SF 848 - stap 5: nu nóg zwarter...
- Rules
- donateur
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42
Re: Streetfighter 848 - update
Mooi uitlaatje.
Ik zou hem waarschijnlijk niet kunnen laten liggen en dus gewoon monteren en gaan rijden
Ik zou hem waarschijnlijk niet kunnen laten liggen en dus gewoon monteren en gaan rijden
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse
Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis
Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)
CookieMonsterCorse
Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis
Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)
- Peter65
- donateur
- Berichten: 3582
- Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
- Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur
Re: Streetfighter 848 - update
Dat valt ook inderdaad niet mee, Roel! Alleen heb ik besloten met m'n nieuwe fiets toch maar geen risico op verbrande kleppen te nemen.Rules schreef:Ik zou hem waarschijnlijk niet kunnen laten liggen en dus gewoon monteren en gaan rijden
- Rich
- donateur
- Berichten: 5034
- Lid geworden op: 23 apr 2006 20:52
- Locatie: Lewedorp het middelpunt van Zeeland.
Re: Streetfighter 848 - update
Op tijd voor de 17ePeter65 schreef:Vanochtend een pakketje aan de deur: jawel, de bestelde uitlaat...! Productie en levering (uit Italië) uiteindelijk in 12 dagen na het moment van online bestellen.
Uiteraard gelijk de doos geopend om het geheel eens te inspecteren. De inhoud (waarbij ik de eerste bocht overigens verkeerd om heb gelegd, zie ik nu):
Eerste indruk: bijzonder fraai afgewerkt allemaal! De demper is erg mooi geconstrueerd, mooie kwaliteit carbon. Met de (enigszins complexe) dB-killer er in heeft ie zowaar het E3 keurmerk. Deze mag verwijderd worden 'for racing use only'. Ja ja...
Maar dan nu het minder goede nieuws: uiteraard zal de SF opnieuw moeten worden afgesteld (herschrijven ECU) met deze uitlaat. Blijkt 't bij Biggelaar momenteel hartstikke druk te zijn, met name op de testbank. Gisteren de afspraak vastgelegd voor 13 augustus, dus gaat mijn geduld nog 2 weken op de proef gesteld worden...
- edwincorse
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 21 mei 2011 19:16
Re: Streetfighter 848 - update
Peter, wacht niet op je dealer. Moeilijk hoor om zo'n motor met speciale wensen af te leveren,. Had je de uitlaat bij hem moeten bestellen? Ga nou gewoon naar "the king of kings" Mile Pajics in Genderen. FF googelen. Ik rij met je mee. krijgen we ook nog aardbeien tijdens het wachten.
Laatst gewijzigd door edwincorse op 31 jul 2013 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daan van den Brink
- donateur
- Berichten: 2040
- Lid geworden op: 21 apr 2009 15:21
- Locatie: Den Haag
Re: Streetfighter 848 - update
Die kleppen verbrand je niet in twee weken tijd hoor. Ze zijn niet van boter gemaakt!
Daan van den Brink
ST2
"Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbegrensd als daarbuiten†(Jules Deelder)
ST2
"Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbegrensd als daarbuiten†(Jules Deelder)
- Peter65
- donateur
- Berichten: 3582
- Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
- Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur
Re: Streetfighter 848 - update
Motor komt niet van Biggelaar, Edwin. Zowel bestellen van de SF 848 (bij andere dealer) als van de SC-Project uitlaat is overigens wel in overleg met Biggelaar gegaan.edwincorse schreef:Peter, wacht niet op je dealer. Moeilijk hoor om zo'n motor met speciale wensen af te leveren,. Had je de uitlaat bij hem moeten bestellen? Ga nou gewoon naar "the king of kings" Mile Pajics in Genderen. FF googelen. Ik rij met je mee. krijgen we ook nog aardbeien tijdens het wachten.
- Peter65
- donateur
- Berichten: 3582
- Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
- Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur
Re: Streetfighter 848 - update
Gelukkig wel, zeg!Rich schreef:Op tijd voor de 17e
- janjaapdeluxe
- donateur
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: 12 dec 2006 13:39
- Locatie: Eindhoven
Re: Streetfighter 848 - update
Ben ik even drie weken weg, verkoopt hij zomaar zijn S4R! En koopt hij ook nog eens een SF!
