toerenbegrenzer
- stellabianca
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 24 mar 2007 11:46
- Locatie: Hoekse Waard
- Contacteer:
toerenbegrenzer
't Zal ongetwijfeld een uitgemolken vraag zijn maar ik weet het niet.
Wanneer zet de toerenbegrenzer in bij een 1000 Ds blok en hoe werkt dat zo'n beetje. Waar kan ik evt meer vinden hierover (ieg niets in het instructieboekje)..
gr
Wanneer zet de toerenbegrenzer in bij een 1000 Ds blok en hoe werkt dat zo'n beetje. Waar kan ik evt meer vinden hierover (ieg niets in het instructieboekje)..
gr
-
- donateur 2007
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 13 okt 2006 23:29
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
-
- donateur
- Berichten: 6094
- Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
- Locatie: Teutoburgerwald e.o.
- Contacteer:
die begrenzer zit in de computer, die gooit gewoon wat kranen dicht zeg maar
Ducati Stoer en Aaibaar
- stellabianca
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 24 mar 2007 11:46
- Locatie: Hoekse Waard
- Contacteer:
Op de injectiefietsen wordt de benzine toevoer afgesloten (dacht ik).stellabianca schreef:Oke, dat is duidelijk. Beschrijving wat er gebeurt KLOPT precies. 8200 revs dus. Toch vreemd dat ik daarover niets in het instructieboekje las.
dank voor de reacties.
Maar hoe het werkt zal ik wel eens navragen.
iets over de 9000 toeren zul je bedoelen.......en dan zit je helemaal te schudden op je bikeNiceDoggy schreef:Bij 8200 Toeren. Geen twijfel over mogelijk op het moment dat ie dat doet. Het blok begint dan namelijk keihard te hakken en te haperen en je verliest meteen snelheid! Gewoon een keer doortrekken in zijn 2 ofzo en je weet meteen voor eens en voor altijd wat er gebeurt.
probeer het eens uit zou'k zegge
-
- donateur 2007
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 13 okt 2006 23:29
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Nee hoor, echt bij 8200 (op de Sport 1000). Ik weet het zeker want het gebeurt me (helaas) vaak genoeg!duCATJE schreef:iets over de 9000 toeren zul je bedoelen.......en dan zit je helemaal te schudden op je bikeNiceDoggy schreef:Bij 8200 Toeren. Geen twijfel over mogelijk op het moment dat ie dat doet. Het blok begint dan namelijk keihard te hakken en te haperen en je verliest meteen snelheid! Gewoon een keer doortrekken in zijn 2 ofzo en je weet meteen voor eens en voor altijd wat er gebeurt.
probeer het eens uit zou'k zegge
-
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 15 sep 2003 10:43
- Locatie: in de buurt van Schiphol...
Dat kan, maar bij mij is het toch echt over de 9000 toeren, helemaal precies kan ik het niet zeggen omdat de boel dan begint te schudden en dan hebbie andere dingen aan je hoofdNiceDoggy schreef:Nee hoor, echt bij 8200 (op de Sport 1000). Ik weet het zeker want het gebeurt me (helaas) vaak genoeg!duCATJE schreef:iets over de 9000 toeren zul je bedoelen.......en dan zit je helemaal te schudden op je bikeNiceDoggy schreef:Bij 8200 Toeren. Geen twijfel over mogelijk op het moment dat ie dat doet. Het blok begint dan namelijk keihard te hakken en te haperen en je verliest meteen snelheid! Gewoon een keer doortrekken in zijn 2 ofzo en je weet meteen voor eens en voor altijd wat er gebeurt.
probeer het eens uit zou'k zegge
-
- donateur 2007
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 13 okt 2006 23:29
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Hmm, gezien de reacties grijpt de begrenzer bij mij wat erg snel in. Jammer want ik zou die 800 rpm extra er graag bij hebbben gehad.duCATJE schreef:Dat kan, maar bij mij is het toch echt over de 9000 toeren, helemaal precies kan ik het niet zeggen omdat de boel dan begint te schudden en dan hebbie andere dingen aan je hoofdNiceDoggy schreef:Nee hoor, echt bij 8200 (op de Sport 1000). Ik weet het zeker want het gebeurt me (helaas) vaak genoeg!duCATJE schreef:iets over de 9000 toeren zul je bedoelen.......en dan zit je helemaal te schudden op je bikeNiceDoggy schreef:Bij 8200 Toeren. Geen twijfel over mogelijk op het moment dat ie dat doet. Het blok begint dan namelijk keihard te hakken en te haperen en je verliest meteen snelheid! Gewoon een keer doortrekken in zijn 2 ofzo en je weet meteen voor eens en voor altijd wat er gebeurt.
