Hoe lang met een set banden?

Diavel, Diavel Carbon, Diavel Titanium
PoweredbyNorth
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2013 20:52

Hoe lang met een set banden?

Ongelezen bericht door PoweredbyNorth »

Heb in mei een nieuwe diavel carbon black gekocht en ben na 5300km aan mijn tweede set banden begonnen. Achterband was bijna tot op het canvas op. Had eigenlijk verwacht rond de 7 a 8000km te kunnen rijden. Wat zijn jullie ervaringen?

Gebruikersavatar
splishysplashy
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 jun 2011 19:23
Locatie: Brunssum

Re: Hoe lang met een set banden?

Ongelezen bericht door splishysplashy »

flink gas gegeven met die L-twin? :P

deel ons ook zeer zeker de pro/cons van je diavel. omdat er nog niet zo veel van in dit forum staat:D

gr Tim
oude motoren: Hondacr250 1999, Hondacrf250 2006
Huidige motoren: Hondacrf450 2009, Ducati Monster 796

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5414
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe lang met een set banden?

Ongelezen bericht door mkm »

Valt me nog mee. :smile:

Na 6000 km is een bt016 weg bij mijn m1100.
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Hoe lang met een set banden?

Ongelezen bericht door Rules »

Levensduur is natuurlijk sterk afhankelijk van je rechterhand en het type band. Zo is er niet veel zinnigs over te zegggen.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5414
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe lang met een set banden?

Ongelezen bericht door mkm »

Volgens mij bestaat er maar één band voor de Diavel.
Dus, de rechterhand is bepalend.

Maar, hoe lang doe je met een 848-1098-1198-1199 achterband?
Volgens mij rij je die sportbanden ook in 4000 km op. :smile:
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: Hoe lang met een set banden?

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

op de 1000DS multi heb ik pirelli Angel ST banden (120/70 en 170/60): voorband kleine 40.000km, achter wat sneller. ze gebruikt ongeveer 2 voorbanden op 3 achterbanden.
bijna dagelijks gebruik, met en zonder rechterpolsbeheersing...
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Gebruikersavatar
Erikvandeboer
Berichten: 1680
Lid geworden op: 20 mar 2007 08:14
Locatie: Den Bosch

Re: Hoe lang met een set banden?

Ongelezen bericht door Erikvandeboer »

Vergeet de bandenspanning niet. Die zou ook zo maar eens invloed kunnen hebben.
Here’s to the crazy ones. The rebels. The troublemakers. The ones who see things differently. Some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do. Steve Jobs

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Hoe lang met een set banden?

Ongelezen bericht door fedde71 »

niet te zeggen hoe lang een band meegaat. Ik heb met mijn eerste motor een Honda CB 400N uit 1984, met 42 pk volgens mij, een achterband in 6.000 km versleten en met de ST4S die ik heb gehad al eens 15.000 km met een achterband gedaan dus hangt van heel veel factoren af. 1 factor is o.a. temperatuur in combinatie met de weg, ben er achtergekomen in Zweden dat het asfalt daar ruwer is en met lucht temperaturen boven de 30 graden gaat het rap met het slijten van een band.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

PoweredbyNorth
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2013 20:52

Re: Hoe lang met een set banden?

Ongelezen bericht door PoweredbyNorth »

Er schijnt intussen ook een alternatief te zijn die voor de Diavel achterband, de Conti Raceattack. Ik begreep van mijn dealer dat die nog zachter zijn - dus nog sneller weg - en ook nog eens duurder, dus ik heb gewoon de standaard Pirelli Rosso II genomen. Rechterhand speelt vast en zeker mee, misschien toch maar eens een beetje inhouden bij het stoplicht... :grin: Bandenspanning heb ik overigens steeds netjes op 2.5 bar gehouden.

Verder uitermate tevreden met de Diavel! Zeker met nieuwe banden stuurt hij weer als een veertje, heerlijk. Hij is 1 keer terug geweest voor een weigerende thermostaat, schijnt vaker voor te komen. Is netjes onder garantie vervangen (en daardoor twee dagen op een MTS 1200GT mogen rijden, ook erg leuk!).

Wat pro's/cons op een rijtje:
Pro:
- Looks. Staat garant voor veel aandacht en draaiende nekken.
- Geluid. Idem. Heerlijke rauwe grunt, vooral als de power er in komt.
- Blok. Overvloedig vermogen bij ieder toerental, heerlijk koppel.
- Sturen. Hij is verrassend licht en soepel. Stuurt erg makkelijk
- Keyless. Dat went snel zeg maar. Ook de menu's/instellingen werken gewoon lekker.
- Duidelijke schakelindicator.
- Echte Ducati ervaring. Ieder ritje voelt weer speciaal.

Cons:
- Er kan iemand achterop maar erg comfortabel schijnt dat niet te zijn (heb zelf nog niet achterop gezeten), zeker niet als je wat groter bent. Je knieën zitten dan vrij hoog.
- Op de snelweg is er niet veel aan. Je zit vol op de wind. Boven de 150 km/h hou ik niet lang vol.
- Relatief duur in gebruik denk ik (afschrijving, banden, brandstof). Laten we zeggen dat er voor woon-werk-verkeer veel economischer alternatieven zijn.
- Alarmlicht ontbreekt.
- Ik vind de richtingaanwijzer niet altijd even lekker werken, met name als je naar links richting aan wilt geven. Knopje lijkt net te hoog waardoor je er niet lekker achter komt.
- Twee nadelen voor lange mensen (ik ben zelf 1,99cm). Het standaardzadel is te laag, het touringzadel biedt gelukkig uitkomst. De snelheidsmeter staat onder een te kleine hoek. Heb ik opgelost door hem iets achterover te kantelen met een paar ringetjes.
- Extreem gevoelig op het gas, met name in de sport stand. Is niet echt een nadeel maar het kost even tijd om er aan te wennen en je moet opletten dat hij je niet verrast. Mijn vrouw vind hem te zenuwachtig en wil er daarom eigenlijk liever niet op rijden.
- Kale plek op de achterbrug. Ik heb vrij grote voeten/laarzen en zit met mij linkerhak tegen de achterbrug die daardoor kaal is geworden. Hadden ze best een plaatje oid op mogen zetten.

Overigens wegen de voordelen met gemak op tegen de nadelen!

Plaats reactie