streetfighter 1098 dynojet pc5, autotune , 02optimizer
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 jun 2014 23:28
streetfighter 1098 dynojet pc5, autotune , 02optimizer
hallo luitjes, ik heb onlangs voor de streetfighter een powercommander 5 en autotune kit gekocht.
vandaag was mijn vakantie begonnen en met de weersvooruitzichten in limboland ben ik begonnen met alles van de motor af te halen wat nodig is en vevolgens de pc5 aangesloten.
aangezien die plug en play is gaat dat redelijk makkelijk en is dus ook al klaar.
daarna zou ik de autotune kit gaan monteren maar daarbij viel me in dat als ik de standaard lambdas eruit draai, dit natuurlijk een foutmelding zal geven.
ik ging ervan uit dat de auto tune kit met zijn wideband sensors een omgevormt narrow band signaal zou doorgeven via de standaard stekkers van de kabelboom naar de ecu, maar dat is dus niet zo...
van me oude kawasaki wist ik dat je o2killers moest inpluggen in de kabelboom om het signaal te foppen, dus meteen naar de site en daar zag ik dat ik de o2 optimizer nodig heb om het signaal te foppen van de std ecu.
echter na wat uitzoek werk praten ze op ducati.ms over een dp ecu (ducati performance)...deze zou de lambdas niet gebruiken en dus gedeactiveerd laten.
wat is nu beter, de 02 optimizer pakken en op de standaard ecu zetten en alles gaat zoals het hoort en lukt en de autotune kan vanaf dat moment de mapping bijstellen...
of moet ik perse de dp ecu hebben om de lambdas volledig te omzeilen zodat de autotune kit zijn werk kan gaan doen en de mapping bijstellen ???
wie heeft ervaring en kan me een antwoord geven.
mvg Michael
vandaag was mijn vakantie begonnen en met de weersvooruitzichten in limboland ben ik begonnen met alles van de motor af te halen wat nodig is en vevolgens de pc5 aangesloten.
aangezien die plug en play is gaat dat redelijk makkelijk en is dus ook al klaar.
daarna zou ik de autotune kit gaan monteren maar daarbij viel me in dat als ik de standaard lambdas eruit draai, dit natuurlijk een foutmelding zal geven.
ik ging ervan uit dat de auto tune kit met zijn wideband sensors een omgevormt narrow band signaal zou doorgeven via de standaard stekkers van de kabelboom naar de ecu, maar dat is dus niet zo...
van me oude kawasaki wist ik dat je o2killers moest inpluggen in de kabelboom om het signaal te foppen, dus meteen naar de site en daar zag ik dat ik de o2 optimizer nodig heb om het signaal te foppen van de std ecu.
echter na wat uitzoek werk praten ze op ducati.ms over een dp ecu (ducati performance)...deze zou de lambdas niet gebruiken en dus gedeactiveerd laten.
wat is nu beter, de 02 optimizer pakken en op de standaard ecu zetten en alles gaat zoals het hoort en lukt en de autotune kan vanaf dat moment de mapping bijstellen...
of moet ik perse de dp ecu hebben om de lambdas volledig te omzeilen zodat de autotune kit zijn werk kan gaan doen en de mapping bijstellen ???
wie heeft ervaring en kan me een antwoord geven.
mvg Michael
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 jun 2014 23:28
Re: streetfighter 1098 dynojet pc5, autotune , 02optimizer
niemand ?
neem aan dat iedereen dan met de rexxer rijd.
was in elk geval te proberen.
mvg Michael
neem aan dat iedereen dan met de rexxer rijd.
was in elk geval te proberen.
mvg Michael
- mkm
- donateur
- Berichten: 5414
- Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
- Locatie: Dordrecht
Re: streetfighter 1098 dynojet pc5, autotune , 02optimizer
Er zijn denk ik niet veel 1098SF rijders...
Tweeklepspower!
1100 MONSTER
Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/
1100 MONSTER
Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/
- TinTin
- donateur
- Berichten: 6489
- Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02
Re: streetfighter 1098 dynojet pc5, autotune , 02optimizer
even in de basis... je hebt serieus geld betaald voor de PC5 en Autotune... en een PC ertussen vertraagd de communicatie tussen je ECU en sensors/injectie (al is het maar een aantal ms) wat suboptimaal is. Bovendien zit je met 2 extra apparaten en meerdere extra stekkers die storingen kunnen veroorzaken.
Als je naar Biggelaar gegaan was had je voor €350 een mapping op maat gehad gewoon in je eigen ECU en had je kunnen kiezen of de lambda's wel of niet functioneerden... kan je namelijk gewoon uitzetten ook in de standaard ECU.
Maar je kan alsnog naar Biggelaar (of een ander tuning centrum) gaan om je lambda's uit te laten zetten, zou gewoon moeten kunnen.
Als je naar Biggelaar gegaan was had je voor €350 een mapping op maat gehad gewoon in je eigen ECU en had je kunnen kiezen of de lambda's wel of niet functioneerden... kan je namelijk gewoon uitzetten ook in de standaard ECU.
Maar je kan alsnog naar Biggelaar (of een ander tuning centrum) gaan om je lambda's uit te laten zetten, zou gewoon moeten kunnen.
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
- Peter65
- donateur
- Berichten: 3582
- Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
- Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur
Re: streetfighter 1098 dynojet pc5, autotune , 02optimizer
Ik ken de discussie op ducati.ms. Daar komen adviezen en situaties voorbij die je werkelijk met kromme tenen leest. Ik heb daar zo mijn bescheiden mening over.
