterloos in de chredder te dumpen.
Maar met deze uitspraak heb ik moeite.. onderbouw dit eens alsjeblieft?..gaat iets stuk omdat je het weggooit, of gooi je het weg omdat het stuk is?..
Afbeelding
Contactpersoon 851/888 (en andere vierklepsgevallen)
851, de eerste superbike op kenteken...
851 '92 con molto ricambi secondo mano

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door Rules »

Volgens mij zijn Ton en de CRC zelf opgestapt... Dus niets over oude petten weggooien, de petten hebben gewoon pootjes gekregen en zijn zelf weggelopen.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

John Dark

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door John Dark »

Omdat ze met het nieuwe bestuur niet tot een overeenkomst konden komen.
Dus.

adje34
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2012 21:25

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door adje34 »

Er zal vast wel iets ernstigs in het bestuur aan de hand zijn toch??
Zoals ik de organisatie ken van de ducati club race, stonden ze altijd voor je klaar en probeerden altijd wat te regelen voor je ? (andere klasse of je was te langzaam/snel)
Ik vind het heel jammer dat alle ervaring nu weggegaan is ben benieuwd wat het word dit jaar ?
Hoop dat er geschikte mensen gevonden worden en dat die het wel eens kunnen worden met het bestuur.

Dottore Desmo
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 sep 2003 17:50
Locatie: Bakhuuz'n (Frl)
Contacteer:

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door Dottore Desmo »

John Dark schreef:Omdat ze met het nieuwe bestuur niet tot een overeenkomst konden komen.
Dus.

Was je erbij dan?..
Afbeelding
Contactpersoon 851/888 (en andere vierklepsgevallen)
851, de eerste superbike op kenteken...
851 '92 con molto ricambi secondo mano

John Dark

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door John Dark »

Inderdaad ik was er niet bij maar heb wel het bericht GELEZEN.

Gebruikersavatar
Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 4328
Lid geworden op: 24 mei 2004 12:15
Locatie: kaas city

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door Martwin »

John Dark schreef:Inderdaad ik was er niet bij maar heb wel het bericht GELEZEN.


voorafgaand aan die info avond is er wat gebeurt wat voor ons in het midden ligt en de 2 partijen wel weet van hebben.

6 man stapt niet zo maar op...of denk jij van wel..?
riding a ducati is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my ducati.

Ducati 916s(996), Monster 1100 Evo

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011
Pr assen 1.51.720 DQ 2012





http://www.motorkledingreparatie.nl
http://www.hyperpro.com

Gebruikersavatar
Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 4328
Lid geworden op: 24 mei 2004 12:15
Locatie: kaas city

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door Martwin »

adje34 schreef:Er zal vast wel iets ernstigs in het bestuur aan de hand zijn toch??
Zoals ik de organisatie ken van de ducati club race, stonden ze altijd voor je klaar en probeerden altijd wat te regelen voor je ? (andere klasse of je was te langzaam/snel)
Ik vind het heel jammer dat alle ervaring nu weggegaan is ben benieuwd wat het word dit jaar ?
Hoop dat er geschikte mensen gevonden worden en dat die het wel eens kunnen worden met het bestuur.

als je de juiste muziek draait dansen ze wel mee...
riding a ducati is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my ducati.

Ducati 916s(996), Monster 1100 Evo

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011
Pr assen 1.51.720 DQ 2012





http://www.motorkledingreparatie.nl
http://www.hyperpro.com

vries550
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2010 00:14

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door vries550 »

Het kon niet uitblijven, de Ducati Club Race is te professioneel geworden en te veel invloeden van de dealers. Waar het omging is vergeten dus de gezelligheid.

mieter
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 437
Lid geworden op: 03 sep 2006 08:40

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door mieter »

vries550 schreef:Het kon niet uitblijven, de Ducati Club Race is te professioneel geworden en te veel invloeden van de dealers. Waar het omging is vergeten dus de gezelligheid.
dat.... zou wel eens de waarheid kunnen zijn. m.v.g. mieter, sorry ... bemoei ik me er toch mee.

Ronald63
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2011 22:57

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door Ronald63 »

What the f*ck is going on???

