Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

796, 821, 1100, SP, Hyperstrada
Gebruikersavatar
Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2816
Lid geworden op: 15 jun 2009 20:44
Locatie: Tilburg aan de Moezel

Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door Maykel »

Hi gents.

Ik ben tegen deze -bijzonder goedkope- HM796 aan gelopen (hoop dat de link werkt):

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/mot ... b9c5b7a618

Zoals enkelen van jullie al wel eens gehoord hebben, loop ik al langer met de gedachten te stoeien om een HM te gaan rijden. Die 996 is nog altijd mijn ultieme droommotor maar dodelijk voor mijn door RSI/carpaal tunnel syndroom-verrotte rechterpols. Twee motoren houden gaat niet. Hééél erg veel bijleggen ook niet.
Deze HM is echter nog betaalbaar (vanuitgaande van ca. 1500 bijleggen) én mijn tweede favoriete model.
Ik heb de verkoper al gevraagd wat ie voor de mijne (ongeveer) terug gaat geven.
Die 996 moet niet weg, trouwens. Dat even voor de duidelijkheid. Aspirines tegen de pijn zijn altijd nog goedkoper he.

Ehh...maar goed, lang verhaal kort: ik weet niet wat ik ervan moet denken van die witte HM
Er zitten wat leuke dingen opgeschroefd en hij heeft wat kleine lakschades.
Hij moet ook nog geïmporteerd worden, maar dan NOG is hij goedkoper dan een andere 796 van hetzelfde jaar.
BPM zou rond de 600 kosten en volgens mij kan dat kloppen.

Dus..... what's the catch? Wat klopt er niet in dit verhaal?
Waar moet ik op gaan letten (als ik al ga kijken) ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5414
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door mkm »

Tsja, misschien gestolen geweest? Framenummer opvragen? Zitten alle papieren erbij, aankoopfaktuur etc.
Verder wel mooi, compleet en te goedkoop.

Velgen, Marchesini Forged? Zijn die standaard???of een sticker voor de lol.
Zitten de dB killers erbij? (kost 75 of zo, dus ook geen ramp.)

Historie. Alleen riemen of een echte grote beurt?
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door Rules »

Kelpen-Oler ligt in Nederland, wat voor kenteken zit er nu dan op de Duc?
Verder zou ik gewoon eens gaan kijken, voelen, ruiken.
Als de onderhoudsgeschiedenis te achterhalen is, de proefrit voelt goed en alles lijkt te kloppen, dan kun je wel eens een goede koop hebben.
Alleen dat kenteken...Op welk kenteken staat hij nu?
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Het is duidelijk een handelaar. Maaruh bedenk ook dat je qua vermogen een flinke duit in het zakje doet als je van een 4kleps 996 naar een 2kleps 796 gaat........
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door TinTin »

tja... inderdaad gan kijken of het verhaal klopt en je er een goed gevoel bij hebt
Zou wel de RDW ff bellen hoe het zit met import want buiten de BPM volgens mij nog wat kosten... :crybaby:

en deze dan, zelfde uitvoering alleen een jaar jonger en 7.000 minderop de teller... minder goodies en €1750 duurder
Maar voor dat bedrag op NL kenteken en 6 maanden garantie... http://link.marktplaats.nl/710465051
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2816
Lid geworden op: 15 jun 2009 20:44
Locatie: Tilburg aan de Moezel

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door Maykel »

Dit waren mijn vragen:
Beste Evert.

Ik heb mogelijk interesse in je HM.
Eventueel heb ik een 996 in te ruilen (met zowel origineel BiPosto als MonoPosto zitje/zadel, volledig titanium dempers, andere ECU en met alle boekjes erbij) in bijzonder nette staat. Heb jij interesse en aan welk bedrag zit je te denken?
Nog enkele vragen voordat ik ze vergeet.
Wat is trouwens de reden dat deze HM laag geprijsd is? Met de accessoires op deze 796 is €6750-7500 een begrijpelijkere prijs dus waarom is die lichte schade niet verholpen? Zitten alle boekjes erbij? Waarom is het kenteken afgeschermd (of zijn het de originele foto's van de eerdere verkoper)?  Uit welk land komt deze motor?
Kun jij (net als bij die Monster) de invoer regelen en wat zou het mij dan in totaal kosten?

Waarna ik dit antwoord kreeg:
Beste Mike,
Ik heb de gegevens naar een bevriende Dealer gestuurd die meer thuis is in de wat oudere modellen.
De HM is zo laag geprijsd omdat mijn marge er al in zit, inkoop is laag en dat bereken ik door aan mijn kopers.
Ik verkoop liever wat meer motoren snel dan de hoofdprijs ervoor vragen en dan geen doorstroom te hebben, ben het met je eens dat de prijs normaal een stuk hoger zou liggen maar zoals gezegd mijn marge zit erin.
De lichte schade is niet verholpen omdat ik hem zo ingekocht heb, zoals al gemeld in de advertentie kun je ervoor kiezen om het zo te laten of om de onderdelen te vervangen.
Als ik de delen zou vervangen dan moet ik ze bestellen en dat duurt twee weken en zoals eerder gemeld hou ik van een vlotte doorstroom, dat is ook de reden dat ik ze al aanbied voordat ze binnen zijn.

Ik heb dan ook al veel reacties op de Hypermotard en deze zal dan ook voor aankomende dinsdag verkocht zijn vandaar mijn opmerking “wie het eerst komt”…..
Kenteken is afgeschermd omdat ik deze foto’s zo van mijn dealer heb gekregen, motor komt uit Engeland en dat is een groot voordeel omdat ik dan alles kan checken.

Uitdraai van herkomst, km stand en overige zaken wordt met de motor meegeleverd.
Invoer kan ik regelen echter zijn daar extra kosten aan verboden welke je beter in je zak kan houden.
Invoer stelt niets voor en is bij de RDW met een uurtje geregeld, uiteraard krijg je van mij een handleiding mee hoe en wat over de invoer.
Zodra ik een prijs heb doorgekregen voor de 996 zal ik je mailen, in verband met Nachtdienst(vandaar het tijdstip van verzenden) kan dat wat later worden vandaag.

Met vriendelijke groet,
Evert
Bedankt voor de antwoorden jongens.
Kortom: Britse motor en (mogelijk) staat hij hier nog niet. Hij biedt ze immers aan voordat ze er zijn.
Blijft raar dat er veel meer aan verdiend kan worden, maar dat ie dat niet doet.
Ik wacht even af wat hij gaat geven voor die 996.

@Surfroy: mwa, dat vermogen spreek ik zelden voor de volle 100% aan; misschien als ik me even helemaal uit wil leven op de snelweg, maar dat kan niet meer ongestraft.
Met mijn gewicht (62 kg) wordt zelfs een Solex nog een kanon.
Ik geef meer de voorkeur voor wat langzamers maar wel wendbaarder.
Wie weet draai ik weer als een blad aan de boom om, als ik de garage weer inloop en die 996 weer zie hoor...
Maar dan voel ik mijn pols ook weer tintelen....
Afbeelding

accezz
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 2633
Lid geworden op: 28 apr 2010 11:00

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door accezz »

Thanks voor de tip, ik ga vanmiddag gelijk even kijken bij dit speeltje. :heat:

Ik weet het niet.. misschien klopt de prijs wel zonder gekke dingen. Hij heeft lichte schade, je moet hem importeren... niet echt ideale verkoopsituatie. Dus deze verkoper kiest voor zeer scherpe prijs om er snel vanaf te zijn?

Edit: opeens staat er een extra post van je boven en is mijn reply zinloos :grin:

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5414
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door mkm »

Engelse import, dus ook koplamp ombouwen.
Zie topic over import 999 vanuit Engeland.
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door TinTin »

Maykel schreef:Kortom: Britse motor en (mogelijk) staat hij hier nog niet. Hij biedt ze immers aan voordat ze er zijn.
Blijft raar dat er veel meer aan verdiend kan worden, maar dat ie dat niet doet.
Ik wacht even af wat hij gaat geven voor die 996.
ik zou ook bij Sanders Tweewielers eens informeren wat ze voor de 996 geven als je die daar voor hun Hyper in zou ruilen... gewoon als referentie
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door TinTin »

mkm schreef:Engelse import, dus ook koplamp ombouwen.
Zie topic over import 999 vanuit Engeland.
149 euro bij Opheij http://www.ebay.nl/itm/Ducati-Hypermota ... ftradteile
of een geschaafd gevalletje voor €49: http://link.marktplaats.nl/710319969 :crazy:
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door Rules »

TinTin schreef:
Maykel schreef:Kortom: Britse motor en (mogelijk) staat hij hier nog niet. Hij biedt ze immers aan voordat ze er zijn.
Blijft raar dat er veel meer aan verdiend kan worden, maar dat ie dat niet doet.
Ik wacht even af wat hij gaat geven voor die 996.
ik zou ook bij Sanders Tweewielers eens informeren wat ze voor de 996 geven als je die daar voor hun Hyper in zou ruilen... gewoon als referentie
Zou ik ook doen. Dan kun je straks de verschillende bedragen vergelijken en je keuze maken.
Het verhaal van die Evert klinkt trouwens niet raar. Maar als ik voor €1.000,- meer een NL fiets kan kopen die niet meer ingevoerd hoeft te worden, dan zou ik toch wel twijfelen. Ondanks de extra's op de Engelse fiets. Natuurlijk wel afhankelijk van je portemonee :wink:
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
Peter65
donateur
donateur
Berichten: 3582
Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door Peter65 »

Als ik mijn mooie 996 ergens zou moeten achterlaten, zou ik toch wel een beetje vertrouwen in de opvolger willen hebben. Wat dat betreft scoort die HM van Sanders vele malen beter dan het rammelende verhaal bij die Engelse fiets (omvalschade, nog niet op kenteken, gegevens op de verkoopsite die gedeeltelijk niet kloppen, etc.).

