Vraagje voor de kenners: hebben Ducati's hetzelfde blok- en framenummer, bijvoorbeeld een 900ss uit '93 ?
Bij oudere auto's komt dat nml wel voor, de zgn. "matchingnumbers". Aan de hand hiervan is te herleiden of er ooit een ander blok is geplaatst ipv origineel af fabriek.
Frame- en bloknummer
- tedjeparre
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 10 jun 2017 19:06
Frame- en bloknummer
Monster695 Dark 2008 (dagelijks)
900 SS '93 (hobby)
900 SS '93 (hobby)
-
- donateur
- Berichten: 6094
- Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
- Locatie: Teutoburgerwald e.o.
- Contacteer:
- DucATIRadeon
- Donateur 2010
- Berichten: 4654
- Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
- Locatie: bie Azz'n
- Contacteer:
Re: Frame- en bloknummer
bij nieuwe ook niet...
kijk maar naar het verschil in nummering tussen EU en US blokken
kijk maar naar het verschil in nummering tussen EU en US blokken
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)
- tedjeparre
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 10 jun 2017 19:06
Re: Frame- en bloknummer
Aha...dus de verschillen is nummers van blok en frame zegt niet zoveel over originaliteit. Staat verder ook niet vermeldt in de onderhoudsboekje. Mail naar Ducati zou dan nog optie zijn om e.e.a. te controleren misschien.
Monster695 Dark 2008 (dagelijks)
900 SS '93 (hobby)
900 SS '93 (hobby)
- DucATIRadeon
- Donateur 2010
- Berichten: 4654
- Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
- Locatie: bie Azz'n
- Contacteer:
Re: Frame- en bloknummer
een EU blok begint vaak (dus niet altijd) met ZDM
een lucht gekoelde A2C, watergekoeld W4C (een ST3 als uitzondering als W3C?)
daarna het blok nr zelf 123456
kortom: ZDM*<A2C of W4C>*<123456>
jij hebt een 695, dus dan heb je iets van ZDM*A2C*001942 als voorbeeld.
een 900SS vergelijkbaar: ZDM*A2C*000521
nieuwere blokken zijn al begonnen met andere notering: ZDM<inhoud>*<A2C of W4C>*<motornr>. voorbeeld: ZDM944*W4*001050* (dit laatste is mijn ST2 motornr).
wil je precies weten wat nou wat is, dan kun je de fabriek een mail sturen.
een lucht gekoelde A2C, watergekoeld W4C (een ST3 als uitzondering als W3C?)
daarna het blok nr zelf 123456
kortom: ZDM*<A2C of W4C>*<123456>
jij hebt een 695, dus dan heb je iets van ZDM*A2C*001942 als voorbeeld.
een 900SS vergelijkbaar: ZDM*A2C*000521
nieuwere blokken zijn al begonnen met andere notering: ZDM<inhoud>*<A2C of W4C>*<motornr>. voorbeeld: ZDM944*W4*001050* (dit laatste is mijn ST2 motornr).
wil je precies weten wat nou wat is, dan kun je de fabriek een mail sturen.
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)