geluidsmetingen Midland circuit Lelystad

Voor moderne Ducati (superbike, supersport, sporttouring, monster, multistrada, etc) gerelateerde onderwerpen die niet in de andere fora passen. DUS GEEN TECHNISCHE VRAGEN OF OPMERKINGEN!
Gebruikersavatar
MuktaII
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 apr 2016 22:33

geluidsmetingen Midland circuit Lelystad

Ongelezen bericht door MuktaII »

Hallo allemaal,

As. vrijdagmiddag ga ik een circuittraining volgen op het Midland circuit in Lelystad (waar ook de politie schijnt te trainen ;))
Lijkt me super en heb er veel zin in, maar ik vraag me nu toch ook wel af hoe streng ze daar zijn met de geluidsmetingen....?? :hmm:
Ik heb nl. een Biggelaar modificatie op mijn ST4, met Ducati performance pijpen, en dat maakt wel wat geluid :grin: (niet dat ik dat erg vind uiteraard!).
Als ik met mijn smartphone meet dan kom ik net boven de 80db uit bij 5000 a 6000 toeren, maar de vraag is uiteraard hoe betrouwbaar zo'n ding is.

Iemand enige ervaring met het rijden op dit circuit en hoe streng ze daar op zijn??

Ik hoor het graag!

Groet, Mark
Nothing to do, nowhere to go, just be! Be happy, be in vacation :grin:

Gebruikersavatar
humphrey
Berichten: 565
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:58
Locatie: scheemda (groningen)

Re: geluidsmetingen Midland circuit Lelystad

Ongelezen bericht door humphrey »

Ik ben er twee keer geweest maar db Killers zijn verplicht.
Maar een leuke dag gehad echt een aanrader.

Gebruikersavatar
walter74
Berichten: 106
Lid geworden op: 20 aug 2011 13:36

Re: geluidsmetingen Midland circuit Lelystad

Ongelezen bericht door walter74 »

Politie traint daar niet, dat is op het (voormalig) politiecircuit, dat ligt ernaast.
Ik vraag me alleen af of het Midland wel veilig is voor motoren, Trackdays4all wijkt om die reden hier niet naar uit.
Maar goed, da's geen antwoord op je vraag.

Met Biggelaar modificatie bedoel je de koppelingmodificatie?
Dat is geen probleem, die is alleen maar stiller dan standaard.
Open koppelingsdeksel maakt wel meer geluid dan standaard maar is normaal gezien ook geen probleem.

En zoals hierboven staat: op ieder circuit (tenzij anders vermeld zoals de open uitlaatdagen op Zolder) zijn db-killers verplicht, en zelfs dan nog worden soms overtreders van de geluidsnorm van de baan gehaald.
Dit laatste is meestal met hoogtoerige 4-cilinders, ik heb nog weinig Ducs een zwarte vlag zien krijgen

Plaats reactie