Als gewoon lid, niet gehinderd door enige kennis van zaken rond bestuur, ALV en clubrace, ben ik wel bezorgd om wat hier gebeurt.
Vandaag gebeld door een vriend, al lang DCN lid, daarop maar eens wat gelezen hier, en in de Strada.

De indruk die mij bij blijft (nogmaals, als niet zo betrokken redelijk neutraal lid):
- is het niet zeer zorgwekkend als er meerdere bestuursleden op korte termijn opstappen? Daar lijkt me veeel meer voor nodig dan een verschil in inzicht in een (niet onbelangrijk) detail als waar de clubrace op wordt gericht. Dan moeten mensen zich door allerlei zaken gedurende langer tijd gefrustreerd voelen. Misschien goed als er sprake is van wantoestanden, anders misschien beter niet...
- Het bestuur 'verwijt' de leden niet met mails zijn gekomen in reactie op de posts hier. Hmm, zou een beetje zelfreflectie niet meer op zijn plaats zijn? Waarom is er zo' n afstand tussen leden en het (huidige?) bestuur? Geeft het bestuur wel voldoende inzicht in wat het van plan is? Zodat de leden weten waarop ze kunnen reageren? Dan kunnen we het ook inhoudelijk houden in plaats van gissen naar wat er achter de coulissen gebeurt
- Is het niet zo dat het bestuur er is voor de club? De club, zijn dat niet de leden? Als het bestuur, al dan niet goede, plannen heeft met de club, en veranderingen leiden tot de huidige taferelen dan is er maar 1 partij die zich dat moet aantrekken en dat is het toch bestuur? zoek de leden op, leg het uit. Ruikt dit niet naar achterkamertjes politiek, waarbij en passant het gebrek aan communicatie bij de leden neer wordt gelegd?
- ten slotte: ik weet niet wat het bestuur nu precies wil, en waarom dat wrevel veroorzaakt bij een onrustbarend aantal naar ik begrijp meest gerespecteerde organsatoren van wat hier het belangrijkste clubevenement wordt genoemd. Echter, als zoiets gebeurt is het dan in het geval van een CLUB geen tijd voor een pas op de plaats, in plaats van om knopen door te hakken? Is het dan niet tijd om de leden aan het woord te laten. De DCN is geen bedrijf, toch?
- Wat ik wel weet is dat de DCN een weergaloze club is, met heel veel leden, veel historie en dito activiteiten. Dat mag niet naar de kloten geholpen worden door bestuursperikelen. Niet als het aan een 'oude kliek' ligt en ook niet als het aan 'nieuw bestuur' ligt.
@het bestuur: LEG HET ONS UIT!

Alvast bedankt daarvoor

John Dark

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door John Dark »

Je kunt hier van alles roepen maar als je je laat informeren door 1 van de bestuursleden weet je veeeeeel meer.
Ik heb text en uitleg gekregen, waar het om draaid is iets waar ik geen bemoeienis mee heb dus zeg er verders ook niks over.
Maar ik adviseer degene die er direct mee te maken hebben om of een belletje of mail naar 1 van de bestuurders te doen.Ik voel mij niet geroepen om hetgeen mij in vertrouwen is verteld op het forum te plaatsen.

Voor mij, einde discussie.

Gebruikersavatar
Daan van den Brink
donateur
donateur
Berichten: 2040
Lid geworden op: 21 apr 2009 15:21
Locatie: Den Haag

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door Daan van den Brink »

John Dark schreef:Je kunt hier van alles roepen maar als je je laat informeren door 1 van de bestuursleden weet je veeeeeel meer.
Ik heb text en uitleg gekregen, waar het om draaid is iets waar ik geen bemoeienis mee heb dus zeg er verders ook niks over.
Maar ik adviseer degene die er direct mee te maken hebben om of een belletje of mail naar 1 van de bestuurders te doen.Ik voel mij niet geroepen om hetgeen mij in vertrouwen is verteld op het forum te plaatsen.

Voor mij, einde discussie.
Een wijs statement; dat mocht wel weer eens in deze discussie! :good: :good: :good:
Daan van den Brink
ST2

"Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbegrensd als daarbuiten” (Jules Deelder)

Plaats reactie