Accu opgeblazen

SS350 t/m SS1000DS.
berenschot
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 mar 2013 16:50

Accu opgeblazen

Ongelezen bericht door berenschot »

Hoi heb zondag mij accu van de Ducati 750 ss op geblazen . Nadat ik van de winter de gehele bedrading vernieuwd heb t.b.v le verlichting. Was het tijd om een ritje te gaan maken,maar bij het starten en weg rijden merkte ik dat deze toch niet goed liep.
Ben direct weer naar huis gereden.daar constateerde ik dat een cilinder niet mee deed .naar wat gecontroleerd te hebben (benzine) weer starten en weer op een cilinder.
Daar ik dacht dat bij het opnieuw gemaakte bedrading er misschien een fout in de bedrading t.b.v kokusan aansluiting ,en wel de twee draden van de pick-up .Motor loopt niet goed als deze niet goed zijn aangesloten zijn
Heb deze bedrading omgedraaid .weer starten nog niet. weer bedrading terug gezet maar nu accu leeg . Start accu er op aangesloten motor wil niet aan . Bougie er uit deze waar nat dus benzine krijgt hij wel. toen weer starten .en er kwam een knal rook en een er liep water op de grond . Schrok me te pletter. Keek en zag dat de accu lekte accu was dus ontploft . Heb direct de pas op nieuw gespoten motor met de tuinslang schoon gemaakt .
Denkt zelf dat de accu. Die zo wie zo ouder was dan zes jaar en het te veel achter elkaar starten deze knalgas heeft ontwikkeld
Bij controle achter af van al mijn elektrische onderdelen. Zoals knipperlicht verlichting roereteller en springend regelaar dynamo .en startmotor deze gaf kortsluiting . Dus denk dat doordat te veel starten de startmotor een te hoge stroom heeft getrokken en dat was te veel voor de oude accu .
Vraag nu.

kan ik meten hoe de kokusan aangesloten moet wordende de pick.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Accu opgeblazen

Ongelezen bericht door 750sport »

De pick-ups kan je niet doormeten voor hoe je hem moet aansluiten. In het bedradingsschema staat wel welke draad waarop hoort.
Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

berenschot
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 mar 2013 16:50

Re: Accu opgeblazen

Ongelezen bericht door berenschot »

Oké bedankt ga kijken zoeken

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: Accu opgeblazen

Ongelezen bericht door Rob Troost »

motor met een sodasopje schoon maken, om de laatste restjes zuur te neutraliseren
Ducati Stoer en Aaibaar

berenschot
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 mar 2013 16:50

Re: Accu opgeblazen

Ongelezen bericht door berenschot »

Ben al bezig.

berenschot
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 mar 2013 16:50

Re: Accu opgeblazen

Ongelezen bericht door berenschot »

Hij loopt weer. Plus wat foto er van.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

berenschot
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 mar 2013 16:50

Re: Accu opgeblazen

Ongelezen bericht door berenschot »

Nog wat foto.s
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie