Ducati gaat Elektrisch

Voor moderne Ducati (superbike, supersport, sporttouring, monster, multistrada, etc) gerelateerde onderwerpen die niet in de andere fora passen. DUS GEEN TECHNISCHE VRAGEN OF OPMERKINGEN!
Gebruikersavatar
Desmodream
Berichten: 203
Lid geworden op: 13 jun 2012 10:55
Locatie: Beuningen

Ducati gaat Elektrisch

Ongelezen bericht door Desmodream »

Speed is my Religion

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Ducati gaat Elektrisch

Ongelezen bericht door fedde71 »

ik ook niet.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Ducati gaat Elektrisch

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Uhhhh ik vind die Zero concept die boven het artikel afgebeeld staat wel heel erg fraai!!!!

Ben geen groot fan van elektrisch vervoer omdat ik denk dat het niet de beste oplossing is, voor auto's, zoveel gewicht meezeulen echter voor een motor lijkt het mij wel uiterst geschikt. En de acceleratie is meer dan dik in orde elektrisch, daar blijven koolwaterstof gestookte fietsen ver bij achter! En qua geluid, sound actuator erop en klaar.
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Ducati gaat Elektrisch

Ongelezen bericht door fedde71 »

maar elektrisch rijden is volgens mij niet schoner dan met benzine. Maar dat is weer een hele andere discussie. Extra energie voor de elektrische voertuigen moet ook opgewekt worden en dat moet dan gebeuren mer de kolen- of gascentrales en dan is de milieuwinst weer teniet gedaan.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Ducati gaat Elektrisch

Ongelezen bericht door 750sport »

Om nog maar te zwijgen over de vervuiling van de productie (materiaal transport naar en van de fabriek) en het afwerken van de oude versleten accu.
Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Ducati gaat Elektrisch

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Persoonlijk ben ik een groot voorstander van waterstof. Zijn nu ook ontwikkelingen waarbij je drukloos met H2 rond kunt rijden en verbranden. Alleen het scheiden van H2 uit H20 gaat nu nog met aardgas. Al kan het ook met elektriciteit en dat kan dus ook zon energie zijn. Zet een deel van de Sahara vol met panelen maar dan ja dan krijgen ineens een aantal Afrikaanse landen het heel goed, en dat wil het westen weer niet.........

Om onverklaarbare redenen wint de elektrisch rijden lobby het op het moment, eenvoudigste oplossing, minder reizen!
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Ducati gaat Elektrisch

Ongelezen bericht door fedde71 »

ben ook voor waterstof. Mijn buurman zijn werkgever is CV ketels aan het ontwikkelen met waterstof ondersteuning of zo waardoor er een reductie in gas van 50% tot 70% wordt gerealiseerd wat een veel betere optie is dan een warmtepomp. Zie: https://tieluk.nl/
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: Ducati gaat Elektrisch

Ongelezen bericht door Rob Troost »

een auto op waterstof is een elektrische auto:-)
waterstof word gebruikt voor de brandstofcel, deze vult de accu's zeg maar.
de brandstofcel is te traag om direct aan te drijven.
Ducati Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
Desmodream
Berichten: 203
Lid geworden op: 13 jun 2012 10:55
Locatie: Beuningen

Re: Ducati gaat Elektrisch

Ongelezen bericht door Desmodream »

Een auto op waterstof is zeker niet per definitie elektrisch. Je hebt waterstof verbrandingsmotoren en die klinken prima. Kijk en luister maar vanaf 40 sec op onderstaand filmpje.

https://youtu.be/ageJPQCh_a8
Speed is my Religion

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: Ducati gaat Elektrisch

Ongelezen bericht door Rob Troost »

die BMW is wel erg 1940 van techniek! verbruik van 1 op 2 en geen vermogen.
dat gaat het echt niet worden;-)
Ducati Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Ducati gaat Elektrisch

Ongelezen bericht door surfroy01 »

[quote="Rob Troost"]een auto op waterstof is een elektrische auto:-)
waterstof word gebruikt voor de brandstofcel, deze vult de accu's zeg maar.
de brandstofcel is te traag om direct aan te drijven.[quote]

Maar het omvormingsproces gebeurt in het voertuig net als met benzine. Niks geen gedoe met accus's, stekkers, oplaadpunten, laadtijden etc. Het hele netwerk van benzinepompen wat er al ligt hoeft enkel omgevormd te worden. Ik zeg nog steeds, waterstof!
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Ducati gaat Elektrisch

Ongelezen bericht door 750sport »

Als je met waterstof geen vermogen kan maken ,is het juist geschikt om de auto op constante snelheid te houden en bij acceleratie benzine toevoegen?

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
Zjanke
donateur
donateur
Berichten: 686
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:59
Locatie: Waalre

Re: Ducati gaat Elektrisch

Ongelezen bericht door Zjanke »

Dat een electrisch voertuig vervuilender is klopt niet, ook als je de productie van accu's en stroomvoorziening op kolen meerekent zijn ze minder belastend voor het milieu. https://about.bnef.com/electric-vehicle-outlook/
Ik ben geen tegenstander van EV (maar ook niet van brandstofmotoren en blijf dus ook benzine verstoken), maar ben wel benieuwd hoe ze de infrastructuur voor de stroomvoorziening gaan regelen. Daar zit volgens mij de grootste uitdaging en een oplossing met een waterstofcel zie ik ook een goede kans maken.
Pr assen 1:52, de terugweg duurde 3 kwartier langer ;-)

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Ducati gaat Elektrisch

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Nano condensator technologie? Er is nog zat te verbeteren aan de opslag van elektriciteit, maar daar weet Rob vast het haarfijne van!

Mijn persoonlijke favoriet, waarom niet opladen via inductie, kan dan zelfs onder het rijden...... En waarom niet standaard accu's, zodat je niet je reis hoeft aan te passen aan de actieradius van je accu maar gewoon bij lege accu een vol geladen uitwisselt.

Denk persoonlijk dat het allemaal nog veel te veel in de kinderschoenen staat en dat er over 50 jaar om gelachen wordt wat er in de jaren 20 gebeurde......... (en heel veel geld en energie verspild hebben).

En wat ook grappig is, de zonneactiviteit gaat de komende jaren afnemen, wat tussen 1700-1800 ook is gebeurd, met een kleine ijstijd als gevlog. Dus het zou zomaar kunnen dat de opwarming van de aarde sterk vermindert of zelfs teniet gedaan wordt door deze ijstijd. MAW we weten er gewoon niks van, leuk boek in dit verband is state of fear van Michael Crichton. Hou de massa in angst, dan zijn ze te controleren......
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
wzwet
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 sep 2003 20:01
Locatie: Enschede

Re: Ducati gaat Elektrisch

Ongelezen bericht door wzwet »

Ik vind het een prima ontwikkeling....razend sneller natuurlijk dan de huidige generatie duc’s.

Binnenkort worden hopelijk de Panigale V4’s masaal gedumpt...dan kan ik een voordelige tweedehandsje aanschaffen....
Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy, and wise

Ducati 888 superbike, Honda VFR800 vtec

Plaats reactie