E10 in Ducati 999
- Desmodream
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 13 jun 2012 10:55
- Locatie: Beuningen
E10 in Ducati 999
Als ik de E10 check doe dan is de 999 niet geschikt voor E 10. Ik ben ook niet van plan om het te gaan tanken maar stel dat het een keer niet anders kan ben ik toch wel benieuwd of dit kan. Ik zit er aan te denken om de brandstof slangen in ieder geval te gaan vervangen voor E10 bestendige slangen.
Wie weet hier iets meer over?
Wie weet hier iets meer over?
Speed is my Religion
- fedde71
- donateur
- Berichten: 4510
- Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05
Re: E10 in Ducati 999
ik heb gelezen dat pakkingen er ook wel aan willen gaan met E10
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl
www.tibomotorparts.nl
- DucATIRadeon
- Donateur 2010
- Berichten: 4654
- Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
- Locatie: bie Azz'n
- Contacteer:
Re: E10 in Ducati 999
kunststof tank gaat groeien (is een voordeel: je kan nu verder komen dan de gemiddelde 150km) maar maakt het demonteren lastig(er).
de brandstofslangen vervangen is altijd goed want die plastic snelsluiters gaan stuk en verliezen hun zelf-afsluitende functie!
doe ook de plastic snelsluiters (als ze dezelfde zijn als van een MTS1000) wegens eerder genoemde reden.
tanken met E10 gaat net zo goed als E5, gaat door dezelfde tank opening. en de motor gaat er echt niet meteen van stuk want je hebt nog steeds minsten 90% benzine, en beide zijn licht ontvlambaar!
de brandstofslangen vervangen is altijd goed want die plastic snelsluiters gaan stuk en verliezen hun zelf-afsluitende functie!
doe ook de plastic snelsluiters (als ze dezelfde zijn als van een MTS1000) wegens eerder genoemde reden.
tanken met E10 gaat net zo goed als E5, gaat door dezelfde tank opening. en de motor gaat er echt niet meteen van stuk want je hebt nog steeds minsten 90% benzine, en beide zijn licht ontvlambaar!
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)
- TinTin
- donateur
- Berichten: 6489
- Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02
Re: E10 in Ducati 999
zou het vermijden als de pest maar als het echt niet anders kan dan zo snel mogelijk leeg rijden en dan weer echte dino-fuel er in...
in heel Europa moeten tankstations zowel gewone 95 als E10 kunnen leveren, de kans dat je een tankstation met alleen E10 tegen komt is dus wel erg klein... zou overigens zo wie zo premium/98 tanken want daar lopen ze wat lekkerder op
in heel Europa moeten tankstations zowel gewone 95 als E10 kunnen leveren, de kans dat je een tankstation met alleen E10 tegen komt is dus wel erg klein... zou overigens zo wie zo premium/98 tanken want daar lopen ze wat lekkerder op
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
- surfroy01
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 5124
- Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
- Locatie: le Coin de Pays-Bas
Re: E10 in Ducati 999
Wat bedoel je, 95 in zowel E5 als E10 versie? Ik heb dat nog niet gezien, wel E10 95 en E5 98.
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
-
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 11 feb 2009 04:00
Re: E10 in Ducati 999
Gewoon 98 er in, vinden ze sowieso veel lekkerder en dan zit je altijd met een minimum aan ethanol (vaak geen).
'94 916 Strada, '95 748SP, '03 999S, '02/'03 748R/749S project........'91 GSXR750, '91 GSXR750,
- TinTin
- donateur
- Berichten: 6489
- Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02
Re: E10 in Ducati 999
[quote="surfroy01"]Wat bedoel je, 95 in zowel E5 als E10 versie? Ik heb dat nog niet gezien, wel E10 95 en E5 98.[quote]
check, die laatste bedoelde ik
check, die laatste bedoelde ik
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
-
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 11 feb 2009 04:00
Re: E10 in Ducati 999
In geval van nood kan er best een keertje E10 in hoor maar ik zou het er gewoon niet constant in gooien. Bij voorkeur gewoon 98, dat gooi ik er overigens altijd in.
