748 probleem aansturing benzinepomp

van 851, 888, 748, 916, 996, 998, 749, 999, 1098, 848, 1198 tot aan de geweldige 1299 Panigale
dimitri
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 feb 2010 15:52

748 probleem aansturing benzinepomp

Ongelezen bericht door dimitri »

bij het op contact zetten wordt de benzinepomp niet aangestuurd.

Wat heb ik al getest/gedaan

relais onder het zadel zijn vervangen

12V komt toe aan de relais van de pomp.
brug ik 30 en 87 van de relais draait de pomp

stuurspanning relais pomp 12v komt ook toe op 86 van de relais

als ik de - (85) van de relais dan doorverbindt aan de massa klikt de relais en start de pomp.

kabel van - relais naar ecu is doorgemeten en niet onderbroken.

dus volgens mij schakelt de ecu de pomp niet (pen 23) niet => ecu poort stuk

klopt mijn redenering of zie ik nog iets over het hoofd?

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: 748 probleem aansturing benzinepomp

Ongelezen bericht door TinTin »

klinkt plausibel. Je kan hem bij Carmo laten onderzoeken of een tweedehands scoren die goed is
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: 748 probleem aansturing benzinepomp

Ongelezen bericht door Rob Troost »

als je de pomp constant laat draaien start de motor dan wel?
Ducati Stoer en Aaibaar

dimitri
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 feb 2010 15:52

Re: 748 probleem aansturing benzinepomp

Ongelezen bericht door dimitri »

Rob Troost schreef:
14 mei 2021 10:13
als je de pomp constant laat draaien start de motor dan wel?
ja als ik de relais brug zodat de pomp constant draait kan ik de motor starten en draait hij zonder uit te vallen
heb de motor zo al eens een 30minuten laten draaien als test

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: 748 probleem aansturing benzinepomp

Ongelezen bericht door Rob Troost »

je zou de pomp gewoon over het contact kunnen aansturen.
dan kan je rijden en ondertussen naar een andere computer zoeken of van de winter laten repareren bij Carmo
Ducati Stoer en Aaibaar

dimitri
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 feb 2010 15:52

Re: 748 probleem aansturing benzinepomp

Ongelezen bericht door dimitri »

Rob Troost schreef:
15 mei 2021 09:38
je zou de pomp gewoon over het contact kunnen aansturen.
dan kan je rijden en ondertussen naar een andere computer zoeken of van de winter laten repareren bij Carmo
jep zou ik kunnen doen, - van de relais constant aan de massa leggen.

Volgende week ga ik mijn poort 23 laten nakijken bij een zaak hier in de buurt,
kunnen zij niets vinden ga ik eens kijken om ze eventueel naar Carmo te sturen.

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: 748 probleem aansturing benzinepomp

Ongelezen bericht door TinTin »

de pomp altijd laten draaien is denk ik niet erg goed voor zijn levensduur...
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Kuncing
donateur
donateur
Berichten: 4141
Lid geworden op: 28 apr 2005 18:06
Locatie: Rand v. Teutoburger Wald
Contacteer:

Re: 748 probleem aansturing benzinepomp

Ongelezen bericht door Kuncing »

TinTin schreef:
16 mei 2021 10:53
de pomp altijd laten draaien is denk ik niet erg goed voor zijn levensduur...
Zou dat per pomp verschillen? Die van de SL draait altijd.

dimitri
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 feb 2010 15:52

Re: 748 probleem aansturing benzinepomp

Ongelezen bericht door dimitri »

TinTin schreef:
16 mei 2021 10:53
de pomp altijd laten draaien is denk ik niet erg goed voor zijn levensduur...
volgens mij als de motor gestart is draait deze in andere omstandigheden ook altijd

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: 748 probleem aansturing benzinepomp

Ongelezen bericht door Rob Troost »

klopt als de motor draait draait de pomp ook.
druk word geregeld door een drukregelaar, het teveel aan druk gaat terug naar de tank.
de levensduur van de pomp is sterk afhankelijk van de koeling. dit gebeurt met de benzine in de tank.
een ver lege tank is dus slecht voor de pomp (een lege tank is nog veel erger)
Ducati Stoer en Aaibaar

Plaats reactie