Uitlaat opnieuw vullen

Voor moderne Ducati (superbike, supersport, sporttouring, monster, multistrada, etc) gerelateerde onderwerpen die niet in de andere fora passen. DUS GEEN TECHNISCHE VRAGEN OF OPMERKINGEN!
Gebruikersavatar
Duclaasie
Berichten: 1718
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
Locatie: Willemsoord

Uitlaat opnieuw vullen

Ongelezen bericht door Duclaasie »

Wie heeft er ervaring met opnieuw vullen van uitlaat dempers? Gereedschap heb ik wel, maar welke vulling werkt het beste in een setje carbon Laser uitlaten? Ik kom zowel dempingswol als ook matten tegen, wat zijn de verschillen hier in? Ik zoek de meest duurzame oplossing, zodat ik voorlopig niet weer hoef.
Proud to be Loud

Gebruikersavatar
Duclaasie
Berichten: 1718
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
Locatie: Willemsoord

Re: Uitlaat opnieuw vullen

Ongelezen bericht door Duclaasie »

Niemand?
Proud to be Loud

Gebruikersavatar
tedjeparre
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 jun 2017 19:06

Re: Uitlaat opnieuw vullen

Ongelezen bericht door tedjeparre »

Hoi Duclaasie, Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar wat ik lees is er speciaal dempingswol voor de vulling. Daarna weer dicht maken met gasdichte rvs popnagels.
Monster695 Dark 2008 (dagelijks)
900 SS '93 (hobby)

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: Uitlaat opnieuw vullen

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

heb ooit vlak voor de clubrace de carbon dempers van de 900SS opnieuw gevuld, matjes bij motoport assen gekocht die oorspronkelijk voor een 916 waren.
dempers uitelkaar, oude stoffelijke resten verwijderd en de nieuw strak over de pijp gewikkeld, ijzerdraadje op 2 plekken en afwerken met aluminiumtape zodat het niet rafelt wanneer de carbon huls erover getrokken worden.
goed richten, gaatjes uitlijnen voordat de huls over de voorste aansluiting komt! voor het mooie idd rvs gasdichte nagels er in, ik had alleen aluminium popnagels en die gebruikt, was prima en dicht na de clubrace nog steeds goed zonder lekkage...

wil je duurzaam? neem originele dempers, of dempers met metalen huls ipv carbon.
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Uitlaat opnieuw vullen

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Ik heb van mijn uitlaten vorig jaar de vulling en hulzen vervangen en materiaal uit de UK vandaan gehaald. Weet niet of dat handig is heden ten daage met Brexit......https://pjengineering.co.uk/
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
janjaapdeluxe
donateur
donateur
Berichten: 1215
Lid geworden op: 12 dec 2006 13:39
Locatie: Eindhoven

Re: Uitlaat opnieuw vullen

Ongelezen bericht door janjaapdeluxe »

In het verleden bij Emile besteld, www.luckyducyperformance.nl, maar zijn website blijkt niet meer te bestaan helaas
Gewoon een zak losse demperwol en in de demper duwen.
Anders bij Bolski (uitlaatstore.nl)
Afbeelding

JanJaapdeluxe
S4Rs (2007)
M900 (2000) (verkocht)

Gebruikersavatar
Duclaasie
Berichten: 1718
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
Locatie: Willemsoord

Re: Uitlaat opnieuw vullen

Ongelezen bericht door Duclaasie »

Vandaag bij Bolski de vulling besteld ( op hun aanraden de matten) en rvs gasdichte popnagels. Daarnaast ook een andere popnageltang bij HBM, omdat de goedkope die ik heb zeer waarschijnlijk de RVS popnagels niet trekt. Hopelijk eind van de week de dempers eens open maken en weer vullen.
Proud to be Loud

Gebruikersavatar
Duclaasie
Berichten: 1718
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
Locatie: Willemsoord

Re: Uitlaat opnieuw vullen

Ongelezen bericht door Duclaasie »

Vandaag de dempers van nieuwe vulling voorzien. Oude vulling had duidelijk zijn beste tijd gehad, wat ik al kon horen bij het kloppen op de dempers. Klusje was best goed te doen en in het zonnetje was het ronduit aangenaam.

Verschil in geluid is waarneembaar, maar niet meteen wereldschokkend.
Proud to be Loud

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Uitlaat opnieuw vullen

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Ik vond het geluid iets gedempter maar wel voller, dus eigenlijk mooier!
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
Duclaasie
Berichten: 1718
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
Locatie: Willemsoord

Re: Uitlaat opnieuw vullen

Ongelezen bericht door Duclaasie »

Daar ben ik het wel mee eens. Met slecht gevulde dempers krijg je vaak nare resonaties van de huls en dergelijke.
Proud to be Loud

Gebruikersavatar
Droomduc
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 mei 2016 00:58
Locatie: Twente

Re: Uitlaat opnieuw vullen

Ongelezen bericht door Droomduc »

Heb ze in het voorjaar samen met Rob Troost, herstel, Rob heeft ze bijgevuld en ik stond er bij te kijken. Het waren de carbon Termignoni's van mn 900 SS. Ze klonken best hol. Het geluid is net zoals Surfroy01 al zegt mooier geworden. Ze zijn bijgevuld met losse dempingswol en idd met gasdichte popnagels weer mooi opgesloten.
Ducati 900ss 1992
Achter wolken...... :smile:

Plaats reactie