Problemen met ducati monster 620 Ie 2003

Voor moderne Ducati (superbike, supersport, sporttouring, monster, multistrada, etc) gerelateerde onderwerpen die niet in de andere fora passen. DUS GEEN TECHNISCHE VRAGEN OF OPMERKINGEN!
Jasper650
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2019 14:02

Problemen met ducati monster 620 Ie 2003

Ongelezen bericht door Jasper650 »

Hallo,
Ik heb wat problemen met mijn ducati monster 620 Ie uit 2003. Na een avond werk wou ik met de motor terug naar huis rijden dat lukte wel, alleen had ik in 1 keer een probleem met het gasgeven, de motor hield namelijk heel erg in en bij het terugschakelen naar de 1 sloeg deze zelfs af. Motor start nu ook lastig. Ik gok zelf dat het een electronisch probleem is maar zeker weten doe ik het ook niet. Weet iemand van jullie wat het kan zijn en hoe ik dit het beste kan verhelpen? Alvast bedankt

Mvg, jasper

Gebruikersavatar
Sandman
Berichten: 1017
Lid geworden op: 16 sep 2003 09:38
Locatie: Vlaardingen

Re: Problemen met ducati monster 620 Ie 2003

Ongelezen bericht door Sandman »

Hoe zijn de bougies?
Moest gelijk aan je bougies denken. Een bougie kan gewoon vonken maar onder druk niet.

Dit kan je controleren door met een koude motor te starten en en dan voorzichtig met de buitenkant van je hand bij de uitlaat van de cilinder te houden.
Doe wel voorzichtig, kan warm zijn ;)
:)

Jasper650
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2019 14:02

Re: Problemen met ducati monster 620 Ie 2003

Ongelezen bericht door Jasper650 »

Inmiddels de bougies vervangen maar alsnog hetzelfde probleem. Aanzetten gaat maar zodra je gas geeft houdt hij in bij de 4k toeren. Laat je het gas los slaat hij af. Heb laatst wel de startmotor vervangen/gereviseerd maar alles daarna na behoren weer terug geplaatst.

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Problemen met ducati monster 620 Ie 2003

Ongelezen bericht door 750sport »

Kijk het brandstoffilter na en de pomp. Klinkt als een benzine tekort.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Problemen met ducati monster 620 Ie 2003

Ongelezen bericht door fedde71 »

komt er genoeg brandstof naar de carburateur of injectie, i.e. is bijvoorbeeld je brandstof filter niet vervuild?
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
Sandman
Berichten: 1017
Lid geworden op: 16 sep 2003 09:38
Locatie: Vlaardingen

Re: Problemen met ducati monster 620 Ie 2003

Ongelezen bericht door Sandman »

Vanaf boven beginnen inderdaad zoals bauke en fedde schrijven. Benzine, injectie etc.
Succes en hou ons op de hoogte
:)

map.haan
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2019 13:53

Re: Problemen met ducati monster 620 Ie 2003

Ongelezen bericht door map.haan »

Beste mensen,

Bedankt voor alle reacties het probleem is opgelost.
Onlangs heb ik een accu vervangen en vermoedelijk een van de polen niet geheel goed vast gedraaid. Het gevolg was dat de computer (CDI ECU) kapot is gegaan. Na het vervangen loopt de motor weer als een zonnetje.

JensC
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2020 01:11

Re: Problemen met ducati monster 620 Ie 2003

Ongelezen bericht door JensC »

Hoi!

Ik lijk een gelijkaardig probleem te hebben! Was bij jou het probleem aanhoudend? Ik heb namelijk momenten 10sec tot 5min dat hij WEL doet wat hij moet doen... brandstoffilter vervangen, verse brandstof, nieuwe bougies,.... zit met de handen in het haar

Plaats reactie