probeer het eens uit zou'k zegge
-
- donateur
- Berichten: 4141
- Lid geworden op: 28 apr 2005 18:06
- Locatie: Rand v. Teutoburger Wald
- Contacteer:
Als het in de computer zit, moet je dat toch kunnen laten aanpassen?NiceDoggy schreef:Hmm, gezien de reacties grijpt de begrenzer bij mij wat erg snel in. Jammer want ik zou die 800 rpm extra er graag bij hebbben gehad.duCATJE schreef:Dat kan, maar bij mij is het toch echt over de 9000 toeren, helemaal precies kan ik het niet zeggen omdat de boel dan begint te schudden en dan hebbie andere dingen aan je hoofdNiceDoggy schreef:Nee hoor, echt bij 8200 (op de Sport 1000). Ik weet het zeker want het gebeurt me (helaas) vaak genoeg!duCATJE schreef: iets over de 9000 toeren zul je bedoelen.......en dan zit je helemaal te schudden op je bike
probeer het eens uit zou'k zegge
-
- donateur 2007
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 13 okt 2006 23:29
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Dat weet ik niet. Maar ik ga er niet aan laten zitten want hij loopt voor de rest als een trein (Termi's met CPU en Luchtfilter)!! Ik let gewoon op de toerenteller en dat gaat het meestal wel goed. Alleen zegt mijn gevoel dat ie eigenlijk iets verder zou willen (998 gewend). Maar zoals eerder gezegd. Hij levert zijn maximale prestaties al onder de 8000 dus het is niet echt een probleem.Kuncing schreef:Als het in de computer zit, moet je dat toch kunnen laten aanpassen?NiceDoggy schreef:Hmm, gezien de reacties grijpt de begrenzer bij mij wat erg snel in. Jammer want ik zou die 800 rpm extra er graag bij hebbben gehad.duCATJE schreef:Dat kan, maar bij mij is het toch echt over de 9000 toeren, helemaal precies kan ik het niet zeggen omdat de boel dan begint te schudden en dan hebbie andere dingen aan je hoofdNiceDoggy schreef: Nee hoor, echt bij 8200 (op de Sport 1000). Ik weet het zeker want het gebeurt me (helaas) vaak genoeg!
- superduc
- Donateur 2010
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 16 sep 2003 22:45
- Locatie: dussen
Nee heeft daar niets mee temaken, het toerental waarbij de begrenzer ingrijpt is vast gelegd in de ECUduCATJE schreef:Kan het ook met het inrijden te maken hebben?
Vind het wel vreemd dat er verschil in zit!
Ik heb er een keer een aangepaste ECU erop gezet en daardoor is de begrenzer een 600 toeren opgeschoven (nu ongeveer 9400 toeren)
In het algemeen is hoe groter de cilinder inhoud hoe lager het max toerental
Dus een 900 kan meer toeren maken als een 1100 of je moet gaan werken met duurder spul (lichter) in het blok
Ik vind dat Bagster hoezen verboden moeten worden (op een monster)
-
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 jun 2004 17:38
-
- donateur 2007
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 13 okt 2006 23:29
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Kan bij mij ook goed 8500 toeren zijn hoor. Zo goed kan ik al rijdend niet kijken. Maar zeker niet hoger. En voor wat betreft dat rijden op koppel, daar heb je helemaal gelijk in !!!!Duc900 schreef:Het 1000DS blok van m'n supersport komt bij 8500 toeren in de begrenzer, op vermogensbank. Zit inderdaad in de computer. Met een rapidbike kan je max toerental verhogen. Heeft volgens mij niet zo veel zin om zover door te trekken. Een 1000 moet je op koppel rijden.
dick
- duccie999
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 30 dec 2003 23:01
- Locatie: alkmaar
Ikzelf heb ook de neiging om te zeggen bij 9000 toeren, zelfde als pannie, waarschijnlijk heeft dit te maken met termi's en de nieuwe ECU die daarbij gemonteerd wordt. Misschien dat standaard 8200 tpm is? Hoewel ik dat weer niet kan rijmen met het verhaal van Nicedoggy, heeft toch ook termies.
grt Sybe
grt Sybe
kan er geen genoeg van krijgen.. vanaf 89 Cagiva Allazurra (naar 650 Pantah) 2x, 750 Sport, ST2, R1100S (2x), 999 + ST2, Classic Sport1000 (1e serie, monoposto) + Multi 1000DS, 1,5 jr niets ;-, nou ja, CS in de garage) vanaf nu MST 1100 S!
- pannie
- donateur 2008
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 08 jan 2004 15:38
- Locatie: Lelystad
Kan, maar ik heb geen Termi's. Ik heb wel open Startwin pijpen. Luchtfilter is nog standaard.duccie999 schreef:Ikzelf heb ook de neiging om te zeggen bij 9000 toeren, zelfde als pannie, waarschijnlijk heeft dit te maken met termi's en de nieuwe ECU die daarbij gemonteerd wordt. Misschien dat standaard 8200 tpm is? Hoewel ik dat weer niet kan rijmen met het verhaal van Nicedoggy, heeft toch ook termies.
grt Sybe
Na een paar Monsters en een Sport 1000 nu een St2.
Super. Ducati rules!
Super. Ducati rules!
-
- donateur 2007
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 13 okt 2006 23:29
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Ik heb de discussie een beetje vertroebeld.
In het weekend heb ik hem een paar keer gecontroleerd de begrenzer ingejaagd. Inderdaad, hij zit net onder de 9000 rpm..
Waarschijnlijk was ik in verwarring omdat ik bij ingrijpen van de begrenzer pas kijk als ik al in een reflex van schrik mijn gas heb terug geschroefd. Ja en dan zou ie wel eens al wat lager kunnen staan.
In het weekend heb ik hem een paar keer gecontroleerd de begrenzer ingejaagd. Inderdaad, hij zit net onder de 9000 rpm..
Waarschijnlijk was ik in verwarring omdat ik bij ingrijpen van de begrenzer pas kijk als ik al in een reflex van schrik mijn gas heb terug geschroefd. Ja en dan zou ie wel eens al wat lager kunnen staan.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28 jun 2011 23:22
Re: toerenbegrenzer
Hey iedereen,
Als ik het goed begrijp slaagt de toerentelbegrenzen dus in bij 8200 standaard en met aangepaste ecu en termis tegen de 9000?
groetjes
Als ik het goed begrijp slaagt de toerentelbegrenzen dus in bij 8200 standaard en met aangepaste ecu en termis tegen de 9000?
groetjes