bandenspanning

796, 821, 1100, SP, Hyperstrada
Gebruikersavatar
lucky ducy
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mar 2004 15:30
Locatie: APELDOORN
Contacteer:

bandenspanning

Ongelezen bericht door lucky ducy »

Wat is de juiste bandenspanning voor de hyper met diablo corsa III banden,in het boekje staat 2.2 voor en achter maar is dit niet te weinig?
www.luckyducyperformance.nl
beter 2 dikke klappen als 4 pufjes

Gebruikersavatar
SnajYor
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jun 2012 00:52
Locatie: Scheemda

Re: bandenspanning

Ongelezen bericht door SnajYor »

Lagere spanning = meer grip!! Met betrekking tot de kosten, lagere spanning is ook meer slijtage. Persoonlijk vind ik ( ook al heb ik zelf geen Hypermotard maar een 748S) dat een lagere spanning wel en veiliger gevoel geeft met bijvoorbeeld een knee down enz. Heb er een hekel aan als in 1x de voor of achterband begint te glijden!!

Dus ik zal zeggen, persoonlijke afweging ! En met oog op t budget, kun je kiezen voor de zachtere of hardere spanning.

Gr.

Gebruikersavatar
splishysplashy
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 jun 2011 19:23
Locatie: Brunssum

Re: bandenspanning

Ongelezen bericht door splishysplashy »

lucky ducy schreef:Wat is de juiste bandenspanning voor de hyper met diablo corsa III banden,in het boekje staat 2.2 voor en achter maar is dit niet te weinig?
ef als eerst:P ik ben geen expert:P

tsja zoiets staat ook opgegeven bij mijn duc en word ook geadviseert maar ik vind het ook veel fijner rijder met strakke banden dus ik heb mijn banden spanning op 2.5 A 2.4 V.
nog geen problemen ervaren.
oude motoren: Hondacr250 1999, Hondacrf250 2006
Huidige motoren: Hondacrf450 2009, Ducati Monster 796

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: bandenspanning

Ongelezen bericht door Rules »

SnajYor schreef:Lagere spanning = meer grip!! Met betrekking tot de kosten, lagere spanning is ook meer slijtage. Persoonlijk vind ik ( ook al heb ik zelf geen Hypermotard maar een 748S) dat een lagere spanning wel en veiliger gevoel geeft met bijvoorbeeld een knee down enz. Heb er een hekel aan als in 1x de voor of achterband begint te glijden!!

Dus ik zal zeggen, persoonlijke afweging ! En met oog op t budget, kun je kiezen voor de zachtere of hardere spanning.

Gr.
Met hogere bandenspanningen rij je de knieën ook wel aan de grond als je dat wilt :wink:
En ik heb nog nooit last gehad van een glijdend bandje. Alleen af en toe op een natte witte streep.
Lagere spanning is neit altijd meer grip. ga jij maar eens rijden met 1,5 bar in de bandjes... :grin:

Bandenspanning is persoonlijk en gewoon proberen wat je prettig vindt. 2,2 bar V en A is naar mijn mening wel erg zacht. Ik zou eerder 2,5 V en 2,7 A doen. Maar dat moet je gewoon even proberen.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: bandenspanning

Ongelezen bericht door surfroy01 »

No problemo, ik zelf reed met 2,2 voor en 2,3 achter met de HM voor openbare weg, op het circuit werd dat 1,9 en 2,0!
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
SnajYor
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jun 2012 00:52
Locatie: Scheemda

Re: bandenspanning

Ongelezen bericht door SnajYor »

Lagere spanning is neit altijd meer grip. ga jij maar eens rijden met 1,5 bar in de bandjes... :grin:
Ik zal t proberen Roel... ( je snapt zelf ook wel dat 1.5 geen normale bandenspanning is ) lager bedoel ik 2.0/ 2.3 mee. Maar vooruit met de geit, als jij nou probeert om er 3.5 in te gooien, kijkt of t dan nog lekker rijd ( als die niet knapt ) dan test ik t wel ff met 1.5 :crazy:

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: bandenspanning

Ongelezen bericht door surfroy01 »

En lagere spanning warmt eerder op! Wordt het te warm dan zorg je voor expansieruimte doordat de spanning op kan lopen. Dus win win situatie meer grip in begin en minder slijtage door spanning die toch oploopt. Daarom op circuit altijd rond de 2 bar erin! Openbare weg en circuit is 10% verschil als vuistregel.
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Plaats reactie