E10 in Ducati 999

van 851, 888, 748, 916, 996, 998, 749, 999, 1098, 848, 1198 tot aan de geweldige 1299 Panigale
Gebruikersavatar
Desmodream
Berichten: 203
Lid geworden op: 13 jun 2012 10:55
Locatie: Beuningen

E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door Desmodream »

Als ik de E10 check doe dan is de 999 niet geschikt voor E 10. Ik ben ook niet van plan om het te gaan tanken maar stel dat het een keer niet anders kan ben ik toch wel benieuwd of dit kan. Ik zit er aan te denken om de brandstof slangen in ieder geval te gaan vervangen voor E10 bestendige slangen.

Wie weet hier iets meer over?
Speed is my Religion

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door fedde71 »

ik heb gelezen dat pakkingen er ook wel aan willen gaan met E10
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

kunststof tank gaat groeien (is een voordeel: je kan nu verder komen dan de gemiddelde 150km) maar maakt het demonteren lastig(er).
de brandstofslangen vervangen is altijd goed want die plastic snelsluiters gaan stuk en verliezen hun zelf-afsluitende functie!
doe ook de plastic snelsluiters (als ze dezelfde zijn als van een MTS1000) wegens eerder genoemde reden.

tanken met E10 gaat net zo goed als E5, gaat door dezelfde tank opening. en de motor gaat er echt niet meteen van stuk want je hebt nog steeds minsten 90% benzine, en beide zijn licht ontvlambaar!
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door TinTin »

zou het vermijden als de pest maar als het echt niet anders kan dan zo snel mogelijk leeg rijden en dan weer echte dino-fuel er in...
in heel Europa moeten tankstations zowel gewone 95 als E10 kunnen leveren, de kans dat je een tankstation met alleen E10 tegen komt is dus wel erg klein... zou overigens zo wie zo premium/98 tanken want daar lopen ze wat lekkerder op ;)
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Wat bedoel je, 95 in zowel E5 als E10 versie? Ik heb dat nog niet gezien, wel E10 95 en E5 98.
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Niels23
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 feb 2009 04:00

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door Niels23 »

Gewoon 98 er in, vinden ze sowieso veel lekkerder en dan zit je altijd met een minimum aan ethanol (vaak geen).
'94 916 Strada, '95 748SP, '03 999S, '02/'03 748R/749S project........'91 GSXR750, '91 GSXR750,

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door TinTin »

[quote="surfroy01"]Wat bedoel je, 95 in zowel E5 als E10 versie? Ik heb dat nog niet gezien, wel E10 95 en E5 98.[quote]
check, die laatste bedoelde ik
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Niels23
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 feb 2009 04:00

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door Niels23 »

In geval van nood kan er best een keertje E10 in hoor maar ik zou het er gewoon niet constant in gooien. Bij voorkeur gewoon 98, dat gooi ik er overigens altijd in.
'94 916 Strada, '95 748SP, '03 999S, '02/'03 748R/749S project........'91 GSXR750, '91 GSXR750,

ducske900
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 mei 2009 09:04

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door ducske900 »

Gewoon om eens een balletje op te gooien.....:
vlgs de Febiac (Belgische "ANWB") kan élke duc probleemloos E10 verwerken....

Zelf heb ik dit al veel getankt in mijn 996SPS ('99) en geen enkel probleem ervaren, maar mijn voorkeur
gaat toch uit naar E98 met max. 5% ethanol toevoeging.

Ik denk dat het zinvol kan zijn als mensen hun bevindingen (positief of negatief) op dit gebied blijven posten!
Laatst gewijzigd door ducske900 op 18 feb 2020 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door TinTin »

[quote="ducske900"]Zelf heb ik dit al veel getankt in mijn 996SPS ('99) en geen enkel probleem ervaren, maar mijn voorkeur
gaat toch uit naar E98 met 5% ethanol toevoeging.[quote]
in de meeste E98 (premium benzines) zit aanzienlijk minder dan 5% of helemaal geen ethanol... sinds die E5 stickers op de pomp zitten is dat een grote misvatting. E5 betekend 0-5% ethanol erbijm niet standaard 5%
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Dirk900ss
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2013 15:47

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door Dirk900ss »

Tank alleen E10 als dat echt uit pure noodzaak is!!
E10 is echt bagger, mij is door de monteur op mn hart gedrukt dat ik echt géén E10 in mn 1098 moet gooien!
E10 heeft een paar vervelende nadelen, de bekendste zijn dat het de oude slangen en pakkingen oplost.