Wat de kosten van die Engelse Hyper betreft, telt u even mee?

€ 5.750,- aanschaf
€ 700,- BPM
€ 200,- kosten kenteken (incl. RDW keuring, inschatting)
€ 150,- ombouw koplamp (inschatting, volgens mij moet je bij een Hyper toch echt een andere reflector hebben)
€ 6.800,- totaal

Dan mag je er mee de weg op en hebben we 't nog niet eens gehad over het opknappen van de omvalschade. En heb je geen garantie, terwijl je qua prijs al aardig in de buurt van die HM van Sanders komt.

accezz
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 2633
Lid geworden op: 28 apr 2010 11:00

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door accezz »

Kijk, Peter komt met een goed advies. Misschien beter even doorsparen en vertrouwd kopen?

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door TinTin »

Peter65 schreef:Als ik mijn mooie 996 ergens zou moeten achterlaten, zou ik toch wel een beetje vertrouwen in de opvolger willen hebben. Wat dat betreft scoort die HM van Sanders vele malen beter dan het rammelende verhaal bij die Engelse fiets (omvalschade, nog niet op kenteken, gegevens op de verkoopsite die gedeeltelijk niet kloppen, etc.).

Wat de kosten van die Engelse Hyper betreft, telt u even mee?

€ 5.750,- aanschaf
€ 700,- BPM
€ 200,- kosten kenteken (incl. RDW keuring, inschatting)
€ 150,- ombouw koplamp (inschatting, volgens mij moet je bij een Hyper toch echt een andere reflector hebben)
€ 6.800,- totaal

Dan mag je er mee de weg op en hebben we 't nog niet eens gehad over het opknappen van de omvalschade. En heb je geen garantie, terwijl je qua prijs al aardig in de buurt van die HM van Sanders komt.
dus...
€6.800 subtotaal rijdend
€400 omvalschade herstellen (als je het daar voor redt)
€200 onvoorzien (duurdere koplamp, spuitwerk, andere dingetjes die toch neit helemaal jofel zijn op het 2e gezicht)
dan ben je er al...

Misschien geeft Sanders substantieel meer voor je 996... dan is het snel bekeken denk ik

succes met de denk/zoektocht :ok:
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door TinTin »

en als je niet te veel vermogen in wil leveren... wellicht kan je een deal maken voor de Hyper 1100 met Floris
dutchforum/viewtopic.php?f=44&t=32267&v ... ad#p471999
(biedingen op MP staan op €7200)
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 4328
Lid geworden op: 24 mei 2004 12:15
Locatie: kaas city

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door Martwin »

zou ik eerder die van floris nemen..
riding a ducati is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my ducati.

Ducati 916s(996), Monster 1100 Evo

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011
Pr assen 1.51.720 DQ 2012





http://www.motorkledingreparatie.nl
http://www.hyperpro.com

accezz
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 2633
Lid geworden op: 28 apr 2010 11:00

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door accezz »

Zit die wel nog met zijn 996 te kijken en we weten allemaal hoe de verkoop het doet momenteel... dus daar moet je willen/zin in hebben.

Gebruikersavatar
Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2816
Lid geworden op: 15 jun 2009 20:44
Locatie: Tilburg aan de Moezel

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door Maykel »

Goeie tips, mannen. Dank jullie wel. Ik krab, as we speak, achter mijn oren. :smile:
Een 1100 zou inderdaad leuker zijn, ware het niet dat ik een Oempaloempa ben van +/- 1.68m.
Ik ga dus nie passen op een 1100 nie; de 796 is echter al verlaagd én wat lichter.
Ik zal heus wel weg kunnen rijden op een 1100, maar dat omlazeren bij een stoplicht of op een stoepje is zo lullig. :smile:
Afbeelding

accezz
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 2633
Lid geworden op: 28 apr 2010 11:00

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door accezz »

Haha ja zelf vorige week op de nieuwe SP gezeten, teentje aan de grond, echt hoog! Maar die 1100 kan op zich wel verlaagd worden qua veer neem ik aan? Het zou natuurlijk wel jammer zijn als je toch spijt krijgt van een 796 blok ipv 1100 blok.

Keuzes keuzes...

