vochtprobleem

Voor moderne Ducati (superbike, supersport, sporttouring, monster, multistrada, etc) gerelateerde onderwerpen die niet in de andere fora passen. DUS GEEN TECHNISCHE VRAGEN OF OPMERKINGEN!
andresupersport
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2018 09:52

vochtprobleem

Ongelezen bericht door andresupersport »

als het regent dan schiet mijn duc 900 ss 2003 in de stress dan kan ik niet meer dan 4000 toeren draaien)zeg maar' en moet ik steeds opschakelen om een beetje snelheid te krijgen om thuis te komen gaat dan niet harder als 100 km per uur Tevens komt er dan af en toe een soort plof geluid onder de tank vandaan. Motor is bij de dealer geweest maar er is niets uit te lezen. Als ik de motor een paar dagen laat staan is het probleem weer oplost tot de volgende bui of was beurt. Iemand hier ervaring mee of weet waar ik kan zoeken. Alvast bedankt gr. André andreellen@hotmail.com

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: vochtprobleem

Ongelezen bericht door Rob Troost »

is het luchtfilterdeksel open gemaakt? daar dan weer een dicht deksel open doen en testen in de regen.
Ducati Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
Duclaasie
Berichten: 1718
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
Locatie: Willemsoord

Re: vochtprobleem

Ongelezen bericht door Duclaasie »

Kunnen ook doorslaande bougiekabels zijn
Proud to be Loud

Gebruikersavatar
JohnM600
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 jan 2015 10:59
Locatie: bij Zwolle (maar aan de goede kant van de ijssel)

Re: vochtprobleem

Ongelezen bericht door JohnM600 »

bougiekabels en bobine zijn goed te testen met een plantenspuit, je hebt die spray uit zo'n spuit nodig voor een goede test, omdat dat meer op regen lijkt als een bak water er over gooien :).
dan kun je met lopende motor gericht zoeken, en horen wanneer hij slechter begint te lopen, bobines willen ook wel eens scheuren en daar spanning weglekken met vocht

Plaats reactie