Vork veranderen!

Sport 1000, GT1000 & Paul Smart 1000LE
bart librecht
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 dec 2012 12:14

Vork veranderen!

Ongelezen bericht door bart librecht »

Heb mogelijkheid om vorkbenen,radicale remklauwen en bijpassende remschijven te kopen van een 848,passen deze zonder problemen in mijn sport 1000??zou T-stuk en kroonplaat blijven behouden!

imco
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 apr 2006 13:59

Re: Vork veranderen!

Ongelezen bericht door imco »

Tijd geleden, beste Bart is dit ooit gelukt?

Der Torch
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 apr 2015 10:27

Re: Vork veranderen!

Ongelezen bericht door Der Torch »

Superbikes hebben andere offset van T-stuk. Offset van de sport classic is kleiner. Het past wel meen ik, maar je verandert dus wel je offset. De diameter van de poten is van de superbikes ook dikker, meen 53 boven en 56 onder. Die van de sportclassic 50/54 dacht ik. Mooiste optie is een cmc gefreesd t-stuk met kroonplaat in de juiste offset en diameter naar wens zodat je een superbikes voorvork kan monteren. Reken voor een mooie CNC gefreesd T-stuk met kroonplaat rustig op 800-1000 euro.

Gebruikersavatar
Spartaan
Berichten: 572
Lid geworden op: 16 apr 2010 07:50
Contacteer:

Re: Vork veranderen!

Ongelezen bericht door Spartaan »

Der Torch schreef:Superbikes hebben andere offset van T-stuk. Offset van de sport classic is kleiner. Het past wel meen ik, maar je verandert dus wel je offset. De diameter van de poten is van de superbikes ook dikker, meen 53 boven en 56 onder. Die van de sportclassic 50/54 dacht ik. Mooiste optie is een cmc gefreesd t-stuk met kroonplaat in de juiste offset en diameter naar wens zodat je een superbikes voorvork kan monteren. Reken voor een mooie CNC gefreesd T-stuk met kroonplaat rustig op 800-1000 euro.
Ik meen mij te herinneren dat de diameters van S4RS poten het zelfde waren.
Zoek even Öhlins in een 748 onder superbikes

Der Torch
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 apr 2015 10:27

Re: Vork veranderen!

Ongelezen bericht door Der Torch »

Klopt deze passen 1 op 1 erin (is ook geen superbike). Wel redelijk schaars.

PeterS4
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 sep 2003 10:43
Locatie: in de buurt van Schiphol...

Re: Vork veranderen!

Ongelezen bericht door PeterS4 »

Heb zelf een S4 vork in mn Sport1000. Had liever destijds een S4R vork gewild maar niet gevonden.
Upgrade met Hyperpro doet wonderen (voor en achter), niet zo goed als een Ohlins maar alleszins acceptabel nu.
--- La Vita e Bella, vooral op m'n Sport1000 ---

Plaats reactie