Mooi man, heel veel plezier ermee, ik zie hem binnenkort wel in het echie!
Mooi man, heel veel plezier ermee, ik zie hem binnenkort wel in het echie!
JanJaapdeluxe
S4Rs (2007)
M900 (2000) (verkocht)
- DB-eentje
- Donateur 2012
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 18 sep 2003 18:57
Re: Streetfighter 848 - update
Mooie motor, hè, zo'n Streetfighter. Ik had hiervoor ook een Monster, maar een wereld van verschil (ik had wel een gewone 1000ie).
Je hebt hem al leuk gepimpt.
Wel een vraag, waarom heb je gekozen voor een 848? Ik zou eerder denken, omdat je van een S4R afstapt, zou ik denken dat je dan voor een 1098 gaat?
Had je op beide proefgereden?
Ik vond het verschil namelijk vrij groot en ben blij dat ik voor de 1098 gekozen heb. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Desalniettemin, superfiets!! Heel veel plezier ermee, ik weet uit ervaring dat dat gaat lukken.
Je hebt hem al leuk gepimpt.
Wel een vraag, waarom heb je gekozen voor een 848? Ik zou eerder denken, omdat je van een S4R afstapt, zou ik denken dat je dan voor een 1098 gaat?
Had je op beide proefgereden?
Ik vond het verschil namelijk vrij groot en ben blij dat ik voor de 1098 gekozen heb. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Desalniettemin, superfiets!! Heel veel plezier ermee, ik weet uit ervaring dat dat gaat lukken.
groetjes,
Géja
Kawasaki Z550 => Kawasaki GPZ600r => Bimota DB1 => Ducati Monster 1000ie => Ducati Streetfighter 1098 => Yamaha MT-07 => Ducati Scrambler Icon
Géja
Kawasaki Z550 => Kawasaki GPZ600r => Bimota DB1 => Ducati Monster 1000ie => Ducati Streetfighter 1098 => Yamaha MT-07 => Ducati Scrambler Icon
- Peter65
- donateur
- Berichten: 3582
- Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
- Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur
Re: Streetfighter 848 - update
Dank voor je compliment!DB-eentje schreef:Mooie motor, hè, zo'n Streetfighter. Ik had hiervoor ook een Monster, maar een wereld van verschil (ik had wel een gewone 1000ie).
Je hebt hem al leuk gepimpt.
Wel een vraag, waarom heb je gekozen voor een 848? Ik zou eerder denken, omdat je van een S4R afstapt, zou ik denken dat je dan voor een 1098 gaat?
Had je op beide proefgereden?
Ik vond het verschil namelijk vrij groot en ben blij dat ik voor de 1098 gekozen heb. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Desalniettemin, superfiets!! Heel veel plezier ermee, ik weet uit ervaring dat dat gaat lukken.
Buiten de looks is vooral de zitpositie voor mij een belangrijke reden om voor de SF te kiezen: ik zit er gewoon helemaal precies goed op. Ik keek er stiekem al veel langer naar. Twee jaar geleden was ik met een dealer bijna rond over de aanschaf van een overjarige SF 1098 (die daar al anderhalf jaar met 0 km op de teller in de showroom stond), maar we konden 't toen net niet eens worden over de prijs. Sinds de 'gewone' 1098 niet meer geleverd wordt, is de overgebleven 1098 S versie simpelweg te duur voor mij. Maar de 848 is een prima alternatief: het vermogen is grofweg gelijk aan mijn 'oude' Monster S4R (996), die 122 pk aan het achterwiel had. De eerste indrukken bevestigen dit: ik rijd er makkelijk en vlot op, alleen rijd je wel iets hogere toerentallen. De SF 848 trekt wat minder 'van onderuit' dan de S4R. Daarentegen ga ik er veel makkelijker mee door de bocht. Voor mijn gevoel is de SF veel wendbaarder.
Overigens hoor ik van verschillende SF 1098 rijders dat het vermogen eigenlijk een beetje too much is en dat je je handen toch wel vol hebt aan die fiets. Ik heb die ervaring zelf niet, maar ik rijd in elk geval heerlijk op de SF 848.
