Hallo,
Voor de Hyper (2008) krijg ik iedere keer de keus tussen een 520 ketting of een 525 ketting. En uiteraard ook voor de tandwielen.
Logisch dat het een set moet zijn, maar wat raden jullie Hyper rijders/kenners aan? 520 of 525?
Ketting 520 of 525
-
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 17 okt 2006 09:39
- Locatie: Utrecht
Re: Ketting 520 of 525
Een 520 setje is alleen voor racers (maar hebben een minder lange levensduur) of motoren met weinig vermogen. Voor je hyper zou ik gaan voor een 525. Volgens mij is dat standaard gemonteerd.
Tegenwoordig Ducatist
- DucATIRadeon
- Donateur 2010
- Berichten: 4654
- Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
- Locatie: bie Azz'n
- Contacteer:
Re: Ketting 520 of 525
dus 748/916/996 hebben weinig vermogen...Geroen schreef:Een 520 setje is alleen voor racers (maar hebben een minder lange levensduur) of motoren met weinig vermogen. Voor je hyper zou ik gaan voor een 525. Volgens mij is dat standaard gemonteerd.
met alle respect: 520 is niet enkel voor racers en motoren met minder vermogen. de kettingen gaan de breedte in omdat de ketting tandwiel(en) breder moeten.
525 is idd standaard maat op de nieuwere vermogende ducs (en dat zijn niet altijd racers en veel vermogen!)
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)
- Hostyle
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 18 jul 2011 17:37
- Locatie: Geldrop
Re: Ketting 520 of 525
525 is meestal standaard, 520 is smaller en lichter maar dus ook kwetsbaarder. Wil je voor die laatste tiendes van seconden gaan op het circuit, dan is een 520 set een logische keus. Op straat zul je er niet direct iets van merken en loop je met een 520 set wat meer risico en zal een en ander wellicht wat sneller slijten.
Op mijn vorige motor zat een 520 set, het zag er mooi uit, maar verder had het voor mij geen meerwaarde. Of de set ook sneller is versleten kan ik niet bevestigen of ontkennen, daarvoor heb ik de motor te kort in bezit gehad. Op mijn 848 komt denk ik de originele set van Ducati en dus gewoon 525.
Op mijn vorige motor zat een 520 set, het zag er mooi uit, maar verder had het voor mij geen meerwaarde. Of de set ook sneller is versleten kan ik niet bevestigen of ontkennen, daarvoor heb ik de motor te kort in bezit gehad. Op mijn 848 komt denk ik de originele set van Ducati en dus gewoon 525.
Cheer up guys, your make up's running... | Foo Fighters
-
- Donateur 2010
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: 04 mei 2009 12:32
- Locatie: Ter apel
Re: Ketting 520 of 525
520 meer dan voldoende enkel voor een 25 kan je makkelijker schakels vinden
900ss
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer
- Robinsoncruisejeweg
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 06 jan 2015 20:36
Re: Ketting 520 of 525
Kwaliteit is belangrijker. Een goede 520 ketting heeft een hogere treksterkte als een goedkope 525.
http://www.didchain.com/chainSpecs.html
http://www.didchain.com/chainSpecs.html