Een goed uitgevoerde remap is als een maatpak voor je SF. Het resultaat hiervan is dat de motor over het hele toerenbereik optimaal presteert. Dan heb je dus geen Power Commander (of andere lapmiddelen om te compenseren voor een matige afstelling) meer nodig. Scheelt je een hoop geld en een hoop gedoe met een opeenstapeling van aansluitingen en foutmeldingen.
Een goed uitgevoerde remap is als een maatpak voor je SF. Het resultaat hiervan is dat de motor over het hele toerenbereik optimaal presteert. Dan heb je dus geen Power Commander (of andere lapmiddelen om te compenseren voor een matige afstelling) meer nodig. Scheelt je een hoop geld en een hoop gedoe met een opeenstapeling van aansluitingen en foutmeldingen.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 jun 2014 23:28
Re: streetfighter 1098 dynojet pc5, autotune , 02optimizer
Kijk dat zijn eerlijke antwoorden.
Dat dynojet leverancier is van zowat het hele wsbk, zal toch aangeven dat het zo heel slecht niet is.
Op me vorige motor een pc3 gehad, nooit problemen mee gehad.
Op me vorige autos heb ik de tuner de ecus laten afstellen, ze liepen beter maar veel te rijk omdat zij hun veiligheids norm moeten behouden want het is hun naam die teniet gaat als wat gebeurd. Snap ik ook wel.
Ik heb me auto nu dmv wideband en een apexi powercommander zelf bijgesteld op afr waarde 14.7 tijdens stationair en cruise, en bij volgas 11.5 (turbo motor)
Ik haal nu ipv 320 km met 50 ltr 480 km met 50ltr...
Geen knock detectie dus gewoon perfect.
Ik heb om die reden graag de touwtjes zelf in handen.
Ik kan met die autotune setup zelf se afr targets ingeven bij cruise tot volgas en monitoren hoeveel procent de pc5 elke keer bijregeld.
Ook fijn om te weten dat de afr zich steeds blijft bijregelen als ik zomers.met 30 graden rijd, en ook swinters rond het vriespunt.
Maar ook wissel ik graag van demper waarbij de motor Och continu optimaal blijft afstellen.
Laat ik het zo zeggen. Ik kon deze 2 units samen goedkoper krijgen dan een remap of rexxer.
Dus al met al valt dat best mee, de enige meerprijs zal nu de o2 optimizer kit zijn als ik die moet kopen.
Maar even terug komend op de vraag waar het om ging.
De std lambdas zijn dus in de std ecu gewoon uit te zetten en daarmee is de std ecu in open loop en kan voledig gemapt worden ,ook onder die 19% gasklep opening en 5750 rpm ?
Dan ga ik even het prijsje opvragen bij de dichts bijzijnde tuner die dat kan. Ik neem aan vanuit zuid limburg gezien dat dit moto puro is ?
Thnx voor de feedback mannen, echt top !
Dat dynojet leverancier is van zowat het hele wsbk, zal toch aangeven dat het zo heel slecht niet is.
Op me vorige motor een pc3 gehad, nooit problemen mee gehad.
Op me vorige autos heb ik de tuner de ecus laten afstellen, ze liepen beter maar veel te rijk omdat zij hun veiligheids norm moeten behouden want het is hun naam die teniet gaat als wat gebeurd. Snap ik ook wel.
Ik heb me auto nu dmv wideband en een apexi powercommander zelf bijgesteld op afr waarde 14.7 tijdens stationair en cruise, en bij volgas 11.5 (turbo motor)
Ik haal nu ipv 320 km met 50 ltr 480 km met 50ltr...
Geen knock detectie dus gewoon perfect.
Ik heb om die reden graag de touwtjes zelf in handen.
Ik kan met die autotune setup zelf se afr targets ingeven bij cruise tot volgas en monitoren hoeveel procent de pc5 elke keer bijregeld.
Ook fijn om te weten dat de afr zich steeds blijft bijregelen als ik zomers.met 30 graden rijd, en ook swinters rond het vriespunt.
Maar ook wissel ik graag van demper waarbij de motor Och continu optimaal blijft afstellen.
Laat ik het zo zeggen. Ik kon deze 2 units samen goedkoper krijgen dan een remap of rexxer.
Dus al met al valt dat best mee, de enige meerprijs zal nu de o2 optimizer kit zijn als ik die moet kopen.
Maar even terug komend op de vraag waar het om ging.
De std lambdas zijn dus in de std ecu gewoon uit te zetten en daarmee is de std ecu in open loop en kan voledig gemapt worden ,ook onder die 19% gasklep opening en 5750 rpm ?
Dan ga ik even het prijsje opvragen bij de dichts bijzijnde tuner die dat kan. Ik neem aan vanuit zuid limburg gezien dat dit moto puro is ?
Thnx voor de feedback mannen, echt top !
- mark-viveen
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 17 jun 2012 19:29
- Locatie: Zwolle
Re: streetfighter 1098 dynojet pc5, autotune , 02optimizer
Heb je al contact gehad met Michel van Power-point in Tiel..?
Gr,
Mark
Gr,
Mark
- Remquo
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 15 nov 2004 11:57
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: streetfighter 1098 dynojet pc5, autotune , 02optimizer
Ik zeg Rexxer en hier staat waarom.