Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 mei 2020 07:28
Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
Bij deze mijn verhaal.
Ik heb afgelopen week een volledig onderhoud gedaan op mijn Ducati 999.
Hierbij zijn volgende zaken gebeurd.
- Klepspeling nagekeken, stond goed dus niets aan veranderd
- Nieuwe distributieriemen
- Nieuwe champion bougies
- DP luchtfilter gewassen en opnieuw ingevet
- Nieuwe oliefilter
- Nieuwe Motul 7100 15W50 olie
Na het onderhoud eens laten warm draaien en alles leek goed te zijn.
De dag erna een testrit willen doen en meteen bij het vertrekken had ik het gevoel dat het blok inhoudt en stottert.
Moto wil heel moeilijk/niet in toeren gaan en valt meteen stil bij het loslaten van de gashendel.
Volgende zaken heb ik reeds geprobeerd.
- Oude bougies terug gestoken --> geen verschil
- Zonder luchtfilter gereden --> geen verschil
- Brandstoffilter vervangen --> geen verschil
Ik ben volledig ten einde raad.
Hopelijk herkent iemand dit probleem en me kan helpen dit op te lossen?
mvg
Ik heb afgelopen week een volledig onderhoud gedaan op mijn Ducati 999.
Hierbij zijn volgende zaken gebeurd.
- Klepspeling nagekeken, stond goed dus niets aan veranderd
- Nieuwe distributieriemen
- Nieuwe champion bougies
- DP luchtfilter gewassen en opnieuw ingevet
- Nieuwe oliefilter
- Nieuwe Motul 7100 15W50 olie
Na het onderhoud eens laten warm draaien en alles leek goed te zijn.
De dag erna een testrit willen doen en meteen bij het vertrekken had ik het gevoel dat het blok inhoudt en stottert.
Moto wil heel moeilijk/niet in toeren gaan en valt meteen stil bij het loslaten van de gashendel.
Volgende zaken heb ik reeds geprobeerd.
- Oude bougies terug gestoken --> geen verschil
- Zonder luchtfilter gereden --> geen verschil
- Brandstoffilter vervangen --> geen verschil
Ik ben volledig ten einde raad.
Hopelijk herkent iemand dit probleem en me kan helpen dit op te lossen?
mvg
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 24 okt 2016 17:45
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
Hoe heb je de riemen vervangen? Staat alles wel goed op tijd?
851
RSV R
SP1
RSV R
SP1
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 24 okt 2016 17:45
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
En heeft ie daarvoor lang stil gestaan >misschien is de accu wel op.
851
RSV R
SP1
RSV R
SP1
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 mei 2020 07:28
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
Zoals het hier op het forum omschreven wordt.
Oude riemen markeren, overbrengen op nieuwe riem en zo erop leggen. Ik ga veronderstel als distributie 1 tand verkeerd staat dat dit serieuze schade kan toebrengen?
Dus ik ga ervan uit dat dit goed staat?
Batterij is nieuw
Mvg
Oude riemen markeren, overbrengen op nieuwe riem en zo erop leggen. Ik ga veronderstel als distributie 1 tand verkeerd staat dat dit serieuze schade kan toebrengen?
Dus ik ga ervan uit dat dit goed staat?
Batterij is nieuw
Mvg
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 24 okt 2016 17:45
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
Omdat je verder niks hebt gedaan om de boel in de war te gooien gok ik op de riemen.
Of er moet toevallig nu een bobine kapot gegaan zijn, een kabeltje/stekker los getrokken, etc.
1 tand hoeft geen grote schade te veroorzaken, maar de timing klopt dan niet meer.
De riemen markeren is goed, tandwielen ook gedaan en op spanning gezet?
Zijn de riemen zeker de juiste, niet met een tandje teveel bijvoorbeeld?
Maak anders even een foto van de riemen met de krukas op dead center (kom even niet op de NL benaming..)
Of er moet toevallig nu een bobine kapot gegaan zijn, een kabeltje/stekker los getrokken, etc.
1 tand hoeft geen grote schade te veroorzaken, maar de timing klopt dan niet meer.
De riemen markeren is goed, tandwielen ook gedaan en op spanning gezet?
Zijn de riemen zeker de juiste, niet met een tandje teveel bijvoorbeeld?