- Dominic
- donateur
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 15 jul 2011 15:53
- Locatie: Heerlen
Re: Streetfighter 848 - update
Geweldig mooie fiets Peter! Heel veel plezier ermee maar zo te zien en te lezen gaat dat helemaal goedkomen! :D
If you have everything under control, you’re not moving fast enough.
Ducatisti Limburg groep! (klik!)
1998 Monster 900 (klik!)
Dit ben ik
Ducatisti Limburg groep! (klik!)
1998 Monster 900 (klik!)
Dit ben ik
- DB-eentje
- Donateur 2012
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 18 sep 2003 18:57
Re: Streetfighter 848 - update
Dat was ook de reden dat ik geen "S" gekocht heb, te duur. Ook in verzekering, stuk duurder dan deze "gewone".Peter65 schreef:Dank voor je compliment!DB-eentje schreef:Mooie motor, hè, zo'n Streetfighter. Ik had hiervoor ook een Monster, maar een wereld van verschil (ik had wel een gewone 1000ie).
Je hebt hem al leuk gepimpt.
Wel een vraag, waarom heb je gekozen voor een 848? Ik zou eerder denken, omdat je van een S4R afstapt, zou ik denken dat je dan voor een 1098 gaat?
Had je op beide proefgereden?
Ik vond het verschil namelijk vrij groot en ben blij dat ik voor de 1098 gekozen heb. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Desalniettemin, superfiets!! Heel veel plezier ermee, ik weet uit ervaring dat dat gaat lukken.
Buiten de looks is vooral de zitpositie voor mij een belangrijke reden om voor de SF te kiezen: ik zit er gewoon helemaal precies goed op. Ik keek er stiekem al veel langer naar. Twee jaar geleden was ik met een dealer bijna rond over de aanschaf van een overjarige SF 1098 (die daar al anderhalf jaar met 0 km op de teller in de showroom stond), maar we konden 't toen net niet eens worden over de prijs. Sinds de 'gewone' 1098 niet meer geleverd wordt, is de overgebleven 1098 S versie simpelweg te duur voor mij. Maar de 848 is een prima alternatief: het vermogen is grofweg gelijk aan mijn 'oude' Monster S4R (996), die 122 pk aan het achterwiel had. De eerste indrukken bevestigen dit: ik rijd er makkelijk en vlot op, alleen rijd je wel iets hogere toerentallen. De SF 848 trekt wat minder 'van onderuit' dan de S4R. Daarentegen ga ik er veel makkelijker mee door de bocht. Voor mijn gevoel is de SF veel wendbaarder.
Overigens hoor ik van verschillende SF 1098 rijders dat het vermogen eigenlijk een beetje too much is en dat je je handen toch wel vol hebt aan die fiets. Ik heb die ervaring zelf niet, maar ik rijd in elk geval heerlijk op de SF 848.
Ach en wat betreft het vermogen, beter te veel dan te weinig. Ik vind het niet "te". Heb het ook wel eens gehoord. Ik rij er heerlijk op, ook al gebruik ik alle pk's niet. Het is wel makkelijk dat ze er zijn. Ik vind het fijn dat hij onderin snel oppakt. Hoef maar een beetje aan het gas te draaien en hij gaat al.
Zoals je al zegt, het gaat erom dat je er heerlijk op rijdt! Dat is het belangrijkste (en dat hij er enorm super cool uitziet haha, iemand noemde de mijne al een "Ãœbermonster" haha, vond ik er wel 1 voor een t-shirtje).
Heel veel plezier ermee!!
PS Ik vind de striping op de velgen van je SF ook net iets extra's geven! Mooi!
groetjes,
Géja
Kawasaki Z550 => Kawasaki GPZ600r => Bimota DB1 => Ducati Monster 1000ie => Ducati Streetfighter 1098 => Yamaha MT-07 => Ducati Scrambler Icon
Géja
Kawasaki Z550 => Kawasaki GPZ600r => Bimota DB1 => Ducati Monster 1000ie => Ducati Streetfighter 1098 => Yamaha MT-07 => Ducati Scrambler Icon
- Peter65
- donateur
- Berichten: 3582
- Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
- Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur
Re: Streetfighter 848 - stap 3: nu met open uitlaat
Goed, het was even wachten, maar vandaag was de dag dat de nieuwe uitlaat eronder zou gaan en de SF 848 vervolgens bij Biggelaar op de testbank. Vanochtend voor het werk de fiets in Oisterwijk gebracht en vanavond na werk weer opgehaald. Mijn verwachtingen waren stiekem best hooggespannen, dus een spannende dag. Resultaat:
HO - LY - F#CK...!!! Wát een verschil! Je kent je eigen (nieuwe) fiets niet meer terug.
