Hyper kopen

796, 821, 1100, SP, Hyperstrada
Gebruikersavatar
Duconly
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 sep 2016 09:39

Hyper kopen

Ongelezen bericht door Duconly »

Allemaal lovend over de Hyper?
Heb er van de week een proefrit op gemaakt een 1100. De zit vind ik niet prettig, je zit op de motor ipv erin wat ik fijner vind.
Was onder de indruk van het blok, trekt als een beer, superfijn blokkie dat zeker. Ik ging de snelweg op, boven de 100 word het overleven, boven de 120 nog meer, dus dat beperkt de inzetbaarheid. Nog erger vond ik de vreselijke instabilliteit, als je het stuur iets een tikkie geeft komt er een levengevaarlijke onbelans in de motor, en voelt als een stuk elastiek aan, een ducati onwaardig vind ik. Dus voor mij geen Hyper, jammer, ziet er wel flitsend uit verder.
Ducati 900 SS ie Multistrada 1000DS

Gebruikersavatar
Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2816
Lid geworden op: 15 jun 2009 20:44
Locatie: Tilburg aan de Moezel

Re: Hyper kopen

Ongelezen bericht door Maykel »

Ik heb de 796 en de 821 Hyperstrada gereden (gehuurd) maar de door jou genoemde dingen kan ik niet beamen. Bovenop het voorwiel zitten was voor mij wel 15 minuten wennen.
Instabiliteit niet meegemaakt, snelweg is inderdaad iets minder comfy maar op de Hyperstrada geen enkel probleem. Door het iets hogere ruitje, denk ik. Die zou je ook nog achteraf kunnen kopen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Duconly
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 sep 2016 09:39

Re: Hyper kopen

Ongelezen bericht door Duconly »

Vond het werkelijk heel eng. Blok was geweldig , wat een koppel en idd de zit met m,n 1.92 is ..apart.. maar ree de snelweg 110 of zo, stuur los in m,n handen gaf ietsie een tikkie tegen het stuur en de hele fiets begon te zwabberen, was blij dat ik weer terug was.
Heb ook op de Aprillia factory R Tuono gereden, wat een mooie fiets, had geld al in m,n zak, 2 dikke leo,s eronder maar wat een stom geluid, zeker geen Duc, Naked dus dat is wennen, had het gevoel dat ik op een crossmotor zat, en rauw blok, ook niks voor mij.
Voorlopig maar de SSi houden, echte knalfiets.
Hoewel de motoguzzi lemans 1100,,,wil gewoon wat beter zitten.
Ducati 900 SS ie Multistrada 1000DS

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Hyper kopen

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Heb een hyper 1100S gehad en herken een aantal van je issues, je zit erop ipv erin, snelweg is niet zijn meest favoriete plek maar voor de rest een fantastische gooi en smijt fiets, zelfs op het circuit!
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
Duconly
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 sep 2016 09:39

Re: Hyper kopen

Ongelezen bericht door Duconly »

Je hebt gelijk, ik heb er tekort op gereden. Wil je een motor goed beoordelen moet je er minstens een paar uur op rijden, ik 5 minuten. Heb gisteren een rit gemaakt met 20 andere ducati,s. en daar zaten ook een paar Hyperfietsen bij, sow die knalden met die dingen. Voorrijder was ook een Hyper , wel met een snel blok testaretta of zoiets, in ieder geval een 4 klepper, als een raket dat ding, wheelies of het niks is. Dus zeker wel een pretfiets. Maar niks voor mij wil ook af en toe afstanden rijden.
Ducati 900 SS ie Multistrada 1000DS

Blokstra
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 okt 2012 14:51

Re: Hyper kopen

Ongelezen bericht door Blokstra »

K ben sinds maart in het bezit van een Hyper 1100S na 8 jaar op een 750 SS te hebben gereden. En ja, een naked is wel even wat anders qua wind bescherming. Ik ervaar soms ook een vorm van instabiliteit, maar dit is bij hard optrekken op flinke snelheid. Dit komt doordat de voorkant dan ligt wordt. Ik vermoed dat er iets aan de hand is geweest met die motor, als hij zo zwabbert. Ik ben zelf 1,96, en kan alleen maar zeggen dat het een super geweldige motor is, die fantastisch stuurt. Als ik jou ervaring zo lees, ben je niet de man voor een Hyper, ook niet als hij niet zwabbert. Misschien een Multi? Een Hyper is ook niet gemaakt voor de snelweg.

menneke
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 sep 2003 14:19
Locatie: Boxtel City?

Re: Hyper kopen

Ongelezen bericht door menneke »

Zwabberen lijkt mij inderdaad ook wat anders, heb een hyper sinds 2007 (50k op de teller) en dat nooit gehad. Stuur lekker los in de handen en hij gaat altijd goed.
Tja snelweg is hij niet echt fijn voor, heb een puig ruitje erop gezet en dat maakt wel wat verschil.
Zou graag een trekhaak onder de multi hebben want de hyper is echt leuk in Duitsland.
Was het maar zomer

Gebruikersavatar
Duconly
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 sep 2016 09:39

Re: Hyper kopen

Ongelezen bericht door Duconly »

Ok, bij mij was het zo, rij 120 op de snelweg klein tikkie aan stuur geven, dan slingert de hele fiets, heel eng. Is miss geen normale test maar heb dat nog nooit zo ervaren, gelukkig. Lijkt mij dan bijv. supereng bij harde zijwind, of als je een vrachtauto inhaald en ineens weer de wind voor je kiezen krijgt. Motor moet mij vertrouwen geven en geen eng gevoel.
Ducati 900 SS ie Multistrada 1000DS

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Hyper kopen

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Nooit last van gehad, en naar huis moet ik een dijk af van 8km naar het westen waarbij veel vrachtauto's als tegenligger en met zuidwesten wind krijg je aardige klappen te verwerken. Geen verschil tussen de HM of de superbikes die ik er reed/rij.
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
k749s
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 okt 2008 11:57

Re: Hyper kopen

Ongelezen bericht door k749s »

Ik rij zelf een hyper 796 (had een 1100 in 2007 ) en een 1098
Vind dat de hyper pas op zwabbert als je de motor op zijn top rijd 2++

Misschien mis de motor wat lood aan zijn wielen Kan echt makkelijk knallen met die 796
Dutch Ducati Devils
https://www.facebook.com/dutchducatidev ... ion=stream

NDSM D-Day
Creating events for Ducatisti in & around Amsterdam
"D" for Ducati
https://www.facebook.com/ndsmdday?fref=ts
http://dforducati.nl

Plaats reactie