Maak anders even een foto van de riemen met de krukas op dead center (kom even niet op de NL benaming..)
851
RSV R
SP1
RSV R
SP1
- DucATIRadeon
- Donateur 2010
- Berichten: 4654
- Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
- Locatie: bie Azz'n
- Contacteer:
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
bovenste dode punt
verkeerde riemen merk je meteen met spannen: het gaat of het gaat niet.
mogelijk heb je een luchtlek (bij de filters?). mss iets bekneld met tank terug leggen? brandstof slangen goed aangesloten?
om maar wat punten te noemen.
verkeerde riemen merk je meteen met spannen: het gaat of het gaat niet.
mogelijk heb je een luchtlek (bij de filters?). mss iets bekneld met tank terug leggen? brandstof slangen goed aangesloten?
om maar wat punten te noemen.
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)
- surfroy01
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 5124
- Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
- Locatie: le Coin de Pays-Bas
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
TPS reset?
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
- moosjwz
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 05 jun 2012 17:31
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
Al gecontroleerd of je injectie juist werkt via de luchtfilter openingen? Hoe loopt ie met de choke open?
Klinkt als miss fire, toch even de ontsteking goed nalopen.
Klinkt als miss fire, toch even de ontsteking goed nalopen.
[s]s4[/s], 999
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 24 mei 2009 09:04
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
Oude benzine (95 troep....)? Verse 98 er in!
Benzineslang in tank wellicht gescheurd..?
Tóch de riemen foutief geinstalleerd....?
Last, but not least: benzinetoevoer misschien deels geblokkeerd: quick disconnects controleren, beide(!) o-ringen van de snelkoppelingen
controleren, met name de o-ring IN de female koppeling; deze wil nog wel eens dermate uitgezet raken, dat er vrijwel geen benzine
meer door kan!
Peter
Benzineslang in tank wellicht gescheurd..?
Tóch de riemen foutief geinstalleerd....?
Last, but not least: benzinetoevoer misschien deels geblokkeerd: quick disconnects controleren, beide(!) o-ringen van de snelkoppelingen
controleren, met name de o-ring IN de female koppeling; deze wil nog wel eens dermate uitgezet raken, dat er vrijwel geen benzine
meer door kan!
Peter
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 24 okt 2016 17:45
- surfroy01
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 5124
- Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
- Locatie: le Coin de Pays-Bas
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
Ik denk hard met onze tips aan de slag!
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 mei 2020 07:28
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
Excuses maar drukke week gehad
Dit weekend ga ik met jullie tips aan de slag.
alvast bedankt iedereen voor de hulp.
Dit weekend ga ik met jullie tips aan de slag.
alvast bedankt iedereen voor de hulp.
- surfroy01
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 5124
- Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
- Locatie: le Coin de Pays-Bas
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
Succes en houd ons op de hoogte!
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 mei 2020 07:28
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
Update:
De moto vanmorgen nogmaals proberen te starten zonder luchtfilters om de inspuiting na te kijken.
Daaide 1min goed en toen is hij stil gevallen.
Nu nog nauwelijks aan te krijgen en van zodra ik aan de gas of choke kom valt hij meteen uit.
Aangezien ik geen idee heb hoe ik hier een filmpje kan opzetten heb ik deze toegevoegd aan onderstaande wetransfer link.
https://we.tl/t-2esRhnBjHU
mvg
De moto vanmorgen nogmaals proberen te starten zonder luchtfilters om de inspuiting na te kijken.
Daaide 1min goed en toen is hij stil gevallen.
Nu nog nauwelijks aan te krijgen en van zodra ik aan de gas of choke kom valt hij meteen uit.
Aangezien ik geen idee heb hoe ik hier een filmpje kan opzetten heb ik deze toegevoegd aan onderstaande wetransfer link.
https://we.tl/t-2esRhnBjHU
mvg
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 24 okt 2016 17:45
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
Heb je bovenstaande tips al nagelopen?
Zaken uitsluiten helpt je in de diagnose.
Zaken uitsluiten helpt je in de diagnose.