1. Het resultaat op de testbank is uiteindelijk 130,3 achterwiel-pk's / 97 Nm. Dat is wel even voelbaar anders dan de door de fabriek beloofde 132 krukas-pk's, die door de matige af-fabriek afstelling waarschijnlijk in de praktijk bij lange na niet werden gehaald.
2. De vermogensafgifte is zóveel soepeler geworden! Veel makkelijker aan het gas en de machine trekt aanmerkelijk sterker 'van onderuit' dan eerst.
3. Het GELUID...!!! Waren er mensen die mijn S4R wat luidruchtig vonden? Dit is bijna orgastisch diep en hard! Maar goed ook, want buurman Edwincorse hoorde mij al een paar weken nauwelijks meer wanneer ik door de straat kwam.
Kortom: ik vond 't al een geweldige stuurfiets, maar nu heb ik er ook nog een bak vermogen en een overdonderende desmo-sound bij. Helemaal blij! Nog even wat plaatjes van het resultaat (waarbij de oplettende kijker ziet dat de bevestigingsbeugel van de uitlaat vervangen is door een exemplaar zonder voetsteuntje en ook het linker duostepje verwijderd is):
Wat doe ik hier nog langer achter mijn beeldscherm? Rijden met dat ding...!!!
HO - LY - F#CK...!!! Wát een verschil! Je kent je eigen (nieuwe) fiets niet meer terug.
1. Het resultaat op de testbank is uiteindelijk 130,3 achterwiel-pk's / 97 Nm. Dat is wel even voelbaar anders dan de door de fabriek beloofde 132 krukas-pk's, die door de matige af-fabriek afstelling waarschijnlijk in de praktijk bij lange na niet werden gehaald.
2. De vermogensafgifte is zóveel soepeler geworden! Veel makkelijker aan het gas en de machine trekt aanmerkelijk sterker 'van onderuit' dan eerst.
3. Het GELUID...!!! Waren er mensen die mijn S4R wat luidruchtig vonden? Dit is bijna orgastisch diep en hard! Maar goed ook, want buurman Edwincorse hoorde mij al een paar weken nauwelijks meer wanneer ik door de straat kwam.
Kortom: ik vond 't al een geweldige stuurfiets, maar nu heb ik er ook nog een bak vermogen en een overdonderende desmo-sound bij. Helemaal blij! Nog even wat plaatjes van het resultaat (waarbij de oplettende kijker ziet dat de bevestigingsbeugel van de uitlaat vervangen is door een exemplaar zonder voetsteuntje en ook het linker duostepje verwijderd is):
Wat doe ik hier nog langer achter mijn beeldscherm? Rijden met dat ding...!!!
-
- Donateur 2012
- Berichten: 2633
- Lid geworden op: 28 apr 2010 11:00
- Maykel
- Donateur 2010
- Berichten: 2816
- Lid geworden op: 15 jun 2009 20:44
- Locatie: Tilburg aan de Moezel
Re: Streetfighter 848 - stap 3: nu met open uitlaat
Mooi! Goed werk verricht!
- nove.zero.sei
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 24 okt 2012 20:32
Re: Streetfighter 848 - stap 3: nu met open uitlaat
Peter,
Mooi dat je het resultaat van de testbank zo snel al merkt ! Daarnaast ziet het er strak uit zo´n enkele demper ...
Mooi dat je het resultaat van de testbank zo snel al merkt ! Daarnaast ziet het er strak uit zo´n enkele demper ...