'94 916 Strada, '95 748SP, '03 999S, '02/'03 748R/749S project........'91 GSXR750, '91 GSXR750,
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 24 mei 2009 09:04
Re: E10 in Ducati 999
Gewoon om eens een balletje op te gooien.....:
vlgs de Febiac (Belgische "ANWB") kan élke duc probleemloos E10 verwerken....
Zelf heb ik dit al veel getankt in mijn 996SPS ('99) en geen enkel probleem ervaren, maar mijn voorkeur
gaat toch uit naar E98 met max. 5% ethanol toevoeging.
Ik denk dat het zinvol kan zijn als mensen hun bevindingen (positief of negatief) op dit gebied blijven posten!
vlgs de Febiac (Belgische "ANWB") kan élke duc probleemloos E10 verwerken....
Zelf heb ik dit al veel getankt in mijn 996SPS ('99) en geen enkel probleem ervaren, maar mijn voorkeur
gaat toch uit naar E98 met max. 5% ethanol toevoeging.
Ik denk dat het zinvol kan zijn als mensen hun bevindingen (positief of negatief) op dit gebied blijven posten!
Laatst gewijzigd door ducske900 op 18 feb 2020 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.
- TinTin
- donateur
- Berichten: 6489
- Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02
Re: E10 in Ducati 999
[quote="ducske900"]Zelf heb ik dit al veel getankt in mijn 996SPS ('99) en geen enkel probleem ervaren, maar mijn voorkeur
gaat toch uit naar E98 met 5% ethanol toevoeging.[quote]
in de meeste E98 (premium benzines) zit aanzienlijk minder dan 5% of helemaal geen ethanol... sinds die E5 stickers op de pomp zitten is dat een grote misvatting. E5 betekend 0-5% ethanol erbijm niet standaard 5%
gaat toch uit naar E98 met 5% ethanol toevoeging.[quote]
in de meeste E98 (premium benzines) zit aanzienlijk minder dan 5% of helemaal geen ethanol... sinds die E5 stickers op de pomp zitten is dat een grote misvatting. E5 betekend 0-5% ethanol erbijm niet standaard 5%
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 feb 2013 15:47
Re: E10 in Ducati 999
Tank alleen E10 als dat echt uit pure noodzaak is!!
E10 is echt bagger, mij is door de monteur op mn hart gedrukt dat ik echt géén E10 in mn 1098 moet gooien!
E10 heeft een paar vervelende nadelen, de bekendste zijn dat het de oude slangen en pakkingen oplost.
Maar wat E10 ook doet, is door de toevoegingen die erin zitten, al het vuil in het systeem losweekt en dus alles verstopt raakt!
Zelfs de moderne auto's, die E10 bestendig zijn volgens fabrikant, krijgen met deze problemen te maken!
Ik heb zelf dus al een aantal mensen in mijn directe omgeving die door het tanken van E10 naar de garage konden en dus voor pak m beet €2200,- nieuwe injectoren, brandstoffilter en dergelijke konden laten vervangen.
Dan hebben we het over auto's uit 2014 tot 2018!
Dus ik raad het je echt af om deze troep te tanken!
E10 is echt bagger, mij is door de monteur op mn hart gedrukt dat ik echt géén E10 in mn 1098 moet gooien!
E10 heeft een paar vervelende nadelen, de bekendste zijn dat het de oude slangen en pakkingen oplost.
Maar wat E10 ook doet, is door de toevoegingen die erin zitten, al het vuil in het systeem losweekt en dus alles verstopt raakt!
Zelfs de moderne auto's, die E10 bestendig zijn volgens fabrikant, krijgen met deze problemen te maken!
Ik heb zelf dus al een aantal mensen in mijn directe omgeving die door het tanken van E10 naar de garage konden en dus voor pak m beet €2200,- nieuwe injectoren, brandstoffilter en dergelijke konden laten vervangen.
Dan hebben we het over auto's uit 2014 tot 2018!
Dus ik raad het je echt af om deze troep te tanken!
Ducati 900 Supersport 1993, Ducati 1098 S 2007
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 19 feb 2019 20:06
Re: E10 in Ducati 999
Had voor de verandering eens Euro 95 E10 in m’n 750ss uit 1992 gedaan. Ineens een hoop backfires bij het opstarten en rijden. Nooit eerder gehad. Weer terug naar 98 E5 en nergens last van. Geen E10 meer voor mij.