Maar wat E10 ook doet, is door de toevoegingen die erin zitten, al het vuil in het systeem losweekt en dus alles verstopt raakt!

Zelfs de moderne auto's, die E10 bestendig zijn volgens fabrikant, krijgen met deze problemen te maken!
Ik heb zelf dus al een aantal mensen in mijn directe omgeving die door het tanken van E10 naar de garage konden en dus voor pak m beet €2200,- nieuwe injectoren, brandstoffilter en dergelijke konden laten vervangen.
Dan hebben we het over auto's uit 2014 tot 2018!

Dus ik raad het je echt af om deze troep te tanken!
Ducati 900 Supersport 1993, Ducati 1098 S 2007

Paulis
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 feb 2019 20:06

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door Paulis »

Had voor de verandering eens Euro 95 E10 in m’n 750ss uit 1992 gedaan. Ineens een hoop backfires bij het opstarten en rijden. Nooit eerder gehad. Weer terug naar 98 E5 en nergens last van. Geen E10 meer voor mij.
Ducati 750 SS 1992 half-fairing

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door TinTin »

het valt me de laatste 2 jaar op bij mijn Citroen C3 op dat als ik op vakantie ben in Frankrijk of Zwitserland dat ik veeeeeel meer km's uit een tank haal (meer dan 950) dan in NL (meestal onder de 800)... ondanks het bergachtige gebied waar ik daar in rond rij. Volgens mij mengen ze tegenwoordig appelsap bij om het bio gehalte te halen. En ik tank standaard RON98/premium omdat ik die ethanol ook niet zo zie zitten
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
Duclaasie
Berichten: 1718
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
Locatie: Willemsoord

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door Duclaasie »

Zo haalde ik afgelopen jaar in Noorwegen op een gegeven moment 1:14 met mijn Volvo V70 uit 1999. In Nederland kom ik zelden verder dan 1:11,5-1:12.
Proud to be Loud

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Zou dat ook niet komen door de langere stukken weg die je aan constante snelheid kunt rijden? Ik haalde vorige week op de wintersport 1:11,8 met mijn gekietelde GTI. Veel tussensprints, paar keer de 250 aangetikt en honderden km’s 160 gemiddeld. Dan nog de bergen ingeknald.

In NL haal ik 1-10,5 als zuinigst. Maar je hebt hier zoveel op en afritten, rotondes, drukte etc.
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door fedde71 »

ik kan met mijn Mercedes B 170 geen echt verschil in verbruik, ik hou mijn gemiddelde verbruik geregeld in de gaten als ik naar therapie/behandeling ga dat is 51 km heen en 51 km terug en kan niet echt een verschil zien.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
Duclaasie
Berichten: 1718
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
Locatie: Willemsoord

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door Duclaasie »

"Zou dat ook niet komen door de langere stukken weg die je aan constante snelheid kunt rijden? Ik haalde vorige week op de wintersport 1:11,8 met mijn gekietelde GTI. Veel tussensprints, paar keer de 250 aangetikt en honderden km’s 160 gemiddeld. Dan nog de bergen ingeknald.

In NL haal ik 1-10,5 als zuinigst. Maar je hebt hier zoveel op en afritten, rotondes, drukte etc."

Dat zou je denken, maar ook in Nederland rij ik hoofdzakelijk lange stukken. Voor boodschappen en dergelijke pakken wij de fiets, dat scheelt enorm.
Proud to be Loud

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: E10 in Ducati 999

Ongelezen bericht door TinTin »

eergisteren in CH ENI 98 getankt vlak bij de grens met IT... was al even onderweg (90 min) en had o.a. de Julierpas achter de kiezen, eerste streepje al opgeslurpt en nog gaf de meter 1020 km tot de volgende tankbeurt aan...
In theorie had ik de hele trip net op een tank kunnen rijden (985km) incl bergen, dorpen, file etc. maar toch net voor de grens nog ff "goedkoper" vol gegooid met 98 (1,76 in DE t.o.v. 1,85 in NL)
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Plaats reactie