Sjoerd
Ducati 906 Paso - ´92
Ducati 906 Paso - ´92
- splishysplashy
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 23 jun 2011 19:23
- Locatie: Brunssum
Re: Streetfighter 848 - stap 3: nu met open uitlaat
kwijl
nu nog een keer in het echt horen :D
nu nog een keer in het echt horen :D
oude motoren: Hondacr250 1999, Hondacrf250 2006
Huidige motoren: Hondacrf450 2009, Ducati Monster 796
Huidige motoren: Hondacrf450 2009, Ducati Monster 796
- monster ed
- Donateur 2012
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: 20 feb 2010 12:56
- Locatie: Klaaswaal
- Rules
- donateur
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42
Re: Streetfighter 848 - stap 3: nu met open uitlaat
De niet oplettende kijker ziet het nu ookPeter65 schreef:... (waarbij de oplettende kijker ziet dat de bevestigingsbeugel van de uitlaat vervangen is door een exemplaar zonder voetsteuntje en ook het linker duostepje verwijderd is):
Die enkele demper staat de SF wel super goed. Mooier dan de originele pijpen.
Zonder duovoetsteunen en met het fijne uitlaatbeugeltje ziet de motor er erg goed uit. Mooie slanke kont. Prachtig
Flink verschil in vermogen trouwens
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse
Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis
Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)
CookieMonsterCorse
Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis
Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)
- Peter65
- donateur
- Berichten: 3582
- Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
- Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur
Re: Streetfighter 848 - stap 3: nu met open uitlaat
Met de enkele demper is ineens het achterwiel en de constructie met de enkelzijdige brug mooi zichtbaar. Is toch zonde om dat achter die twee lompe dempers te verstoppen? Ik denk alleen nog wel dat ik de bevestiging aan de steun iets ga aanpassen. Ik vind de demper nu wel erg steil omhoog gericht. Iets vlakker, waardoor de demper meer de lijn van het frame volgt, lijkt me fraaier.
Wat betreft de vermogenstoename: ik zal de uitdraai van de testbank nog eens scannen en hier plaatsen.
Wat betreft de vermogenstoename: ik zal de uitdraai van de testbank nog eens scannen en hier plaatsen.
-
- Donateur 2012
- Berichten: 2633
- Lid geworden op: 28 apr 2010 11:00
Re: Streetfighter 848 - stap 3: nu met open uitlaat
Ik verwacht 1 sept. wel power wheelies natuurlijk...
-
- Donateur 2012
- Berichten: 2633
- Lid geworden op: 28 apr 2010 11:00
Re: Streetfighter 848 - stap 3: nu met open uitlaat
Een 1 minuut fotosoepje voor het snelle idee...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Dominic
- donateur
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 15 jul 2011 15:53
- Locatie: Heerlen
Re: Streetfighter 848 - stap 3: nu met open uitlaat
Ziet er strak uit Peter!Peter65 schreef:Met de enkele demper is ineens het achterwiel en de constructie met de enkelzijdige brug mooi zichtbaar. Is toch zonde om dat achter die twee lompe dempers te verstoppen? Ik denk alleen nog wel dat ik de bevestiging aan de steun iets ga aanpassen. Ik vind de demper nu wel erg steil omhoog gericht. Iets vlakker, waardoor de demper meer de lijn van het frame volgt, lijkt me fraaier.
Wat betreft de vermogenstoename: ik zal de uitdraai van de testbank nog eens scannen en hier plaatsen.
Ik zou btw de demper zo laten staan, ziet er lekker agressief uit!
denk ook dat je enkelzijdiige brug verbergt als je de uitlaat omlaag gaat brengen.
Maarre ben ook wel benieuwd naar de sound hiervan
If you have everything under control, you’re not moving fast enough.
Ducatisti Limburg groep! (klik!)
1998 Monster 900 (klik!)
Dit ben ik
Ducatisti Limburg groep! (klik!)
1998 Monster 900 (klik!)
Dit ben ik
- Peter65
- donateur
- Berichten: 3582
- Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
- Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur
Re: Streetfighter 848 - stap 3: nu met open uitlaat
Wow, dat heb je snel gedaan! Inderdaad, zoiets is het idee. Thanks!accezz schreef:Een 1 minuut fotosoepje voor het snelle idee...
- Peter65
- donateur
- Berichten: 3582
- Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
- Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur
Re: Streetfighter 848 - stap 3: nu met open uitlaat
Zaterdag is ie te horen tijdens de DRO te Lelystad en in elk geval ook op 1 september tijdens Olaf's Bommelerwaard-rit. Zoekt u alvast de oordopjes maar even op...Dominic schreef:Maarre ben ook wel benieuwd naar de sound hiervan