Gebruikersavatar
Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 4328
Lid geworden op: 24 mei 2004 12:15
Locatie: kaas city

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door Martwin »

Maykel schreef:Goeie tips, mannen. Dank jullie wel. Ik krab, as we speak, achter mijn oren. :smile:
Een 1100 zou inderdaad leuker zijn, ware het niet dat ik een Oempaloempa ben van +/- 1.68m.
Ik ga dus nie passen op een 1100 nie; de 796 is echter al verlaagd én wat lichter.
Ik zal heus wel weg kunnen rijden op een 1100, maar dat omlazeren bij een stoplicht of op een stoepje is zo lullig. :smile:
ik ben 1.72 m`n vriendin is 1.67 en die past er ook op(1 voet aan de grond), het zadel is wel vervangen door een comfort seat , dat is iets lager en zit iets harder.
als de parkeerplaats niet helemaal mee werkt stap ik liever af dan ik afga voor een vol terras :sunglasses: :sunglasses:
riding a ducati is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my ducati.

Ducati 916s(996), Monster 1100 Evo

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011
Pr assen 1.51.720 DQ 2012





http://www.motorkledingreparatie.nl
http://www.hyperpro.com

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door fedde71 »

Zou bij Sanders eens vragen is mooi weer rij er heen met je 996 en kijk wat ze doen qua inruil etc. heb je alles goed op een rijtje kan je goed vergelijken en heb je een NL fiets met minder km en zonder schade en als je € 300 of € 400 duurder uit bent bij Sanders zou ik het doen heb je ook nog garantie maar kan natuurlijk niet in de welbekende portemonnee kijken.

Wat je ook doet, succes!!
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5414
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door mkm »

Heb je al op een hyper gereden Maykel? Je 996 stuurt superstrak, een hyper is, nu ja, beetje hyper met sturen.
Probeer ze eens uit, de hyper 796 en de 1100, maar rij ook eens op de Monsters. (bij de Monsters kun je een 2 cm lager comfort zadel kopen).
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/

Gebruikersavatar
Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2816
Lid geworden op: 15 jun 2009 20:44
Locatie: Tilburg aan de Moezel

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door Maykel »

Nog geen ene meter, Mark. :fart:
Ik heb al wel heel wat keren op zo'n ding gezeten (verschillende versies) en de laatste keer was bij de Bella Olandarit in Zaltbommel (en die HM was veels te hoog).
De zithouding an sich (dus voeten op de pegs, stuur losjes in de handen) is voor mij al veel beter dan bij alle superbikes/supersports (inclusief de oude SS'jes).
Monsters (beter gezegd: de oudere types) heb ik vroeger al eens overwogen, maar de tankgrootte en zadelbreedte passen niet echt bij mij. Het voelde me wat te log; misschien dat de nieuwere versies anders aanvoelen; who knows. Ook nog nooit op gereden, eigenlijk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rich
donateur
donateur
Berichten: 5034
Lid geworden op: 23 apr 2006 20:52
Locatie: Lewedorp het middelpunt van Zeeland.

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door Rich »

Als je van de 996 overstapt op een nieuw type Monster heb je zoiets van waaahh het stuurt zo licht als een brommertje..
Ik heb al eens gewisseld van motor met mijn motormaatje...
Dan voelt de 996 een beetje als een ehhh vrachtwagen..
Groeten Rich (moderator)
Ducati 996s => 997s 147 w-pk
AfbeeldingAfbeelding
Dit ben ik
Made in Italy
PR Assen 1:59.041

Gebruikersavatar
cvhooij
Berichten: 1677
Lid geworden op: 01 jun 2007 19:21
Locatie: Teteringen

Re: Hypermotard 796 gezien: advies wanted!

Ongelezen bericht door cvhooij »

Maykel schreef:Nog geen ene meter, Mark. :fart:
Ik heb al wel heel wat keren op zo'n ding gezeten (verschillende versies) en de laatste keer was bij de Bella Olandarit in Zaltbommel (en die HM was veels te hoog).
De zithouding an sich (dus voeten op de pegs, stuur losjes in de handen) is voor mij al veel beter dan bij alle superbikes/supersports (inclusief de oude SS'jes).
Monsters (beter gezegd: de oudere types) heb ik vroeger al eens overwogen, maar de tankgrootte en zadelbreedte passen niet echt bij mij. Het voelde me wat te log; misschien dat de nieuwere versies anders aanvoelen; who knows. Ook nog nooit op gereden, eigenlijk.
Gewoon een keer doen, bij de Demo-truck. Kan je ze allebei proberen.
DUCATI Monster 1100 Evo
Ducati Monster 696+ (juli 2010 - oktober 2014)

“The major building block of the universe is stupidity.” F.Z.

Plaats reactie