851
RSV R
SP1
RSV R
SP1
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 mei 2020 07:28
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
- batterij is nieuw
- benzineleidingen zitten niet gekneld
- riemen zijn correct vervangen en staan op 100-110hz gespannen. Zijn wel de riemen van exactfit maar dit kan normaal toch geen problemen opleveren?
Ik had vandaag vooral de indruk dat de motor veel te rijk loopt. Dus aan de benzinetoevoer ligt het volgens mij niet.
1 vd dagen ga ik de TPS nog laten resetten.
- benzineleidingen zitten niet gekneld
- riemen zijn correct vervangen en staan op 100-110hz gespannen. Zijn wel de riemen van exactfit maar dit kan normaal toch geen problemen opleveren?
Ik had vandaag vooral de indruk dat de motor veel te rijk loopt. Dus aan de benzinetoevoer ligt het volgens mij niet.
1 vd dagen ga ik de TPS nog laten resetten.
- Remquo
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 15 nov 2004 11:57
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
De timing lijkt goed te staan. Ik zie alleen wel dat je de excentrische spanrol de verkeerde kant hebt gedraaid; die moet tegen de klok in. Het olie niveau lijkt ook wat hoog maar kan aan de foto's liggen. Heb je wel een (goede) vonk op beide bougies?
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 mei 2020 07:28
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
Wat heb ik allemaal gedaan vandaag:
- spanrollen correct gezet volgens tip van hierboven
- vonk gecontroleerd en fiches van bobines proper gemaakt
- bobine uitgemeten —> beiden 0,8 ohm. Volgens manual moeten deze 0,65 +- 0,05ohm zijn dus dacht het probleem misschien gevonden te hebben.
Uiteindelijk de motor toch nog eens gestart en draaide meteen veel beter. Testrit van 5km gedaan en rijdt terug zoals het hoort
Deze week de volledige kuipenset er terug op zetten om een uitgebreide rit te doen maar heb er goede hoop dat het is opgelost.
Bedankt iedereen voor de tips
- spanrollen correct gezet volgens tip van hierboven
- vonk gecontroleerd en fiches van bobines proper gemaakt
- bobine uitgemeten —> beiden 0,8 ohm. Volgens manual moeten deze 0,65 +- 0,05ohm zijn dus dacht het probleem misschien gevonden te hebben.
Uiteindelijk de motor toch nog eens gestart en draaide meteen veel beter. Testrit van 5km gedaan en rijdt terug zoals het hoort
Deze week de volledige kuipenset er terug op zetten om een uitgebreide rit te doen maar heb er goede hoop dat het is opgelost.
Bedankt iedereen voor de tips
- moosjwz
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 05 jun 2012 17:31
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
Fijn orri! Veel rijplezier.. was het dan toch de spanroller?
[s]s4[/s], 999
- Duclaasie
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
- Locatie: Willemsoord
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
De weerstand van je bobines wel met een goede multimeter gemeten die voorzien is van volle batterij? Anders meet je een verschil wat niet in je bobine zit, maar door de afwijking van je multimeter komt.
Proud to be Loud
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 mei 2020 07:28
Re: Ducati 999: inhouden motor na onderhoud
Ik vermoed inderdaad dat het de spanrol was. Of slecht contact aan de fiche van de bobines.
Bobines heb ik gemeten met een Fluke 175 multimeter, net gezien dat deze maar tot 0,1 Ohm nauwkeuring is dus zal hoogstwaarschijnlijk aan de meter liggen dan.
Heb wel gemerkt dat beide cilinder een verschillende bobine hebben.
Verticale cilinder heeft 1 waar de fiche meteen op de bobine zit --> (volgens part list standaard op model 2003)
Horizontale cilinder heeft bobine met een kabel aan --> (volgens part list standaard op model 2005)
Iemand die dit kan bevestigen?
Bobines heb ik gemeten met een Fluke 175 multimeter, net gezien dat deze maar tot 0,1 Ohm nauwkeuring is dus zal hoogstwaarschijnlijk aan de meter liggen dan.
Heb wel gemerkt dat beide cilinder een verschillende bobine hebben.
Verticale cilinder heeft 1 waar de fiche meteen op de bobine zit --> (volgens part list standaard op model 2003)
Horizontale cilinder heeft bobine met een kabel aan --> (volgens part list standaard op model 2005)
Iemand die dit kan bevestigen?