Hypermotard 1100s 2007. Onderhoudsinterval.

796, 821, 1100, SP, Hyperstrada
Jasonx
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 aug 2015 14:40

Hypermotard 1100s 2007. Onderhoudsinterval.

Ongelezen bericht door Jasonx »

Hallo allemaal,

Ik ben Jason uit Rotterdam en ik ben van plan een hyper te kopen deze is uit 2007 en mijn vraag is hoe nou neem je niet met de onderhouds intervallen met namen de grote buiten en kleppen stellen hoor graag hoe jullie hier over denken en wat jullie ervoor betalen. Ze zeggen ook dat distributie ketting om de twee jaar te vervangen hoe staan jullie daar tegenover staat een jaar langer mee te rijden of zeggen jullie van nee .

En heeft iemand voor mij een interval lijstje waar alles opstaat.

Alvast besankt.

Greetz

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Hypermotard 1100s 2007. Onderhoudsinterval.

Ongelezen bericht door TinTin »

http://www.ducati.nl/cms-web/upl/entiti ... enance.pdf
riemen staat 2 jaar voor en zou ik doen voor die prijs (een vastloper kost vele malen meer) maar sommigen rijden er ook 3-4 jaar mee...
Goed onderhoud is belangrijk... voornamelijk voor je rijplezier :grin:
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Jasonx
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 aug 2015 14:40

Re: Hypermotard 1100s 2007. Onderhoudsinterval.

Ongelezen bericht door Jasonx »

TinTin schreef:http://www.ducati.nl/cms-web/upl/entiti ... enance.pdf
riemen staat 2 jaar voor en zou ik doen voor die prijs (een vastloper kost vele malen meer) maar sommigen rijden er ook 3-4 jaar mee...
Goed onderhoud is belangrijk... voornamelijk voor je rijplezier :grin:

TINTIN,

bedankt voor je info, nou heb ik er een op het ook en zogoed als rond.
die heeft verder alle beurten gehad en in 2010 laatste keer de riemen daarna gewoon olie etc in die tijd is er maar 4k mee gereden. is dit dan een heel groot probleem als alles het gewoon goed doet en draait.

ik ga uiteraard wel zsm de grotebeurt laten uitvoeren met kleppenstellen de 12dkm beurt.

hoor graag.

Jason

Gebruikersavatar
Daan van den Brink
donateur
donateur
Berichten: 2040
Lid geworden op: 21 apr 2009 15:21
Locatie: Den Haag

Re: Hypermotard 1100s 2007. Onderhoudsinterval.

Ongelezen bericht door Daan van den Brink »

Ik zou bij die grote beurt ook de riemen laten doen.
Ben je direct weer klaar voor de 2 komende jaren.
Daan van den Brink
ST2

"Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbegrensd als daarbuiten” (Jules Deelder)

Gebruikersavatar
Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2816
Lid geworden op: 15 jun 2009 20:44
Locatie: Tilburg aan de Moezel

Re: Hypermotard 1100s 2007. Onderhoudsinterval.

Ongelezen bericht door Maykel »

Geen/weinig zorgen maken over die riemen:

http://www.ducatifora.com/dutchforum/vi ... lit=riemen
Afbeelding

jms
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2015 18:59

Re: Hypermotard 1100s 2007. Onderhoudsinterval.

Ongelezen bericht door jms »

hoi Jason...laat hier om de 12000km een beurt doen,zit nu op de derde beurt met de hypermotard 1100 van 2008,36000km dus, probeer niets meer te vervangen dan nodig want de dealers verdienen daar stevig aan...een luchtfilter kost hier €65, het is maar €65 zei de dealer toen ik vroeg om de luchtfilter uit te blazen ipv te vervangen...kassa kassa voor de zaak natuurlijk,de dealer keek raar op...mijn remblokken en remvloeistof zijn recent vervangen geweest bij de dealer en die deed ook raar toen ik zei dat de remolie recent bij hem vervangen was en dus niet moest vervangen worden.
Hij doet ook raar als ik zeg dat ik de voorgeschreven 12000km beurt wil, hij zei" normaal gezien doen we een onderhoudsbeurt om de 5000km..." hallo..!!
Heb verleden week een mooie Diavel bijgekocht tweedehands particulier zoals wij dat hier zeggen, die heeft nipt 14000km,bwj 2012,ik heb de originele onderhoudsfacturen erbij gekregen, de Diavel heeft buiten de nieuwe originele luchtfilter een nieuwe gekregen op 4000km en op 12000km,bougies idem...de dealer heeft nieuwe geplaatst op 4000km en 12000km...terug kassa kassa voor de dealer..

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Hypermotard 1100s 2007. Onderhoudsinterval.

Ongelezen bericht door TinTin »

dat is dan een rare dealer... niet een dealer (of anderzins) waar ik (of één van mijn motormaten, ook op andere merken) ooit iets in onderhoud gehad hebben... die doen alleen extra dingen buiten het onderhoudsschema als we daar specifiek om vragen!

welkom op het forum trouwens....
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Plaats reactie