Ducati 750 SS 1992 half-fairing
- TinTin
- donateur
- Berichten: 6489
- Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02
Re: E10 in Ducati 999
het valt me de laatste 2 jaar op bij mijn Citroen C3 op dat als ik op vakantie ben in Frankrijk of Zwitserland dat ik veeeeeel meer km's uit een tank haal (meer dan 950) dan in NL (meestal onder de 800)... ondanks het bergachtige gebied waar ik daar in rond rij. Volgens mij mengen ze tegenwoordig appelsap bij om het bio gehalte te halen. En ik tank standaard RON98/premium omdat ik die ethanol ook niet zo zie zitten
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
- Duclaasie
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
- Locatie: Willemsoord
Re: E10 in Ducati 999
Zo haalde ik afgelopen jaar in Noorwegen op een gegeven moment 1:14 met mijn Volvo V70 uit 1999. In Nederland kom ik zelden verder dan 1:11,5-1:12.
Proud to be Loud
- surfroy01
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 5124
- Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
- Locatie: le Coin de Pays-Bas
Re: E10 in Ducati 999
Zou dat ook niet komen door de langere stukken weg die je aan constante snelheid kunt rijden? Ik haalde vorige week op de wintersport 1:11,8 met mijn gekietelde GTI. Veel tussensprints, paar keer de 250 aangetikt en honderden km’s 160 gemiddeld. Dan nog de bergen ingeknald.
In NL haal ik 1-10,5 als zuinigst. Maar je hebt hier zoveel op en afritten, rotondes, drukte etc.
In NL haal ik 1-10,5 als zuinigst. Maar je hebt hier zoveel op en afritten, rotondes, drukte etc.
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
- fedde71
- donateur
- Berichten: 4510
- Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05
Re: E10 in Ducati 999
ik kan met mijn Mercedes B 170 geen echt verschil in verbruik, ik hou mijn gemiddelde verbruik geregeld in de gaten als ik naar therapie/behandeling ga dat is 51 km heen en 51 km terug en kan niet echt een verschil zien.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl
www.tibomotorparts.nl
- Duclaasie
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
- Locatie: Willemsoord
Re: E10 in Ducati 999
"Zou dat ook niet komen door de langere stukken weg die je aan constante snelheid kunt rijden? Ik haalde vorige week op de wintersport 1:11,8 met mijn gekietelde GTI. Veel tussensprints, paar keer de 250 aangetikt en honderden km’s 160 gemiddeld. Dan nog de bergen ingeknald.
In NL haal ik 1-10,5 als zuinigst. Maar je hebt hier zoveel op en afritten, rotondes, drukte etc."
Dat zou je denken, maar ook in Nederland rij ik hoofdzakelijk lange stukken. Voor boodschappen en dergelijke pakken wij de fiets, dat scheelt enorm.
In NL haal ik 1-10,5 als zuinigst. Maar je hebt hier zoveel op en afritten, rotondes, drukte etc."
Dat zou je denken, maar ook in Nederland rij ik hoofdzakelijk lange stukken. Voor boodschappen en dergelijke pakken wij de fiets, dat scheelt enorm.
Proud to be Loud
- TinTin
- donateur
- Berichten: 6489
- Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02
Re: E10 in Ducati 999
eergisteren in CH ENI 98 getankt vlak bij de grens met IT... was al even onderweg (90 min) en had o.a. de Julierpas achter de kiezen, eerste streepje al opgeslurpt en nog gaf de meter 1020 km tot de volgende tankbeurt aan...
In theorie had ik de hele trip net op een tank kunnen rijden (985km) incl bergen, dorpen, file etc. maar toch net voor de grens nog ff "goedkoper" vol gegooid met 98 (1,76 in DE t.o.v. 1,85 in NL)
In theorie had ik de hele trip net op een tank kunnen rijden (985km) incl bergen, dorpen, file etc. maar toch net voor de grens nog ff "goedkoper" vol gegooid met 98 (1,76 in DE t.o.v. 1,85 in NL)
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"