Geen stroom, niks, nada, noppes

van 851, 888, 748, 916, 996, 998, 749, 999, 1098, 848, 1198 tot aan de geweldige 1299 Panigale
Mescrov
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2016 18:22

Geen stroom, niks, nada, noppes

Ongelezen bericht door Mescrov »

Hi,

Mijn 748R heeft een lange tijd stil gestaan, is onlangs voorzien van een nieuwe, volle accu, heeft een spyball alarm, maar wil niet starten. Om wat specifieker te zijn,... zodra de sleutel in het contactslot wordt omgedraaid, het alarm wordt gedeactiveerd, gebeurt er verder helemaal niets behalve dat het alarm afgaat wanneer ik niet tijdig de motor start (en ik een beetje uit paniek beide knopjes van de handzender in willekeurige volgorde meermaals begin in te drukken). De tellers bewegen niet, verlichting en/of knipperlichten geven niet thuis en ik kan de motor dus niet starten.

Wat heb ik zoal gedaan om uit te sluiten waar het probleem zou kunnen zitten:
  • handzenders spyball alarm opnieuw gesynchroniseerd
  • alarm uit "slaap" stand gehaald
  • killswitch in de juiste stand
  • alle zekeringen gecontroleerd, inclusief hoofdzekering en de 2 relaiszekeringen
  • zijstandaard ingeklapt (gebruik paddockstands)
  • relais omgewisseld als test (ergens gelezen, maar voor mij iets met klok en klepel)
Om de een of andere reden vertrouw ik de spyball niet helemaal, maar ik weet verder niet waar het probleem nog in kan zitten. Alvorens ik besluit het alarm te (laten) verwijderen, wil ik eerst zeker weten dat het niet aan de rest van de motor ligt.

Wie-o-wie kan mij verder op weg helpen?

Groeten,
Mescrov

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: Geen stroom, niks, nada, noppes

Ongelezen bericht door Rob Troost »

als het is sinds de accu vervanging, bedrading van de accu controleren.
hoofdstroomrelais controleren.
gaan meten met een multimeter.
het is onwaarschijnlijk dat het alarm dit kan veroorzaken.
Ducati Stoer en Aaibaar

Mescrov
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2016 18:22

Re: Geen stroom, niks, nada, noppes

Ongelezen bericht door Mescrov »

Ok, dank je Rob. Heb dan maar gauw even een multimeter aangeschaft. Nu eerst eens kijken hoe dat alles werkt.

Gebruikersavatar
JT46
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mei 2016 00:07

Re: Geen stroom, niks, nada, noppes

Ongelezen bericht door JT46 »

Ik weet niet hoe oud het alarm is? maar die dingen willen nogal eens storing geven na een jaar of wat. Ik heb die van mijn 748 destijds laten verwijderen om exact dezelfde reden. Dat was ook vaak een kop of munt of de motor überhaupt nog wilde starten. Nadien nergens geen last meer van gehad.

MyNameIsJeroen
Berichten: 650
Lid geworden op: 24 jun 2006 17:06
Locatie: Utrecht

Re: Geen stroom, niks, nada, noppes

Ongelezen bericht door MyNameIsJeroen »

Ik heb mijn Spyball zelf verwijderd van mijn 748 destijds, omdat hij regelmatig ellende veroorzaakte (en altijd ver van huis). Het verwijderen is eenvoudiger dan je denkt (misschien heb ik er nog wel foto's van).

Mijn tip is om het elektrische schema van de 748 op te zoeken en gewoon rustig de 12V volgen met je multimeter.
Lexus CT - Ducati Monster 696+ ABS - Mini One - Porsche 986 Boxster

http://pa1jrn.simpsite.nl/

Plaats reactie