Mat zwart

848 en 1098(S)
Hubertus
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2016 20:06

Mat zwart

Ongelezen bericht door Hubertus »

Hallo,

Ik wil binnenkort een 848 streetfighter gaan kopen. De rode uitvoering vind ik sowieso prachtig, maar ik begin de mat zwarte ook steeds mooier te vinden. Ik vraag me alleen af of dit goed schoon te houden is? Ik weet dat je op een matte helm vaak de sporen van de vliegen blijft zien, ook na het schoon maken. Hebben jullie misschien advies?

Groetjes,

Jesper

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Mat zwart

Ongelezen bericht door TinTin »

Welkom op het forum! Wel ff een foto plaatsen als je die beauty gekocht hebt...
wat betreft mat zwart: als je een smetteloze motor wilt moet je niet rijden, altijd wel iets op de weg wat je op je perfect gepoetste Duc terug vindt na de rit.
Modern (goed gespoten) mat zwart is net zo goed schoon te houden als iedere andere lak... ik zou me er niet druk om maken.
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Hubertus
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2016 20:06

Re: Mat zwart

Ongelezen bericht door Hubertus »

Bedankt voor de reactie! Ja natuurlijk zit er wat op na het rijden, maar ik dacht dat deze moeilijke schoon te maken waren. Maar ik hoef me er dus geen zorgen om te maken :)

Gebruikersavatar
Peter65
donateur
donateur
Berichten: 3582
Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur

Re: Mat zwart

Ongelezen bericht door Peter65 »

Hubertus schreef:Bedankt voor de reactie! Ja natuurlijk zit er wat op na het rijden, maar ik dacht dat deze moeilijke schoon te maken waren. Maar ik hoef me er dus geen zorgen om te maken :)
Nee, maar wel een beetje met beleid (en liefde) schoonmaken. Wanneer je te hard op een en dezelfde plek gaat boenen, zul je het matzwart gaan polijsten en gaat ie op die plek glimmen. Wanneer je er gewoon een beetje voorzichtig mee bent, is er niets aan de hand.

Hubertus
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2016 20:06

Re: Mat zwart

Ongelezen bericht door Hubertus »

Oke, bedankt voor de info!

Gebruikersavatar
Hostyle
Berichten: 849
Lid geworden op: 18 jul 2011 17:37
Locatie: Geldrop

Re: Mat zwart

Ongelezen bericht door Hostyle »

Mat zwart is prima schoon te houden, als je maar de juiste poetsspullen gebruikt. Vermijdt alles waar polish, wax, etc. in zit. Ik gebruik zelf Nanolex voor onze matzwarte motoren. Shampoo, cleaner en sealer speciaal voor matte lak, verkrijgbaar bij Carclean.nl.
Cheer up guys, your make up's running... | Foo Fighters

Gebruikersavatar
stamgast_2
Berichten: 852
Lid geworden op: 12 sep 2003 22:16
Locatie: Bippen

Re: Mat zwart

Ongelezen bericht door stamgast_2 »

Geen idee hoe de huide mat zwart van Ducati is. Maar dit was altijd een grond verf. En deze kon je vrij snel door poetsen / door slijten.

Gr Roy
SS 600c & 749s

Gebruikersavatar
Hostyle
Berichten: 849
Lid geworden op: 18 jul 2011 17:37
Locatie: Geldrop

Re: Mat zwart

Ongelezen bericht door Hostyle »

Het huidige matzwart is gewoon een goede normale lak. Enige waar je dus mee op moet letten is dat je geen polish of wax gebruikt.
Cheer up guys, your make up's running... | Foo Fighters

dhuijber
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 apr 2015 12:41

Re: Mat zwart

Ongelezen bericht door dhuijber »

Ik had een mat witte M796, nooit problemen met de lak gehad, en idd geen wax of polisch ooit gebruikt, wellicht dat wit makelijker is dan zwart

Plaats reactie